کد خبر: 971900
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: فدراسیون جهانی با حضور کیانوش رستمی در مسابقات ایتالیا و سوئیس مخالفت کرده است، اما با رئیس کمیته ملی المپیک جلسه‌ای خواهیم داشت.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: کیانوش رستمی به واسطه اوت کردن وزنه هایش در مسابقات جهانی، حالا در آستانه از دست دادن سهمیه المپیک است. رستمی که از مسابقات جهانی امتیازی را به دست نیاورده است، از فدراسیون وزنه برداری درخواست کرده تا زمینه حضورش در مسابقات سوئیس را فراهم کند. رستمی می‌خواهد با حضور در سوئیس، امتیاز ۶ ماه دوم خود طبق فرمول فدراسیون جهانی را در راه کسب سهمیه المپیک به دست بیاورد.

با این حال علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری می‌گوید زمان تغییر در اسامی لیست وزنه برداران مسابقات سوئیس به پایان رسیده و امکان حضور کیانوش رستمی در این لیست، نیست.

مرادی گفت: رئیس فدراسیون جهانی به من گفت در برنامه‌های بعدی رستمی را شرکت بدهید. تمام تلاشمان را کردیم و به فدراسیون جهانی هم نامه زدیم تا ورزشکارمان در مسابقات ایتالیا و سوئیس شرکت کند که پاسخ منفی دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، رستمی در مصاحبه‌ای که امروز انجام داده است، اعلام کرد شخصا با تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی برای حضورش در سوئیس صحبت کرده و آیان پاسخ داده است که فدراسیون ایران باید رسما نامه‌ای را در این ارتباط ارسال کند. رستمی از فدراسیون وزنه برداری ایران درخواست کرده است تا این نامه را به کمیته المپیک بفرستد و از طریق کمیته بین المللی المپیک زمینه حضورش در مسابقات سوئیس فراهم شود.

مرادی در واکنش به این درخواست گفت: حضور در مسابقات سوئیس یک مهلت زمانی داشت که حدود ۱۰ روز از آن گذشته است. آن‌ها نپذیرفتند و اینرا اطلاع دادند. گفتند اگر ورزشکار شما را بپذیریم باید تمام قوانین جهانی را برای کشور‌های دیگر هم تغییر بدهیم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری یادآور شد: با این حال ما فردا قرار است با صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک گفتگو کنیم و درخواستمان را به بدهیم. ضریب قبول شدن این درخواست از سوی فدراسیون جهانی بسیار بسیار ضعیف است.

به گفته مرادی، فدراسیون جهانی فقط با حضور رستمی در مسابقات پرو شرکت کرده است؛ مسابقاتی که در سطح سیلور است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار