کد خبر: 972336
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
فرمانده انتظامی استان اصفهان :
سردارمهدی معصوم بیگی گفت : با رعایت قوانین و هنجارها توسط شهروندان قانونمدار شهر واستان اصفهان یک شهر و استان نمونه ترافیکی می شود

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از پایگاه خبری پلیس فرمانده انتظامی اصفهان اظهار داشت : شهر قانونمند و نمونه ترافیکی با شعار به دست نمی‌آید، مگربه نیاز به عمل، اقدام و مشارکت مردم و تا زمانی که سرعت بالا، عبور از چراغ قرمز و کلاه ایمنی به سر نداشتن، هنجار به شمار می‌آید، با این اهداف فاصله خواهیم داشت.

سردارمهدی معصوم بیگی  ، رعایت قوانین به ویژه راهنمایی و رانندگی را حق مردم خواند و اضافه کرد: فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی و پایتخت فرهنگ و تمدن بودن، باعث ایجاد انتظارهای زیادی از این خطه برای تبدیل شدن به استان نمونه کشوری در رعایت قوانین ترافیکی شده است.

وی با بیان اینکه مردم باید در تامین نظم عمومی در جامعه مشارکت داشته باشند، گفت: راهکارهایی مانند همیاران پلیس، پلیس افتخاری و نگهبانان محله، امکان حضور مردم را در کنار نیروهای پلیس به صورت نظام مند فراهم کرد.

معصوم بیگی با اشاره به اینکه جامعه قانونمند به شهروندان قانونمند نیاز دارد، خاطرنشان کرد: این شهروندان باید 3مولفه مشارکت جویی، مسئولیت پذیری و قانونمداری را داشته باشند.

وی، سرمایه گذاری بر روی کودکان و نوجوانان را بهترین راهکار برای تربیت شهروندان قانونمند عنوان و اضافه کرد: اگر فرزندان ما این گونه تربیت شوند تا ۷۰ سال آینده، شهروندان قانونمدار خواهیم داشت.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: با رعایت قانون توسط شهروندان اصفهانی ،استان و شهر اصفهان نمونه ترافیکی می شود.

فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به آمار استان گفت: در پنج ماه نخست امسال با وجود روندهای مثبت، ۴۳۱ نفر در تصادف های جاده ای و ترافیکی استان جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به ۹ هزار مصدوم ناشی از تصادف های رانندگی در این مدت، افزود: تعداد کشته شدگان تصادف های رانندگی در هر سال در کشورمان از ۲۷ هزار به ۱۷ هزار نفر کاهش یافت اما هنوز با استانداردهای جهانی فاصله معناداری داریم.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه ۴۵ درصد از جان باختگان تصادف ها در اصفهان، راکبان موتور سیکلت هستند، اظهار داشت: ۸۰ درصد آنها به دلیل ضربه به سر و نداشتن کلاه ایمنی فوت می کنند .

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید براینکه بر سر گذاشتن کلاه ایمنی تا ۸۰ درصد تلفات رانندگی را کاهش می دهد، خاطرنشان کرد: ما از راکبان موتور سیکلت می خواهیم که این کار را انجام دهند و پلیس حتی کلاه ایمنی رایگان در اختیار مردم قرار می دهد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر