کد خبر: 972495
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
ملی‌پوشان کاراته عزم خود را جزم کرده‌اند تا با کسب بیشترین امتیاز‌ها و مدال‌های رنگارنگ حداکثر سهمیه‌های المپیک را کسب کنند. در شرایطی که بهترین کاراته‌کاران دنیا در تاتامی مسکو گردهم آمده بودند، پنج مدال ارزشمند توسط کاراته‌کاران ایران به ارمغان آمد تا ضمن کسب عنوان قهرمانی کاراته وان روسیه، یک گام دیگر به کسب سهمیه توکیو ۲۰۲۰ نزدیک‌تر شویم.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مرحله ششم لیگ کاراته وان این‌بار در مسکو برگزار شد و تیم کومیته کشورمان با بهترین نفرات در این رقابت‌ها حاضر شد. نکته مهم لیگ روسیه درخشش همزمان مردان و زنان کاراته ایران بود تا جایی که با سه طلا، یک نقره و یک برنز مقام قهرمانی در بخش مبارزه به کشورمان رسید. با عملکردی که کاراته‌کاران ما در تاتامی مسکو داشتند باید اذعان کرد که قهرمانی برازنده تیم ایران بود و با این نتیجه یک‌بار دیگر لرزه بر اندام مدعیان این رشته افتاد. اسپانیا، آذربایجان، ژاپن و روسیه عناوین بعدی را کسب کردند.

سال درخشان
کسب نتایج درخور توجه و امیدوار‌کننده تیم ملی کاراته تنها به لیگ جهانی روسیه ختم نمی‌شود. ملی‌پوشان کشورمان برای کسب سهمیه المپیک باید در سال منتهی به این بازی‌ها حضوری فعال و پررنگ در رقابت‌های بین‌المللی داشته باشند. طبق برنامه، ملی‌پوشان کشورمان تا به اینجای کار در شش دوره از لیگ جهانی موسوم به کاراته وان شرکت کرده‌اند و با عملکردی که در روسیه داشتند بهترین نتیجه خود در سال ۲۰۱۹ را رقم زدند. تیم ملی کاراته مردان و زنان ایران در لیگ پاریس یک طلا، سه نقره و دو برنز به دست آورد، در لیگ امارات یک طلا، دو نقره و هفت برنز برای کشورمان کسب کرد، در مراکش یک طلا، یک نقره و سه برنز کسب کرد، در لیگ شانگ‌های هم یک طلا، سه نقره و چهار برنز به دست آمد و در توکیو نیز یک طلا، دو نقره و دو برنز نصیب ملی‌پوشان ایرانی شد. با این حساب کسب سه مدال طلا در مجموع مردان و زنان در تاتامی مسکو را باید افتخاری بزرگ برای تیم ملی دانست و آن را نتیجه‌ای طلایی خواند. درخشش تیم ملی ایران بازتاب گسترده‌ای هم در سایت فدراسیون جهانی کاراته (WKF) داشته است.

عزم جزم بانوان
دو طلا از سه طلای کاروان ایران در ششمین مرحله لیگ جهانی را بانوان به ارمغان آوردند. سارا بهمنیار یکی از طلایی‌های ما در این رقابت‌ها بود. کومیته‌کار -۵۰ کیلوی کشورمان در روز پایانی درخشش خود را با برتری مقابل حریف آلمانی تکمیل کرد تا ضمن کسب عنوان قهرمانی در آستانه کسب سهمیه المپیک قرار بگیرد. بهمنیار در لیگ جهانی توکیو نیز طلایی شده بود و در روسیه دومین طلای متوالی‌اش را به گردن آویخت. رزیتا علیپور دیگر طلایی کاروان ما بود. ملی‌پوش -۶۱ کیلوی ایران در فینال حریفی از کانادا را برد تا تعداد طلا‌های تیم بانوان به عدد ۲ برسد. ناکامی حمیده عباسعلی، کاپیتان تیم ملی بانوان از کسب مدال هم در نوع خود جالب توجه بود.

بانوی طلایی کاراته ایران امیدوار است در آینده نیز به درخشش ادامه دهد. سارا بهمنیار در گفتگو با «جوان» از تلاشش برای کسب افتخارات بیشتر سخن گفت: «خوشحالم که برای دومین بار توانستم مدال طلا را به دست بیاورم و قهرمانی‌ام در توکیو را تکرار کنم. سطح مسابقات بسیار بالا بود و همه رقبا برای مدال به میدان آمده بودند، چراکه امتیازات لیگ جهانی در رنکینگ جهانی تأثیر زیادی دارد و هیچ کشوری این فرصت را از دست نمی‌دهد. خوشبختانه نهایت امتیاز را به دست آوردم. رنکینگ جدید فدراسیون جهانی هنوز اعلام نشده، اما با ۹۹۰ امتیازی که بابت مدال طلا می‌گیرم شرایطم در رده‌بندی بسیار ایده آل خواهد بود. باید جایگاهم را حفظ کنم و امیدوارم ضمن کسب مدال المپیک خوش‌رنگ‌ترین مدال این بازی‌ها را برای کشورم کسب کنم.»

تلاش تیم مردان
کاپیتان تیم ملی مردان نیز یک‌بار دیگر برتری‌اش را به رخ حریفان کشید. ذبیح‌الله پورشیب هم در روز آخر رقابت‌ها در آراگا حریف قدرتمند ژاپنی‌اش را با قانون سنشو پشت سر گذاشت تا مقتدرانه مدال طلا را از آن خود کند. این دیدار برای پورشیب جدالی انتقامی محسوب می‌شد، چراکه ملی‌پوش ایران در لیگ توکیو مغلوب همین حریف ژاپنی شده بود. سجاد گنج‌زاده و بهمن عسگری هم تنها نقره‌ای و برنزی تیم مردان در این رقابت‌ها بودند.

روز‌های سخت
رئیس فدراسیون کاراته عملکرد تیم ملی در رقابت‌های روسیه را رضایت‌بخش خواند. سیدحسن طباطبایی در گفتگو با ایسنا به درخشش مردان و زنان ملی‌پوش در لیگ جهانی اشاره کرد: «خدا را شکر در این دوره از رقابت‌ها و در راه کسب سهمیه المپیک تیم‌های ملی کاراته مردان و زنان ایران توانستند نمایش خوبی داشته باشند و به امتیازات ارزشمندی برسند. کسب مدال‌های رنگارنگ در هر دو بخش بسیار مهم و ارزشمند بود و امتیازات بسیار خوبی را برای کسب سهمیه المپیک نصیب تیم ایران کرد. رقابت داخل تیم بین بچه‌ها نقش ویژه‌ای در موفقیت کاراته‌کاران ایران دارد و همگی در تلاش هستند تا با نشان دادن توانایی‌های خود بهترین عملکرد را داشته باشند و سهمیه المپیک را بگیرند.» طباطبایی در ادامه در خصوص عملکرد تیم بانوان هم گفت: «در بخش بانوان نیز خوشبختانه شرایط‌مان روز به روز بهتر می‌شود و در این مسابقات هرچند عباسعلی و خاکسار به مدال نرسیدند، اما علیپور و بهمنیار دو مدال طلای ارزشمند به دست آوردند و امتیازات خوبی را جمع‌آوری کردند.» رئیس فدراسیون کاراته نسبت به روز‌های سخت پیش‌رو هشدار داد: «هرچه به المپیک نزدیک‌تر می‌شویم، رقابت میان کشور‌ها حساس‌تر و سخت‌تر می‌شود و کار ما نیز همانند بسیاری از کشور‌ها برای کسب موفقیت سخت‌تر خواهد شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار