کد خبر: 972748
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل:
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف در استان اردبیل سلامت کودکان باید ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهزاد ستاری در همایش روز کودک که در سالن ورزشی شهید آسمانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ما با اجرای طرح‌های پیشگیرانه نظیر غربالگری بینایی، شنوایی و ژنتیک درصدد افزایش سلامت کودکان هستیم که در این زمینه همه این برنامه‌ها با موفقیت و مشارکت خانواده‌ها به خوبی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بین 97 تا 99 درصد در بین نوزادان و کودکان طرح‌های غربالگری اعم از شنوایی و بینایی اجرا شده است، خاطرنشان کرد: کودکان دارای مشکل با ارجاع به پزشکان متخصص و همچنین دستگاه‌های مربوطه زمینه حمایت از آنها فراهم آمده که در اکثر این موارد کودکان سلامتی خود را بازیافتند.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه در حوزه تربیت و ارتقای شادابی کودکان برنامه‌ریزی‌های متفاوتی در مهدهای کودک انجام می‌شود، افزود: ما بیش از 400 مهدکودک روستایی و شهری داریم که بیش از 12 هزار کودک در آنها نگهداری می‌شود.

ستاری بیان کرد: در این مهدها سعی بر ارائه برنامه‌های آموزشی و تربیتی است.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: سعی داریم تا کودکان در یک فضای پرشور و نشاط قوانین اجتماعی و تعامل و ارتباط بیشتر با محیط اطراف و پیرامونی خود را دریابند تا این عوامل در تربیت آنها موثر واقع شود.

ستاری ادامه داد: در کنار ارتقای برنامه‌های آموزشی سعی بر این است تا با همکاری والدین در یک محیط آرام و در عین حال جذاب کودکان مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند که در این زمینه مربیان در مهدهای کودک تلاش می‌کنند آداب معاشرت و رفتارهای شایسته اجتماعی و آموزه‌های دینی را به کودکان انتقال دهند.

وی بیان کرد: ما با همکاری گروه‌های موثر در تربیت و تعالی کودکان در گرامیداشت روز ملی کودک سعی کردیم تا در مجموعه شهید آسمانی با حضور کودکان، مربیان و خانواده‌های آنها برنامه شادی را برگزار و این روز بزرگ را گرامی بداریم.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل به راه‌اندازی خانه کودک و خانه سلامت در شهر اردبیل و سایر شهرهای استان اشاره کرد و گفت: تمام برنامه‌ریزی‌ها بر این است تا آموزش‌های خودمراقبتی و همچنین کارگاه‌های آموزشی که برای مربیان برگزار می‌شود نتیجه‌ای سودمند در تربیت و تعالی آنها به همراه داشته باشد.

ستاری به اجرای طرح ماد و مانا در قالب مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان و نوجوانان اشاره و خاطرنشان کرد: در قالب این طرح‌ها سعی‌مان بر این است تا با محوریت مدرسه، خانواده و اجتماع به ارتقای سلامت دختران و پسران به ویژه کودکان بیش از گذشته توجه کنیم.

وی به ساماندهی کودکان کار و خیابانی به تعداد 250 نفر در استان اشاره کرد و افزود: با ساماندهی این تعداد از کودکان تلاش بر این است تا با تشکیل پرونده و جمع‌آوری اطلاعات زمینه کمک و مساعدت به این کودکان به شایستگی فراهم آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر