کد خبر: 972254
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: خط لوله‌های جدید نفت‌خام حوزه پرمین صادرات نفت خام امریکا را تقویت نمی‌کنند، چون جنگ تجاری بین امریکا و چین بر تقاضا از طرف آسیا تأثیر گذاشته است.
به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، طبق اطلاعات اداره آمار امریکا، صادرات این کشور در ماه آگوست ۷۳ /۲ میلیون بشکه در روز بود که فقط ۴۰ هزار بشکه نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشت. این رشد کم صادرات در حالی اتفاق افتاد که دو خط لوله نفت‌خام بزرگ از وست تگزاس به گالف کوست راه‌اندازی شده است.

خط لوله کاکتوس ۲ در ماه آگوست شروع به کار کرد و در همان ماه محموله‌هایی را برای صادرات بارگیری کرد. شرکت اپیک پایپ لاین هم فعالیت در خط لوله خود را در ماه آگوست آغاز کرد، ولی این دو خط لوله با ظرفیت مشترک بیش از یک میلیون بشکه در روز احتمالاً مورد بهره‌برداری کامل قرار نمی‌گیرند.

جان کولمن، تحلیلگر شرکت مشاوره ورود مکنزی گفت: ظرفیت بالای این دو خط لوله بالاخره مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی یک مدت طول می‌کشد. نباید انتظار داشته باشیم تمام ظرفیت آن‌ها یک ماهه نشان داده شود. همچنین جنگ تجاری امریکا و چین که قیمت جهانی نفت را پایین آورده، بر تقاضا هم به اندازه تولید تأثیر می‌گذارد.

کل تولید نفت خام امریکا در ماه جولای به پایین‌ترین حد از فوریه سال‌جاری رسید. خریداران چینی قبل از اعمال عوارض ۵ درصدی بر نفت امریکا، خرید نفت این کشور را در ماه آگوست کاهش داده بودند. فرناندو واله یک تحلیلگر نفتی گفت: جنگ تجاری چین و امریکا بر نگرانی در مورد ضعیف شدن چرخه اقتصادی اضافه می‌کند.
فروش اتومبیل و تولید صنعتی در چین رو به کاهش است و در نتیجه تقاضا برای نفت خام از طرف این بزرگ‌ترین وارد‌کننده جهان پایین می‌آید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار