کد خبر: 972555
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
رئیس فدراسیون دو میدانی در روز‌های پایانی ریاست خود در مورد حواشی این رشته توضیحاتی ارائه داد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دو میدانی و در مورد انتقاد به نتایج سه نماینده ایران (احسان حدادی، حسن تفتیان و مهدی پیرجهان) در مسابقات قهرمانی جهان قطر گفت: فدراسیون دوومیدانی برای هر مسابقه هدف‌گذاری خاصی دارد، در بازی‌های آسیایی جاکارتا حدود ۸ ورزشکار در اردوی خارج از کشور داشتیم و در کل حدود ۱۲ ورزشکارمان شانس مدال داشتند که همه آن‌ها را پوشش دادیم و در نهایت دو طلا و یک نقره گرفتیم و جزو هفت فدراسیونی بودیم که دو طلا گرفتند، اما شرایط قهرمانی جهان کاملا متفاوت است. دوستانی که می‌گویند نتایج خوب نبوده قبلا و در سال ۲۰۱۳ چه نتیجه‌ای گرفتند؟ پس روند دوومیدانی ایران همین بوده است.

او در این مورد افزود: ما شرایط را برای مسابقات قهرمانی جهان بررسی کردیم که کدام ورزشکارمان شانس مدال محسوب می‌شود و بقیه چه شرایطی دارند. در این دسته بندی آقای حدادی شانس مدال بود پس برای او به شکلی خاص برنامه ریزی کردیم. علاوه بر این به سایر ورزشکاران که فقط شانس حضور در مسابقات داشتند هم به گونه‌ای دیگر توجه کردیم.

از حدادی انتظار مدال داشتیم

رئیس فدراسیون دو و میدنی در مورد عملکرد احسان حدادی در قهرمانی جهان گفت: آقای حدادی بعد از هشت سال به فینال مسابقه جهانی رفت. او در فینال هم نفر هفتم شد و اگر شرایط کامل بود و همه چیز دست به دست هم می‌داد می‌توانست جزو مدال‌آوران باشد یعنی ورزشکاری که برایش هدف گذاری کردیم، به فینال رسید و هفتم شد.

او در این مورد افزود: واقعا از حدادی انتظار مدال داشتیم، چون خود این ورزشکار و فدراسیون زحمات زیادی کشیده بودند، اما نشد؛ بنابراین اگر چهار سال قبل را با امسال مقایسه کنیم، روند صعودی داشتیم. حدادی چهار سال قبل در مسابقات قهرمانی جهان به فینال نرسید و بیست و پنجم شد، اما امسال در دوحه برای مدال می‌جنگید. کسی که انتقاد می‌کند باید همه شرایط را با هم در نظر بگیرد.

کیهانی به عملکرد تفتیان در این مسابقات اشاره و بیان کرد: با توجه به حد نصابی که آقای تفتیان برای ورودی المپیک به دست آورده بود، انتظار داشتیم که به نیمه نهایی برسد، اما آسیب‌دیدگی داشت و به همین دلیل صعود نکرد. پس اگر با توجه به سطح و شرایط مسابقات قهرمانی جهان و شرایط دو و میدانی ایران ارزیابی کلی انجام دهیم، عملکردمان در قهرمانی جهان نسبتا خوب بود.

او در مورد مهدی پیرجهان، دونده ۴۰۰ متر با مانع ایران هم گفت: او جوان و جویای نام است و با رنکینگ، ورودی را به دست آورد. برنامه ریزی کرده بودیم که در مسابقات قهرمانی جهان سهمیه المپیک را بگیرد، اما جو مسابقات و شرایط قطر باعث شد که به این هدف نرسد. البته از عملکرد او راضی هستم. علاوه بر این مشکلات تکنیکی او مشخص شد و تجربه‌ای کسب کرد تا در مسابقات ارتش‌های جهان بهتر کار کند.

با توجه به شرایط اقتصادی برای ورزشکاران برنامه ریزی می‌کنیم

او در واکنش به گفته‌های حدادی مبنی بر اینکه تاخیر در بستن قرارداد با مک ویلکینز (مربی حدادی) در نتیجه هفتمی جهان تاثیرگذار بوده است، گفت: سعی کردیم همه شرایط را برای حدادی فراهم کنیم. شاید اگر یک ماه زودتر کارمان را شروع می‌کردیم بهتر بود. این موضوع را می‌پذیرم، اما حدادی تلاش خود را کرد و بعد از چهار سال به فینال رسید که برایمان باارزش است. در مورد ادامه همکاری با همین مربی تا المپیک هم باید با آقای حدادی صحبت داشته باشیم و شرایط را بررسی کنیم. تلاش می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیریم.

کیهانی در واکنش به این انتقاد که فدراسیون تنها به احسان حدادی توجه می‌کند، گفت: برای بازی‌های آسیایی جاکارتا آقای حدادی آلمان بود، تفتیان در فرانسه، قنبرزاده در روسیه، مقدم در بلاروس و ثمری در لهستان اردو داشتند. پس بر حسب شرایط یک مسابقه و با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی کشور برای ورزشکاران مختلف برنامه‌ریزی می‌کنیم. برای مسابقات قهرمانی جهان بررسی و آنالیزهایمان نشان داد که تنها حدادی شانس مدال دارد پس باید بر همین مبنا هم برنامه‌ریزی می‌کردیم، اما در آینده این شرایط فرق می‌کند، حتما در مسابقات قهرمانی آسیا و مسابقاتی که امکان کسب مدال و نتایج خوب وجود دارد ورزشکاران مختلف را در نظر می‌گیریم.

او در پاسخ به این سوال که فدراسیون سالیانه چه میزان برای حدادی هزینه می‌کند؟ بیان کرد: این موضوع را باز نمی‌کنم، اما سعی کردیم بهترین امکانات را برای حدادی فراهم کنیم و این اتفاق هم تا حدودی افتاد یعنی سعی کردیم اردوها، مربیان و شرایط مد نظر او را فراهم کنیم. خوشبختانه در فینال قهرمانی جهان شرکت کرد و هفتم شد. برای المپیک باید برنامه‌های حدادی و شرایط فدراسیون را بررسی کنیم در نتیجه امکان دارد هزینه‌های او کم یا زیاد شود.

نفعی از لیگ نمی‌برم

رئیس فدراسیون دو و میدانی به این انتقاد که اصرار به حضور ورزشکاران در لیگ، مهدی پیرجهان را برای قهرمانی جهان خسته کرد، واکنش نشان داد و گفت: مگر برای خودم می‌خواهم که ورزشکاران در لیگ باشند؟ با باشگاه‌ها رایزنی کردیم و توانستیم موافقت‌شان را برای حضور در لیگ جلب کنیم تا ورزشکاران این رشته به منافعی برسند. در این شرایط اگر قهرمانان شاخص‌مان نباشند، من آسیب می‌بینم؟ دود آن به چشم من نمی‌رود، چون نفعی از لیگ ندارم. پس اگر اصرار دارم در لیگ باشند برای خود آن‌ها است، چون در این صورت سطح لیگ بالا می‌رود، توجه رسانه‌ها بیشتر می‌شود و باشگاه‌ها انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند. عملکرد پیرجهان باید بررسی شود، اما فکر نمی‌کنم نتیجه او در قطر به دلیل حضور در لیگ باشد. او مربی با تجربه‌ای دارد و از مسابقات دوحه هم تجربه کسب کردند که در آینده از آن استفاده می‌کنند.

او در پاسخ به این سوال که بهتر نبود بعد از آنکه پیرجهان سهمیه جهانی گرفت برنامه بهتری برایش در نظر گرفته می‌شد؟ بیان کرد: این نظر مربی اوست و ما در مسائل فنی و ریز یک ورزشکار دخالت نمی‌کنیم. حتما مربی صلاح دانسته در لیگ شرکت کند. علاوه بر این لیگ یک منبع درآمد است و ورزشکاران ترجیح می‌دهند در این مسابقات شرکت و درآمد کسب کنند.

وقتی تفتیان نتیجه نگرفت، خواستیم در ایران تمرین کند

کیهانی در مورد انتقاد تفتیان به عدم حمایت فدراسیون از برنامه هایش گفت: همه می‌دانند آقای تفتیان قبل از بازی‌های جاکارتا ۱۵ ماه در فرانسه با یک مربی فرانسوی کار کرد، اما در بازی‌های آسیایی جاکارتا ششم شد. با این حال دوباره برایش اردو در نظر گرفتیم و این بار هم در قهرمانی آسیا هشتم شد. حق بدهید برای ورزشکاری که در چند مسابقه نتیجه نگیرد به شکل دیگری برنامه‌ریزی کنیم. به او گفتیم باید اردوهایش را داخل کشور برگزار کند. در ادامه وقتی نتیجه گرفت یک ماه در فرانسه برایش اردو برگزار کردیم. در آینده هم تلاش می‌کنیم تا در حد توانمان شرایط خوبی را برای ورزشکاران فراهم کنیم.

او در پاسخ به این سوال که از تفتیان که سهمیه المپیک گرفته است حمایت می‌کنید؟ گفت: حمایت متناسب با شرایط فدراسیون است. باید ببینیم فدراسیون چه شرایطی اقتصادی دارد و برنامه ریزی کنیم که در المپیک کدام ورزشکار شانس مدال دارد و چه کسی فقط سهمیه حضور کسب کرده است؛ بنابراین برای المپیک هم اولویت بندی می‌کنیم.

رئیس فدراسیون دو و میدانی در پاسخ به این سوال که با توجه به صحبت‌هایتان باز هم به طور خاص به احسان حدادی توجه دارید؟ بیان کرد: به بقیه ورزشکاران هم توجه می‌کنیم و سعی داریم که ۱۰ تا ۱۲ ورزشکار را تحت پوشش بگیریم. مسابقات ورزشکاران به تازگی تمام شده و باید برنامه آن‌ها را بگیریم و جلسه سازمان تیم‌های ملی را برگزار کنیم تا کسانی که شانس سهمیه دارند حمایت شوند.

۲۰۸ رئیس فدراسیون در قطر بود، من هم یکی از آن‌ها

او در مورد سفر خود به قطر و اعزام نشدن پزشک و ماساژور با تیم ملی گفت: من اصلا با تیم نبودم و برای کنگره جهانی به قطر سفر کردم. ۲۰۸ رئیس فدراسیون در این کنگره حضور داشتند که یکی از آن‌ها هم من بودم. حدادی و پیرجهان با مربیان خود رفتند و مربی تفتیان هم با تیم فرانسه آمد و در جریان مسابقات به تفتیان هم کمک کرد. علاوه بر این ماساژور حدادی هم حضور داشت که در اختیار دو نفر دیگر هم بود، اما پزشک اعزام نکردیم، چون در محل مسابقات پزشک بود و شرایط اعزامش را هم نداشتیم.

او در این مورد افزود: برای اجلاس فدراسیون جهانی ۲۰۸ رئیس فدراسیون دعوت شدند آن وقت برخی گفتند به جای من سرپرست یا مربی تیم در جلسه باشد. رئیس فدراسیون ترکیه ۱۰ نفر فقط پشت سرش راه می‌رفت. رئیس فدراسیون هند ۲۰ نفر کنارش بود، اما ما می‌گوییم نباید در این کنگره باشیم. آیا مغرضانه نیست؟

کیهانی در پاسخ به این سوال که دستاور مشخص این سفر برای دو و میدانی ایران چه بود؟ بیان کرد: به دنبال طراحی لیگ باشگاه‌های آسیا هستیم تا آن را به کنفدراسیون آسیا ارائه دهیم. علاوه بر این با حضور کشورهایی، چون اوکراین، بلاروس، ترکیه و آذربایجان به دنبال برگزاری مسابقات منطقه‌ای هستیم. همچنین با حدود ۴۰ رئیس فدراسیون بحث و گفتگو کردم و قرار شد آقای سباستین کو، رئیس فدراسیون جهانی فوریه به ایران بیاید. در نهایت کمک سالیانه ۲۵ هزار دلاری به فدراسیون ایران را هم تثبیت کردیم.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار