کد خبر: 972560
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
دارنده مدال برنز وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی آزاد جهانی ۲۰۱۹ گفت: هدف اصلی من هم المپیک ۲۰۲۰ است و اگر در لیگ هم کشتی نگیرم مهم نیست.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: بهنام احسانپور با تاکید بر اینکه با توجه به المپیک دیگر در ۶۱ کیلوگرم کشتی نخواهد گرفت، اظهار داشت: از دو سه روز دیگر تمریناتم را شروع می‌کنم، امسال در ۶۵ کیلوگرم کشتی می‌گیرم. قبلا یکی دو بار در این وزن کشتی گرفته‌ام، اما چون تمرین نداشتم یک بار در این وزن در جام تختی سوم شدم. امسال سال المپیک است، باید سخت تمرین کرد و همه تلاشم را به کار می‌بندم که بهترین عملکرد را داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه کسب مدال جهانی انگیزه‌اش را برای ادامه کار بیشتر کرده است، تصریح کرد: این مدال انگیزه مضاعفی به من داد که به فکر مدال المپیک باشم. دو سه سالی بود که با وجود تلاشی که داشتم نتیجه نمی‌گرفتم، شاید اگر در نورسلطان مدال نمی‌گرفتم کشتی را کنار می‌گذاشتم، اما این مدال عمر قهرمانی‌ام را دو سه سال دیگر اضافه کرد تا تلاش کنم باز هم مدال بگیرم.

احسانپور ادامه داد: همه می‌گفتند من امسال مدال می‌گیرم. خودم هم این احساس را داشتم، چون در این مدت تمرینات خوبی پشت سر گذاشته بودم، البته من فکر می‌کردم مدالم خوش‌رنگ‌تر هم باشد، اما باز خداراشکر که دست خالی برنگشتم. البته همه ما قرعه سختی داشتیم، تمام مدال‌داران ۶۱ کیلوگرم در گروه من بودند، کوبا، آذربایجان، ترکیه و ... در فینال هم می‌شد برنده شوم و ۲-۲ کشتی را به حریف روس واگذار کردم.

این کشتی‌گیر مازندرانی در مورد مدعیان داخلی وزن ۶۵ کیلوگرم که کار را برای کسب دوبنده تیم ملی در این وزن سخت کرده است، خاطرنشان کرد: با امیرمحمد یزدانی کشتی نگرفته‌ام، اما با خیلی از مدعیان داخلی و خارجی وزن ۶۵ کیلوگرم مبارزه کرده‌ام. غیر از امیر محمد، این وزن مهران نصیری، ایمان صادقی و چند جوان خوب دیگر را هم دارد. همه خوبند و باید تلاش کنیم و ببینیم کادرفنی تیم ملی چه برنامه‌ای برای انتخاب تیم دارد.

وی درخصوص اینکه بعد از کسب مدال جهانی با تقدیر و پاداش مواجه شده است یا نه؟ گفت: وقتی به مازندران برگشتم با استقبال مردمی مواجه شدم که خودجوش بود، اما هیچ مسئولی را ندیدم. نه تماسی گرفته شد و نه از تقدیر خبری بود، سال‌های قبل لااقل یک تقدیرنامه می‌دادند.

احسانپور با اشاره به آرامشی که پیش از جهانی در اردوی تیم ملی وجود داشت، تاکید کرد: باوجودی وضعیتی که کشتی داشت و ماه‌های زیادی فدراسیون رئیس نداشت و تا پیش از انتخابات مشخص نبود کادرفنی تیم ملی ماندگار است یا نه، با این وجود مربیان تیم ملی آرامش خوبی را در اردو‌ها فراهم کرده بودند و من فکر می‌کنم این موضوع در نتیجه گرفتن خود من تاثیرگذار بود.

ملی‌پوش وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی آزاد که پیش از مسابقات جهانی قراردادش را با بازار بزرگ ایران فسخ کرد، در خصوص حضورش در لیگ گفت: هر تیم می‌تواند ۴ ملی‌پوش داشته باشد و به همین دلیل من قراردادم با این تیم فسخ شد. هر جایی با من صحبت کرده، گفته‌ام می‌خواهم در ۶۵ کیلوگرم کشتی بگیرم که آن‌ها من را برای ۶۱ کیلوگرم می‌خواهند و تا امروز کسی هنوز برای ۶۵ کیلوگرم به من اعتماد نکرده است. البته هدف اصلی من هم المپیک است و اگر در لیگ هم کشتی نگیرم مهم نیست.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار