کد خبر: 971716
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۱
امضای تفاهمنامه ستاد اجرایی فرمان امام و جهاددانشگاهی در حوزه فناورانه انرژی، دامداری و کشاورزی
در راهبرد‌های اقتصادی بحث‌های متعددی وجود دارد و برخی معتقدند اشتغالزایی باید محور باشد، برخی ایجاد ثبات اقتصادی و کنترل تورم را محور می‌دانند، اما حقیقتاً آنچه همه این موارد را پوشش می‌دهد و در شرایط فعلی تنها نسخه نجات کشور است، تولید است.
سرويس ايران جوان آنلاين: تفاهمنامه همکاری فناورانه در راستای حمایت از تولید داخلی در حوزه‌های انرژی، دامداری و کشاورزی بین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و جهاد دانشگاهی امضا شد.
به گزارش «جوان» در مراسم امضا تفاهمنامه همکاری فناورانه بین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و جهاد دانشگاهی که در راستای حمایت از تولید داخلی در حوزه‌های انرژی، دامداری و کشاورزی انجام شد، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به جایگاه تولید گفت: در راهبرد‌های اقتصادی بحث‌های متعددی وجود دارد و برخی معتقدند اشتغالزایی باید محور باشد، برخی ایجاد ثبات اقتصادی و کنترل تورم را محور می‌دانند، اما حقیقتاً آنچه همه این موارد را پوشش می‌دهد و در شرایط فعلی تنها نسخه نجات کشور است، تولید است. دکتر محمد مخبر با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی در این ستاد افزود: بهره‌وری ما از طریق بهره‌مندی از نیرو‌های جهادی و دلسوز و متدین و با اعتماد به نفس، بسیار بالاست. وی گفت: روزانه حداقل ۱۰۰ طرح تولیدی کوچک و خانگی با مدیریت مردم و دارایی مردم ایجاد می‌شود و حداقل ۳۰۰ شغل روزانه در کشور تولید می‌کنیم رئیس ستاد اجرایی فرمان با اشاره به امضای تفاهمنامه جدید گفت: تفاهمنامه‌ای با جهاد دانشگاهی به ارزش حدودی ۱۱۵۰ میلیارد ریال امضا می‌کنیم که البته این شروع تولید یک محصولی است که بعد‌ها وقتی به تولید انبوه و بازار می‌رسد قطعاً عدد و رقم‌هایش تفاوت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه طراحی یک مجموعه پمپ درون چاه نفت که نزدیک ۱۶۲ هزار دلار قیمت دارد و ساخت یک دستگاه دکل تعمیراتی هزار اسب بخاری که با سرمایه‌گذاری ۹ میلیون دلاری انجام می‌شود، از جمله مفاد این تفاهمنامه است، تصریح کرد: عمده چاه‌های نفت ما به نیمه دوم عمرشان نزدیک می‌شوند و لذا به این پمپ‌ها و دکل تعمیراتی نیازمندند و لازمه حفظ یا افزایش تولید است. مخبر با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲ میلیاردی برای انتخاب ۵ هزار جنین گاو ممتاز براساس این تفاهمنامه افزود: ریسک همه این سرمایه‌گذاری‌ها برای ایجاد رونق تولید در کشور را پذیرفته‌ایم و اگر دوستانمان در جهاد دانشگاهی موفق شدند موفقیت اش برای آنهاست و اگر ضرر کردند ضررش برای ماست. در ادامه این نشست رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه به دنبال تجاری‌سازی فناوری‌های هایتک هستیم و به این منظور تصمیم گرفتیم همکاری‌مان با ستاد اجرایی فرمان امام توسعه پیدا کند، گفت: ما در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در حوزه‌های بالادستی، میان‌دستی و پایین دستی پروژه‌هایی را خواهیم داشت و در حوزه انرژی و نیروگاهی و مخابرات و فناوری اطلاعات همکاری خواهیم داشت. حمیدرضا طیبی افزود: در حوزه پزشکی هم بحث سلامت و هم درمان است و در حوزه کشاورزی در حوزه تکنولوژی‌های هوشمندسازی کشاورزی باید به سمت گلخانه‌ها و هوشمندسازی کشاورزی که برای کشور ما مهم است برویم. وی با اشاره به بخش دام و اصلاح نژاد دام و طیور در تفاهمنامه با ستاد اجرایی فرمان امام گفت: در تفاهمنامه دیده شده که با اجرای این مجموعه‌پروژه‌ها بتوانیم دو شرکت بزرگ را پایه‌گذاری کنیم که در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی فعالیت کنند و هم خودشان تحقیقات کنند و هم خود محصول داشته باشند. رئیس جهاد دانشگاهی تأکید کرد: از توجه ستاد اجرای فرمان امام به جهاد دانشگاهی تشکر می‌کنیم و قول می‌دهیم این حسن نظر را با انجام کار خوب جبران کنیم و این فعالیت‌ها را توسعه دهیم و گام‌های بزرگی را در خدمت و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار