کد خبر: 971629
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
آخرین وضعیت انتخابات الکترونیکی
نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: با اصلاحاتی که در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ایجاد شده، مجازات خرید و فروش رای در انتخابات تشدید می‌‎‍‌‌‌‍شود.

 بیت الله عبداللهی، در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، اظهار داشت: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات، اواخر سال 97 و اوایل سال 98 در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و شیوه برگزاری انتخابات مجلس بصورت استانی تصویب شد اما شورای نگهبان ایرادات اساسی به این مصوبه وارد دانست.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بررسی دوباره این طرح، اعضای کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند تا موضوع استانی شدن انتخابات مجلس را کنار بگذارند و سایر مواد این طرح را دوباره در صحن مطرح کنند.

وی افزود: در این طرح همچنان موضوعات مهمی مانند شفافیت هزینه‌های انتخاباتی و تشدید مجازات متخلفین وجود دارد که نمایندگان مجلس در صحن این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهند.

عبداللهی ادامه داد: مجازات تطمیع افراد در انتخابات و خرید و فروش رای در انتخابات نیز در این طرح تشدید شده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: البته این طرح به انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی‌رسد و برای ادوار بعدی انتخابات مجلس اصلاحات جدید در قانون انتخابات اجرا می‌شود. بنابراین استانی شدن انتخابات مجلس کاملا منتفی شده است و به هیچ وجه این امکان برای انتخابات مجلس یازدهم وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره روند اجرای انتخابات توضیح داد: موضوع برگزاری انتخابات الکترونیکی در دولت پیگیری می شود و باید نظرات شورای نگهبان را تامین  کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر