کد خبر: 971887
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
رئيس پليس فتاي استان اصفهان :
سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي از دستگيري فردي كه با سوءاستفاده از مدارک هويتي يكي از شهروندان از طريق هک تلگرام قصد اخاذي از وي را داشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، رئيس پليس فتاي استان اصفهان در گفت و گو با پايگاه خبري پليس گفت : در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي ناشناس تصوير مدارك و اطلاعات هويتي وي را در اختيار دارد و با ارسال پيام هاي تهديد آميز قصد مزاحمت و اخاذي از وي را دارد، بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي  عنوان داشت: در بررسي اوليه مشخص شد فردي ناشناس با در اختيار داشتن كد دسترسي به پروفايل شاكي به تصوير مدارك و اطلاعات هويتي بارگذاري شده توسط شاكي دسترسي پيدا كرده و با ارسال پيام هاي تهديد آميز قصد اخاذي از وي را دارد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با توجه به اظهارات شاكي و اقدامات پليسي، متهم شناسايي و دستگیر شد که در بازجويي به عمل آمده عنوان داشت با ارسال پيام هاي جعلي تبليغاتي و جلب اعتماد شاكي با دريافت كد دسترسي به پروفايل موفق شدم تصوير مدارك هويتي وي را بدست آورم.

رئیس پلیس فتای اصفهان به شهروندان توصيه کرد: به هيچ عنوان مدارك هويتي خود را در تجهيزات هوشمند نگهداري نكرده و از طريق شبکه هاي اجتماعي تبادل نکنيد، همچنين يكي از معمول ترين و شايع ترين نمونه هاي سرقت اطلاعات هويتي به شكل آنلاين، هك و نفوذ به اطلاعات در بستر رايانه و تلفن همراه مي باشد كه به دليل سهل انگاري كاربر صورت مي گيرد، به طوري كه بعداً اين اطلاعات به روش هاي مختلف مي تواند براي مجرم كاربرد داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر