کد خبر: 972136
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۵
در حالی که کمیته نظارت مجلس نمایندگان امریکا احضاریه‌ای را برای کاخ سفید صادر کرده و طی آن خواستار مدارک مربوط به تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا شده است، ترامپ تأکید دارد که مجلس سنا او را تبرئه خواهد کرد و تهدید کرده که دموکرات‌ها بهای سنگینی را بابت این اقدام خواهند پرداخت.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در ادامه اقدامات به منظور استیضاح رئیس‌جمهور امریکا، مجلس نمایندگان روز جمعه طی نامه‌ای به «میک مولوینی» سرپرست کارکنان کاخ سفید اعلام کرد که کمیته نظارت و اصلاحات مجلس احضاریه‌ای صادر کرده است. «الیجا کامینگز» رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان امریکا روز چهار شنبه هشدار داده بود که اگر کاخ سفید تا پایان روز یک شنبه همکاری نکند این احضاریه را صادر خواهد کرد. ولی کامینگز، «آدام شف» رئیس کمیته اطلاعات و «الیوت انجل» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان که رهبری تحقیقات استیضاح را برعهده دارند اعلام کردند که کاخ‌سفید تا عصر جمعه هیچ پاسخی به آن‌ها نداده است. آن‌ها در نامه‌ای به مولوینی نوشتند: «ما بسیار متأسفیم که ترامپ، ما و مردم امریکا را در چنین شرایطی قرار داده است، اما اقدامات او چاره دیگری برای ما جز صدور این احضاریه باقی نگذاشته است.»

در این احضاریه از کاخ سفید خواسته شده اسناد و مدارک درخواست شده را تا ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) ارائه کند. از زمان آغاز تحقیقات درباره استیضاح ترامپ این سومین احضاریه‌ای است که دموکرات‌های مجلس نمایندگان صادر کرده‌اند.

واکنش تند کاخ سفید
کاخ سفید جمعه شب ضمن انتقاد از این احضاریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این احضاریه چیزی نیست جز درخواست بیشتر برای دریافت مدارک، هدر دادن زمان و هدر دادن پول مالیات‌دهندگان که در نهایت نشان خواهد داد رئیس‌جمهور هیچ کار اشتباهی انجام نداده است.»

«استفانی گریشام» سخنگوی کاخ سفید هم در این بیانیه گفت: «دموکرات‌ها می‌توانند به دادگاه نمایشی خود ادامه دهند در حالی که رئیس‌جمهور و دولتش به فعالیت به نفع مردم امریکا ادامه خواهند داد.» ترامپ روز جمعه ضمن اذعان به اینکه اعضای دموکرات مجلس نمایندگان از آرای لازم برای استیضاح او برخوردارند، گفت که مطمئن است مجلس سنا او را تبرئه خواهد کرد و در جمع خبرنگاران گفت انتظارش این است که اعضای دموکرات مجلس نمایندگان امریکا از استیضاح او حمایت کنند. وی افزود: «آن‌ها همه همسو هستند، چون با آنکه بسیاری از آن‌ها نمی‌خواهند رأی بدهند، چاره دیگری ندارند و مجبورند از دستور رؤسای‌شان پیروی کنند. البته بعد از آن، آن‌ها استیضاح را به سنا می‌برند و ما پیروز می‌شویم. بنابراین، دموکرات‌ها متأسفانه رأی لازم را دارند. آن‌ها می‌توانند خیلی راحت رأی بدهند؛ با آنکه خیلی از آن‌ها اعتقادی ندارند که باید این کار را انجام دهند و من معتقدم آن‌ها بهای هنگفتی در انتخابات خواهند پرداخت.»

ترامپ در اقدام دیگری، با انتشار ویدئویی یک دقیقه‌ای از کارتون «پینوکیو»، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا را به دروغگویی درباره افشاگری که درباره تعاملات رئیس‌جمهور امریکا با اوکراین شکایت کرده است، متهم کرد. این کلیپ آمیخته‌ای از سخنان آدام شف درباره فرد افشاگر و تصویری از بینی در حال بزرگ شدن پینوکیو است. ترامپ همچنین در این ویدئو عبارت شف حیله‌گر دروغگو را نوشته است. «هاکان کوپور» رئیس دفتر خبرگزاری آناتولی در واشنگتن در یک یادداشت درباره جنجال‌ها در امریکا بر سر «اوکراین‌گیت» و شروع روند استیضاح رئیس‌جمهور این کشور نوشت: «موضوع استیضاح شاید سبب شود شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده امریکا بیشتر شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار