کد خبر: 972454
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
عبدالله موحد دارنده ۶ مدال طلای المپیک و جهان در کشتی آزاد ظهر امروز با حضور در اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی امید گفت: امکانات شما را ما هرگز نداشتیم.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: عبدالله موحد با حضور در تمرین تیم ملی کشتی امید خطاب به کشتی‌گیران، گفت: امکاناتی که در حال حاضر شما در اینجا دارید، ما هرگز نداشتیم. اولین امکان این است که کسی در فدراسیون کشتی حضور دارد که شما را دوست دارد و خودش در این تشک عرق ریخته و می‌داند که شما چقدر زحمت می‌کشید. تا زمانی که افرادی مانند دبیر در اینجا هستند کسی زحمتش بی اجر نخواهد ماند.

موحد: دوست داشتم به جای آمریکا در ایران باشم، اما نشد
وی ادامه داد: در موقعی که ورزش را شروع کردیم این امکانات نبود. ما در باشگاهی حضور داشتیم که هر طرف تمرین می‌کردیم به علت کوچکی جا سرمان به دیوار می‌خورد و روی تشک برزنتی کشتی می‌گرفتیم که زانوهایمان آسیب می‌دید.

موحد تصریح کرد: عمر کوتاه است و می‌خواهم بگویم هر روز از عمرتان می‌گذرد یک روز کم شده است. سعی کنید از گذشت ایام بهره‌ای بگیرید و وقت را هدر ندهید. این توصیه من به شما‌ها است. هر روز سعی کنید یک موضوع جدید به دانسته هایتان اعم از ورزش و یا درس اضافه کنید. شما حتما می‌توانید این درخواست من را انجام دهید چرا که خودم نیز انجام داده ام و در خردسالی هم ورزش کردم و هم درس خواندم. خیام آن دانشمند بزرگ گفت: هرگز دل من ز علم محروم نشد. کم ماند ز اسرار که معلوم نشد. هفتاد و دو سال فکر کردم شب و روز، معلومم شد که هیچ معلوم نشد. آخر کار برای کسی معلوم نمی‌شود و چه کار کنیم و چه نکنیم، عمر می‌گذرد و بهتر است تا زنده هستیم کاری بکنیم که از زندگیمان لذت ببریم.

دارنده ۵ مدال طلای جهان اظهار داشت: اطمینان دارم که اگر زحمت لازم را بکشید همه شما نتیجه خوبی را می‌گیرید. خوشبختانه سرپرستان شما در حال حاضر کسانی هستند که خود می‌دانند که چقدر سختی می‌کشید و زحمات شما بی نتیجه نخواهد ماند و باید بگویم که در زمان ما اینگونه نبود.

موحد ادامه داد: برای من افتخار بزرگی است که می‌بینم شما در ورزش کشتی هستید و این را از ته دلم می‌گویم. زمان ما امکانات یا نبود و یا خیلی ضعیف بود. شما همه می‌توانید مدال گیر و مدال آور آینده باشید.

پیشکسوت کشتی ایران گفت: افتخار می‌کنم یکی از فرزندان این سرزمین هستم. نشد آن چیزی که در مغزم بود انجام دهم. دلم نمی‌خواست در آمریکا باشم و دوست داشتم که در ایران بودم و به جوانان خدمت می‌کردم، اما نشد. برای یکایک شما آرزوی موفقیت می‌کنم و مطمئنم اگر زحمت بکشید به درجاتی از قهرمانی می‌رسید که من و امثال من بوده اند.

وی افزود: یا نباید به کشتی می‌آمدید، یا اگر آمدید، شش دانگ کار کنید، چون وقتی که می‌گذارید بر نمی‌گردد و حیف است که وقت را بی نتیجه از بین ببرید.

موحد در پرسش علیرضا دبیر مبنی بر حضور در مسابقات انتخابی گفت: ما انتخابی می‌گرفتیم و هیچ وقت ما را بدون کشتی و انتخابی اعزام نکردند. اول در استان تهران و در ادامه در قهرمانی کشور و در ادامه در انتخابی تیم ملی حضور داشتیم.

دارنده مدال طلای المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی در پایان در مورد پهلوانی و قهرمانی خاطرنشان کرد: در گذشته به کسی که حامی ضعفا بود پهلوان می‌گفتند نه اینکه قهرمان باشد و من یک شعری با نام پهلوان و قهرمان با این ابیات گفته ام:

زور و فن و عقل جرأت. توامان بایدت تا شوی یک قهرمان

هرکه را این چهار با هم جفت نیست. بر وی و زحمات وی باید گریست

سعی کنید این چهار مورد زور، فن، عقل و جرأت را همزمان داشته باشید، ما در قدیم کشتی گیری داشتیم که در تمرینات همه را می‌برد، اما در مسابقه نمی‌توانست نتیجه بگیرد چرا که جرأتش کم بود. به هرحال پهلوانی کار هر بی مایه نیست، مهر مادر در وجود دایه نیست. شرط‌ها باید که تا یک قهرمان، پهلوان نامیده گردد در جهان. گفته‌های نیک و هم کردار نیک، همرهش باید ورا پندار نیک. گر ندارد قهرمان زین‌ها نشان، قهرمانش خوان فقط، نه پهلوان.

در این دیدار فدراسیون کشتی با اهدای لوح یادبود از این قهرمان گرانقدر کشتی کشور تقدیر بعمل آمد و در ادامه عکس یادگاری با حضور استاد موحد و ملی پوشان گرفته شد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار