کد خبر: 972338
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
فرمانده انتظامی استان اصفهان :
سردار مهدی معصوم بیگی با بیان اینکه مدیران، فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی از ضریب هوشی بالایی برخوردارند گفت: در بسیاری از ماموریت ها هوش هیجانی و اجتماعی به کمک ماموران پلیس آمده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص دلایل انتخاب شعار" پلیس هوشمند، امین مردم" برای هفته ناجا سال 98 گفت: این شعار برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) است که بارها در سخنان خود تاکید کردند، پلیس باید هوشمند و امین مردم باشد.

سردار مهدی معصوم بیگی ا فزود: امروز نیروی انتظامی بحث هوشمند سازی را در 3 بخش دنبال می کند که یکی از این بخش ها تشکیل اتاق های اندیشه ورزی است که در آن ها مسائل پلیسی با نگاه پیش بینی و پیشگیری قبل از ایجاد مسئله مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرند، بخش دیگر استفاده از تجربه کارشناسان این نیرو در تحلیل فرآیند های وقوع جرم و آسیب ها و بخش دیگر نیز استفاده از تجهیزات و فناوری های روز است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در استفاده از فناوری های روز دنیا از دیگر دستگاه ها پیشتاز است اظهار داشت: امروز مجموعه آزمایشگاه های تخصصی و سامانه های الکترونیکی و هوشمندی که در اختیار پلیس های تخصصی قرار دارد به نیروی انتظامی کمک کرده که با حداقل اثر، پیچیده ترین جرایم را با سرعت کشف و حرفه ای ترین مجرمان را شناسایی و دستگیر کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به بخش دوم شعار هفته ناجا اشاره کرد و عنوان داشت: پلیس باید امین ، پناهگاه و خیرخواه مردم باشد و در حقیقت دو ویژگی هوشمند بودن و امین بودن نباید از هم جدا باشد به طوری که هم باید بتواند مسایل را قبل از وقوع بشناسد و پیشگیری کند و هم اگر مسئله ای به وجود آمد به موقع با آن برخورد کند و هم امین و مورد اعتماد مردم باشد.

این مقام ارشد انتظامی، پلیس حرفه ای و کارآمد را پلیسی با سرمایه اجتماعی بالا عنوان کرد و اظهار داشت: امروز وقتی به آمارها نگاه می کنیم می بینیم ، سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی با سرعت در حال افزایش است که این موضوع را باید نتیجه اعتماد مردم به پلیس هوشمند، تلاشگر و مجاهد دانست.

سردار معصوم بیگی در ادامه ضریب هوشی فرماندهان، مدیران و کارکنان نیروی انتظامی را در حد بالا توصیف کرد: نیروی انتظامی یکی از نهادهایی است که افراد شاغل در آن بایستی دائماً دانش و هوش خود را ارتقا دهند و بنابر این در حوزه استفاده کارکنان از هوش هیجانی و اجتماعی اقدامات بسیار گسترده ای صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: امروز در بسیاری از ماموریت ها هوش هیجانی و اجتماعی به کمک ماموران پلیس آمده و آن ها با بهره گیری از این هوش خود و همچنین با اقدامات روانشناسی و روانکاوی مجرمان را دستگیر می کنند.

وی افزود: به طور مثال ماموران پلیس در یک عملیات توانستند با اقدامات روانشناسی و استفاده از هوش هیجانی و اجتماعی خود، فردی که بر اثر توهم ناشی از مصرف مواد مخدر صنعتی خانواده اش را به گروگان گرفته و می خواست آن ها را به قتل برساند را از کارش منصرف کرده و بعد در یک اقدام ضربتی او را ددستگیر کنند.

سردار معصوم بیگی در ادامه از ارتقای دانش حقوقی و قضائی و انتظامی کارکنان به طور مستمر خبر داد و گفت: آمادگی جسمانی هم یکی از مؤلفه های پلیس حرفه ای است و بنابر این ماموران ما به طور مرتب آموزش های رزمی به منظور مقابله با مجرمان در شرایط خاص را فرا می گیرند.

این مقام ارشد انتظامی، به اقدامات خلاقانه و نوآورانه در نیروی انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت: سال جاری اقدامات نوآورانه خوبی در مجموعه پلیس اصفهان انجام شده که از آن جمله می توانم به راه اندازی سامانه مرکز فوریت های پلیس 110 ویژ گردشگران خارجی اشاره کنم.

وی اذعان کرد: از آنجا که استان اصفهان یک استان گردشگر پذیر است و همه ساله گردشگران خارجی از اقصی نقاط دنیا برای بازدید اماکن تاریخی به این استان سفر می کنند بنابر این تصمیم گرفتیم تا سامانه ای را به منظور امدادخواهی گردشگران خارجی در مرکز فوریت های پلیسی 110 طراحی کنیم که هر زمان توریستی با این سامانه تماس گرفت افرادی که مسلط به زبان های خارجی هستند بتوانند پاسخگوی آن ها بوده و مشکل آن ها را به واحدهای اجرایی و عملیاتی انتقال دهند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از اقدامات این فرماندهی در 6 ماهه امسال پرداخت و گفت: در حوزه سرقت 62 باند شناسایی و با آن ها برخورد صورت گرفته و در حوزه مواد مخدر که از آن به عنوان ابر آسیب اجتماعی یاد می کنیم بالغ بر 23 تن انواع مواد افیونی کشف شده است که این مقدار کشف مواد نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته و دستگیری در این حوزه شامل قاچاقچیان، خرده فروشان و معتادان متجاهر نیز با رشد 25 درصدی مواجه بوده است.

وی از افزایش 711 درصدی کشف مواد مخدر شیشه در نیمه نخست امسال توسط ماموران پلیس استان خبر داد و گفت: این موضوع بسیار نگران کننده است چرا که بخشی از قتل ها، نزاع ها وآسیب های دیگر بر اثر مصرف این نوع مواد مخدر صنعتی رخ می دهند و ضمناً باید اذعان کنم که ترک کردن اعتیاد به مواد مخدر صنعتی بسیار سخت خواهد بود و لازم است که این موضوع به دغدغه جدی برای عموم مردم به ویژه پدران و مادران تبدیل شود و رسانه ها هم در زمینه آگاهی و پیشگیری تمرکز بیشتری کنند.

سردار معصوم بیگی از پاسخگویی مرکز فوریت های پلیسی 110 پلیس اصفهان به 2 میلیون و 200 هزار تماس تلفنی شهروندان در این مدت خبر داد و گفت: اپراتوران ما تقریباً به طور میانگین هر ساعت به 500 تماس تلفنی پاسخ گفتند که بخشی از این تماس ها مشاوره و راهنمایی و بخشی هم امدادخواهی از پلیس بوده که اقدامات لازم از سوی ماموران انجام گرفته است.

فرمانده انتظامی استان در پایان با بیان اینکه بار بسیار زیادی از زندگی کارکنان بر دوش خانواده های آنان است از همکاری و همراهی همسران و فرزندان کارکنان تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: جا دارد تا در هفته نیروی انتظامی صمیمانه از صبر و بردباری خانواده های کارکنان پلیس استان تشکر کنم چرا قطعاً حضور ماموران در صحنه و شبانه روزی آنان برای امنیت مردم مرهون همراهی، همدلی، صبر و بردباری همسران و فرزندان آنان است.

،

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر