کد خبر: 972841
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
ایران – کامبوج، امروز ساعت ۱۷، انتخابی جام جهانی قطر
تیم ملی فوتبال کشورمان در حالـی عصر امروز ساعت ۱۷ در دومین بازی در انتخابی جام جهانی قطر به مصاف کامبوج می‌رود که شاگردان ویلموتس به دنبال ثبت دومین پیروزی‌شان هستند.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: یوز‌های ایرانی بعد از کسب برتری مقابل هنگ‌کنگ در گام نخست مرحله انتخابی مقدماتی جام جهانی، در حالی ساعت ۱۷ امروز در آزادی از کامبوج دومین حریف خود پذیرایی می‌کنند که قطر در این گروه با یک بازی بیشتر و ۴ امتیاز صدرنشین جدول است. این دیدار فرصت خوبی است تا مرد بلژیکی نیمکت تیم ملی به شناخت بهتر و بیشتری نسبت به شاگردانش دست یابد، شناختی که می‌تواند در مصاف‌های بعدی او را یاری کند.

تیم ملی پوست می‌اندازد
گویی ویلموتس قصد دارد شاگردانش را با تغییراتی نسبت به بازی با هنگ‌کنگ به مصاف کامبوج بفرستد، مخصوصاً در خط دفاع که با توجه به مصدومیت حسینی، مرد بلژیکی نیمکت تیم ملی با بازگشت پورعلی‌گنجی می‌تواند به جای زوج حسینی – کنعانی‌زادگان که برابر هنگ‌کنگ به میدان رفتند از زوج پورعلی‌گنجی و کنعانی‌زادگان در خط دفاع استفاده کند. زوجی که پیشتر در دیدار‌های دوستانه برابر کره‌جنوبی و سوریه و جام ملت‌ها برابر ویتنام، چین و ژاپن که به دلیل اشتباهات خط دفاعی به دریافت سه گل از ژاپن منتهی شد نیز حضور داشتند و بازیکنان بی‌تجربه‌ای نیستند که ویلموتس نگران تکرار اشتباهات آن‌ها برابر کامبوجی باشد که روی کاغذ حریف دست و پاگیری برای تیم نخست آسیا نیست. حضور طارمی که در اردوی قبلی به دلیل مصدومیت غیب داشت نیز در این بازی می‌تواند تغییری دیگر در ترکیب تیم ملی ایجاد کند، خصوصاً که با توجه به موفقیت‌های اخیر او در لیگ پرتغال بدون شک یکی از گزینه‌های اصلی خط حمله ایران برابر کامبوج است.

سومین مصاف
مصاف عصر امروز شاگردان ویلموتس برابر کامبوج، سومین دیدار تاریخ دو تیم است. دیداری که فیفا از آن به عنوان دومین برد ایران در مرحله گروهی جام جهانی یاد می‌کند: «تیم ملی فوتبال ایران عصر پنج‌شنبه در دومین دیدار خود در مقدماتی جام جهانی به مصاف کامبوج، حریف نسبتاً آسان خود می‌رود. تیمی که از دو بازی قبلی خود در این مسابقات تنها یک امتیاز کسب کرده و پیروزی ایران حتی در غیاب جهانبخش برابر کامبوج تا حد زیادی قطعی است، خصوصاً که ویلموتس بابت غیبت جهانبخش مشکلی ندارد و با وجود بازیکنانی، چون آزمون و طارمی نگرانی در خط حمله خود نخواهد داشت.» ایران در دو دیدار قبلی برنده بازی با کامبوج بوده که در نخستین پیروزی با گل‌های صفر ایران‌پاک و کلانی بازی را ۲ بر صفر به سود خود به پایان برده و در دومین مصاف که در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲ تایلند برگزار شد نیز به برتری ۲ بر یک دست یافته است. حالا باید دید یوز‌های ایرانی این‌بار چه عملکردی مقابل حریف شرق آسیایی خود خواهند داشت.

به دنبال فوتبال هجومی هستم
سرمربی تیم ملی قبل از نخستین بازی شاگردانش در مرحله مقدماتی جام جهانی در آزادی، در گفتگو با یکی از رسانه‌های بلژیکی با اشاره به علاقه شدید مردم ایران به فوتبال تأکید کرد که فلسفه مشخصی در فوتبال ایران دارد: «در ایران مردم علاقه زیادی به فوتبال و صدالبته تیم ملی دارند و به دنبال فوتبال هجومی هستند. فلسفه من هم بر مبنای مالکیت توپ و حمله است، درست مثل تیم ملی فوتبال بلژیک. در ابتدا با اتکا به کار کی‌روش پیش رفتم، اما در عرض شش هفته ۷۰ بازیکن را زیر نظر گرفتم و یک بازی بین تیم اصلی و تیم امید برگزار کردیم. من به دیدن بازی لژیونر‌های ایرانی رفتم و حالا فلسفه مشخصی در تیم ملی ایران دارم. از زمان حضورم در تیم ملی به‌طور میانگین ۱۵ شوت به سمت دروازه در هر دیدار زده‌ایم و این شاید چیزی باشد که ایرانی‌های عاشق فوتبال هجومی از آن لذت می‌برند. در بازی اول با هنگ‌کنگ ما ۷۸ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتیم، اما در بازی با کامبوج که تصور می‌کنم ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر به ورزشگاه بیایند باید به مراتب بهتر از بازی قبل باشیم. ایران نفرات خوبی، چون آزمون دارد که باید با مدافعان زیادی کلنجار برود و همه مدافعان او را کنترل می‌کنند، اما با فلسفه جدیدی که در تیم وجود دارد، حمایت بیشتری از آزمون خواهیم کرد تا کار او در گلزنی راحت‌تر شود.»

حریف ناشناخته یوز‌ها
کامبوج، کشوری کوچک در جنوب‌شرقی آسیا و بخشی از شبه‌جزیره هندوچین است که ۸/ ۱۴ میلیون جمعیت دارد و تقریباً در دنیای فوتبال تیمی ناشناخته است. دومین حریف ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی که این روز‌ها در رده ۱۶۹ فیفا حضور دارد، هیچ‌گاه به جام جهانی صعود نکرده و تنها دو پیروزی در دور نخست مقدماتی جام جهانی در سالیان گذشته کسب کرده است. فلیکس دالماس، سرمربی ۳۱ ساله و آرژانتینی کامبوج بعد از مشخص شدن قرعه این تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی و همگروهی با ایران گفت که به پیشرفت تیمی بیش از نتیجه فکر می‌کند: «دیدار با ایران تجربه‌ای جذاب برای ما خواهد بود و خوب می‌دانیم که برابر چه تیم و بازیکنان سطح بالایی بازی می‌کنیم و می‌دانیم که بازی سختی مقابل ایران خواهیم داشت. آن‌ها تلاش می‌کنند فوتبال خوبی ارائه کنند و بازی را تحت کنترل خود داشته باشند، اما اگر بتوانیم خودمان را با شرایط بازی وفق دهیم همانند بازی با هنگ‌کنگ شانس بیشتری برای گلزنی خواهیم داشت.»

به‌رغم حرف‌های مرد اول نیمکت کامبوج، دست‌کم گرفتن حریف، حتی اگر کامبوجی باشد که در گام اول با هنگ‌کنگ به تساوی یک-یک دست یافته و در دومین دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی یک بر صفر به بحرین باخته، می‌تواند کار را برای یاران ویلموتس سخت کند. از بهترین بازیکن کامبوج ملقب به رزمندگان آنگکور می‌توان از «کوچ سوکومفیک» نام برد که با ۳۲ سال سن در خط میانی کامبوج به میدان می‌رود و تاکنون ۵۵ بازی برای کامبوج انجام داده و هفت گل زده است. این بازیکن از سال ۲۰۰۶ تاکنون برای تیم ملی کشورش به میدان می‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار