کد خبر: 972400
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
مشاور امنیت ملی عراق با اشاره به شکست حتمی طرح‌های دشمنان این کشور، خاطر نشان کرد که طرح براندازی نظام عراق شکست خورده و مسئولان این کشور می‌دانند که چه کسانی در پس این تظاهرات قرار دارند.
سرويس  بین‌الملل جوان آنلاين: «فالح الفیاض» رئیس سازمان «الحشد الشعبی» و مشاور امنیت ملی عراق با اشاره به تظاهرات اخیر در شهر‌های جنوبی عراق تأکید کرد که تلاش دشمنان علیه عراق، شکست خواهد خورد.

الفیاض در یک نشست خبری گفت که این بحران، دو مرحله را پشت سر گذاشته است و بیانیه مرجعیت دینی عراق نیز واضح بوده و راهکار این بحران را مشخص کرده است.

شبکه خبری «المیادین» به نقل از این مسئول عراقی گزارش داد که «به دشمنان و توطئه‌گران می‌گوییم که تلاششان ناکام خواهد ماند و شکست خورده است».

رئیس الحشد الشعبی با اشاره به اینکه «قصاص عادلانه و بازدارنده‌ای در انتظار تمام کسانی است که برای کشور [عراق]، خواستار شر باشند»، تصریح کرد که نباید با توطئه‌گران، تسامح کرد.

وی با تأکید بر اینکه «می‌دانیم چه کسانی در پس تظاهرات قرار دارند»، گفت که «طرح براندازی نظام [در عراق]شکست خورد».

الفیاض با اشاره به اینکه «هیچ جایی برای کودتا یا شورش [در عراق]وجود ندارد»، توضیح داد که «گروه خاصی، بر عراق حکومت نمی‌کند».

مشاور امنیت ملی عراق با تأکید بر اتحاد فراکسیون‌های سیاسی و حمایت از دولت عراق، افزود، دشمنان توانستند چندین نفر را قربانی کنند «و این دردناک است، ولی پاسخ آنان را خواهیم داد».

وی با بیان اینکه «ما اسامی و اطلاعاتی [از عاملان تظاهرات]در اختیار داریم که در زمان مناسب، ارائه خواهیم کرد»، تأکید کرد که مطالبات مثبتی برای اصلاح روند سیاسی وجود دارد و آنچه امروز در جلسات دولت بررسی می‌شود، در همین راستا است.

این مسئول عراقی با بیان اینکه «ما از قانون اساسی و حکومتی که با خون و جانفشانی آن را بنا کردیم، دفاع می‌کنیم»، در ادامه اعلام کرد که «از بین بردن فساد، تحقق توسعه و اصلاح اقتصادی فقط در سایه حکومت امکان‌پذیر است».

الفیاض بر این باور است که نقشه راه حل این بحران، بیانیه مرجعیت دینی است و نخست وزیر عراق نیز در حال تدوین طرحی است که با رخداد‌های کنونی تناسب داشته باشد.

تظاهرات در شهر‌های جنوبی عراق از سه‌شنبه نهم مهر ماه جاری آغاز شد. بخشی از این تظاهرات، در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و نبود اشتغال بود، ولی بخشی از آن، در پی آشوب و ایجاد هرج و مرج در این شهرهاست.

منابع خبری عراق به سندی اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد رسانه‌های غربی-عربی مخالف محور مقاومت وظیفه پوشش گسترده این تظاهرات را بر عهده دارند و آمریکا نیز حمایت خارجی این تظاهرات را بر عهده دارد
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار