کد خبر: 971754
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
از مصاف شهرخودرو با پرسپولیس و دربی اصفهان تا رویارویی استقلال و گل‌گهر در هفته ششم لیگ برتر
رویـــارویی شهرخودرو - پرسپولیس، ذوب‌آهن- سپاهان و استقلال – گل‌گهر در هفته ششم لیگ برتر سبب شده تا یک جمعه هیجان‌انگیز در انتظار فوتبالی‌ها باشد.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در روز‌هایی که اعتراض‌ها و خشم مربیان و بازیکنان لیگ برتری فضای نگران‌کننده‌ای را بر فوتبال حاکم کرده است، رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر فوتبال، فردا برگزار می‌شود. با تمام هیاهو‌ها و حاشیه‌ها، اما هفته ششم لیگ پر است از بازی‌های جذاب و دیدنی.

شهر خودرو – پرسپولیس، فردا ۱۸:۱۵
مهم‌ترین بازی هفته در مشهد برگزار می‌شود و شهرخودرو یا همان پدیده سابق به مصاف پرسپولیس می‌رود، دو تیم مدعی که در جدول رده‌بندی رده‌های سوم و چهارم جدول را در اختیار دارند و از همین هفته‌های اول در لیگ نوزدهم در بالای جدول جا خوش کرده‌اند و می‌خواهند حساب‌شان را از دیگر تیم‌ها جدا کنند. شهرخودرو در فصل جدید با توجه به خرید‌های گران‌قیمت به گفته مدیرانش برای قهرمانی دورخیز کرده است و رؤیا‌های بزرگی را در سر دارد. آن‌ها تا اینجای فصل با سه برد، یک مساوی و یک باخت تیم سوم جدول هستند و تنها یک امتیاز با صدر جدول فاصله دارند و فردا برای ادامه رؤیاپردازی‌هایشان مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرند. شاگردان گل‌محمدی البته بعد از سه برد متوالی در شروع لیگ، در دو بازی اخیرشان نتوانسته‌اند پیروز شوند و یک باخت و یک مساوی کسب کرده‌اند. با این حال پیروزی مقابل نساجی در جام حذفی دوباره تیم مشهدی را به جاده برد برگردانده و شهرخودرویی‌ها امیدوارند که این روند در بازی فردا برابر پرسپولیس هم ادامه داشته باشد.

جدا از حساسیت‌های این بازی در بالای جدول، مسابقه فردا یک بازی حیثیتی برای یحیی گل‌محمدی نیز هست؛ سرمربی پرسپولیسی شهرخودرو که پس از رفتن برانکو گزینه اول قرمز‌ها برای نیمکت‌شان بود، اما پافشاری مشهدی‌ها باعث شد در شهرخودرو ماندنی شود.

در سوی دیگر قرمز‌ها پس از برد جنجالی در جام حذفی آماده بازی در لیگ شده‌اند، پرسپولیسی‌ها که با ۹ امتیاز از پنج بازی گذشته‌شان در رده چهارم لیگ قرار دارند، روند پرفرازونشیبی در لیگ نوزدهم داشته‌اند و در بازی گذشته‌شان در لیگ به سپاهان باخته‌اند تا در بازی فردا در مشهد به دنبال جبران باشند. با این حال ضعف گلزنی و مهاجمانی که راه دروازه حریفان را گم کرده‌اند، مهم‌ترین چالش این هفته‌های کالدرون در پرسپولیس است؛ چالشی که در جام حذفی می‌رفت برای قرمز‌ها مشکل‌ساز شود. با توجه به این مشکلات به نظر می‌رسد ادامه نتایج ضعیف قرمز‌ها در لیگ می‌تواند سرمربی آرژانتینی را دچار مشکل کند و او بایدبرای خط حمله‌اش چاره‌ای بیندیشد.

استقلال- گل‌گهر سیرجان، فردا ۱۶:۰۰
اگر نبرد شهرخودرو و پرسپولیس نبرد دو تیم همسایه در جدول بود، مصاف استقلال و گل‌گهر هم همان حکایت را دارد. استقلال که با تنها ۳‌امتیاز از پنج بازی تیم چهاردهم جدول است، میزبان گل‌گهری است که با ۳ امتیاز و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر و خورده بیشتر در رده پانزدهم و یکی مانده به آخر جدول جا خوش کرده است. استقلال در حالی به مصاف گل‌گهر می‌رود که در لیگ برتر تا امروز رنگ برد را ندیده و در هفته پنجم مقابل ذوب به تساوی ۲-۲ رسید. با این حال آبی‌ها یک‌شنبه این هفته در جام حذفی توانستند طلسم‌شکنی کنند و پیروز شوند؛ بردی که البته به سختی، آن‌هم مقابل یک تیم دسته اولی به دست آمد. حالا استراماچونی امیدوار است که این روند را استقلال در لیگ هم ادامه دهد و بتواند فردا اولین پیروزی را در لیگ هم کسب کند تا فشار‌ها از روی تیمش برداشته شود.

البته گل‌گهر بحران‌زده که اولین حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند، شرایطش دست‌کمی از استقلال ندارد. شاگردان وینگو بگوویچ با ۳‌امتیاز از سه باخت و سه مساوی‌شان نتوانسته‌اند حداقل در هفته‌های ابتدایی لیگ، نمایش قابل قبولی داشته باشند؛ روندی که ادامه آن می‌تواند گل‌گهر را دوباره راهی لیگ دسته اول کند، اگرچه هنوز تا پایان لیگ ۲۴ هفته باقی مانده و سیرجانی‌ها فرصت زیادی برای بقا دارند.

سپاهان- ذوب‌آهن، ساعت ۱۷:۰۵
دربی اصفهان یکی دیگر از حساس‌ترین بازی‌های هفته ششم است، سپاهان و ذوب در حالی به هم رسیده‌اند که با توجه به نتایج‌شان نقطه مقابل هم هستند. سپاهان که هفته گذشته پرسپولیس را در آزادی شکست داد با ۱۱ امتیاز صدرنشین لیگ است، اما ذوب تنها با ۴ امتیاز از پنج بازی در رده سیزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است. البته حکایت دربی اصفهان فرق می‌کند و باید جایگاه زردپوشان و سبزپوشان اصفهانی در جدول رده‌بندی را فراموش کرد، به‌خصوص که علاوه بر حساسیت‌های دربی، حضور امیر قلعه‌نویی و علی منصوریان به عنوان دو سرمربی استقلالی روی نیمکت‌های دو تیم، حساسیت‌ها را بیشتر هم کرده است.

سایر بازی‌ها
در سایر بازی‌های هفته ششم، فردا تراکتور تیم دوم جدول میزبان پارس جنوبی جم است، پیکان به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌رود، نساجی مازندران میزبان ماشین‌سازی تبریز است، صنعت نفت با سایپا روبه‌رو می‌شود و شاهین شهرداری بوشهر هم مقابل فولاد قرار می‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار