کد خبر: 971746
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
همزمان با زمزمه ادعای استفاده از سلاح شیمیایی از سوی اروپا و امریکا
ارتش روسیه آزمایش‌های موفقیت‌آمیزی روی مهم‌ترین اجزای سامانه موشکی پدافند هوایی اس۵۰۰ در سوریه انجام داد و همزمان به طرز معناداری کارشناسان آلمانی با ردیابی چند باره جنگنده راهبردی اف ۳۵ امریکا به افسانه رادارگریز بودن پر هزینه‌ترین پروژه تاریخ پایان دادند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: چند روز پس از آنکه کشور‌های غربی بار دیگر سناریوی تکراری استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه گروه‌های تروریستی را مطرح کردند، روسیه سامانه موشکی پیشرفته اس ۵۰۰ را در خاک سوریه آزمایش کرد.

به گزارش شبکه راشاتودی، منابعی در وزارت دفاع و مجتمع نظامی صنعتی نیرو‌های روسیه روز چهار شنبه اعلام کردند، در این آزمایش‌ها نقص‌هایی در عملکرد سامانه‌های اس ۵۰۰ مشخص شد که در کوتاه‌ترین زمان قابل رفع است. این منابع در ادامه اعلام کردند، آزمایش‌ها پایان یافته و موفقیت‌آمیز بوده است. در این خصوص معاون سابق فرمانده نیرو‌های هوایی روسیه گفت، همه تجهیزات پیش از استفاده، در شرایط کار و آب و هوایی سخت آزمایش و این اقدام باعث می‌شود نواقص این تجهیزات مشخص شود، مورد بررسی قرار گیرد و رفع شود. وی افزود: «شرایط آب و هوایی سوریه شرایطی ایده‌آل برای آزمایش است، زیرا دمای بالا و گرد و غبار بسیار زیادی دارد و از طرفی هم وجود درگیری‌های مسلحانه مداوم، استفاده شبانه روزی از رادار‌ها را ضروری می‌کند». در این راستا، کارشناسان نظامی معتقدند فعالیت سامانه اس۵۰۰ به عملکرد موفقیت‌آمیز نقطه کنترل جنگی و سیستم جدید رادار این سامانه که قادر به رصد همه اهداف در تمامی ارتفاعات باشد، بستگی دارد. طبق گزارشات رسانه‌های غربی، «سامانه اس ۵۰۰ توانست در جریان آزمایش‌ها به هدفی در مسافت ۲/۴۸۱ کیلومتری برخورد کند و برد آن ۸۰ کیلومتر بیشتر از دیگر سامانه‌های پدافند هوایی موجود در جهان است». آزمایش سامانه اس ۵۰۰ در سوریه، حاوی پیام مهمی برای رژیم صهیونیستی و همینطور امریکا است که در سال‌های اخیر بار‌ها حملاتی را به خاک سوریه انجام داده است، زیرا در صورت عملی شدن سامانه‌های موشکی روسیه، جنگنده‌های صهیونیستی و غربی از تیررس این موشک‌ها در امان نخواهند بود. از سوی دیگر، عضو کمیته امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه دیروز در سخنانی تأکید کرد که عدم پایبندی امریکا به تعهدات خود و نیز عدم خارج کردن مهاجران سوری از اردوگاه الرکبان به منزله پوشش و حمایتی آشکار و علنی از تروریست‌ها است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سناتور فرانتس کلینتسیفیچ در صفحه خود در فیس‌بوک نوشت: «در حال حاضر امریکایی‌ها از مخفی کردن اقدامات خود دست برداشته‌اند و صحبت از حمایت علنی از تروریست‌هاست». مقامات مسکو بار‌ها هشدار داده‌اند که حضور نیرو‌های امریکایی در خاک سوریه نمونه بارز اشغالگری است و از واشنگتن خواسته نیروهایش را از سوریه خارج کند، اما با این حال دولت امریکا با ساخت پایگاه‌های نظامی در شمال سوریه، به تثبیت حضور خود در این کشور اقدام می‌کند.

رادارگریزی اف ۳۵ بی­ اعتبار شد
همزمان با آزمایش سامانه ضدهوایی اس ۵۰۰ در خاک سوریه، توان رادارگریزی جنگنده فوق‌پیشرفته اف ۳۵ از امتحان سربلند بیرون نیامد. کارشناسان شرکت تسلیحاتی هنسولت آلمان موفق شدند هواپیمای F-۳۵ A را که از امریکا به طرف برلین پرواز کرده بود چندین بار ردیابی کنند. هواپیمای اف۳۵ که «چند منظوره»، «فوق مدرن» و با صرف هزینه بسیار زیاد ساخته شده در روز‌های گذشته به دلیل مخالفت امریکا با فروش آن به ترکیه نیز بر سر زبان‌ها افتاده است. به گزارش دویچه‌وله، هواپیمای یاد شده «لاکهید مارتین اِف۳۵ لایتنینگ ۲» است و مسافت ۹ هزار کیلومتری از آریزونای امریکا تا برلین را بدون توقف طی کرده است. بر این اساس اف۳۵ برخلاف تصوری که می‌رفت رادارگریز نبوده است، زیرا شرکت آلمانی هنسولت که در زمینه سیستم راداری متخصص است موفق شده این هواپیما را صد‌ها کیلومتر تعقیب و ردگیری کند. روس‌ها پیش‌تر اعلام کرده بودند که سامانه­‌های موشکی اس ۴۰۰، جنگنده اف ۳۵ امریکا را بی‌اعتبار می‌کند و حالا با ورود اس ۵۰۰ به مرحله تست گرم امریکا و متحدانش عملاً دربرابر فناوری روس‌ها به شدت عقب افتاده به‌نظر می‌رسند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
0
مرگ بر آمریکا فقط دل ما با نابودی اسرائیل وامیکای خیلی آرام میشود...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار