کد خبر: 971626
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: رفع موانع اداری و ایجاد فرصت‌های تولید و سرمایه‌گذاری موجب توسعه چاراویماق و جلوگیری از مهاجرت می‌شود.

 جواد رحمتی  در جلسه شورای اداری شهرستان چاراویماق، از فاصله فاحش سطح برخورداری این شهرستان از راه‌های روستایی نسبت به میانگین استانی انتقاد کرد و افزود: مسوولان اداره کل راه و شهرسازی استان در این زمینه توضیح دهند.
وی افزود: ظرفیت‌های بسیرای در بخش معادن چاراویماق وجود دارد که باید با ایجاد صنایع فرآوری از خام‌فروشی در این منطقه جلوگیری کرد.
رحمتی گفت: طبق قانون ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی در داخل محوطه معدن بلامانع است؛ لذا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید در جذب سرمایه‌گذاران بخش معدن این موضوع را مورد توجه قرار دهد.
وی همچنین راه‌اندازی شهرک صنعتی ورقه را یکی از ظرفیت‌های مهم این شهرستان برای جذب سرمایه‌گذار و به دنبال آن بازگشت جمعیت مهاجر به شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به موقعیت بسیار مناسب اقتصادی این شهرک، راه‌اندازی آن گامی بلند برای توسعه شهرستان خواهد بود.
فرماندار چاراویماق نیز در این نشست با بیان اینکه این شهرستان از نظر برخورداری از امکانات در سطح پایینی قرار دارد، افزود: هنوز هم آبرسانی به ۴۰ روستای شهرستان با تانکر صورت می گیرد و از ١٨٩مدرسه، دانش‌آموزان ۹۵ مدرسه در کانکس در حال تحصیل هستند.

صابر تقویمی با اشاره به مشکلات اجرای طرح‌های عمرانی در این شهرستان، گفت: با وجود برگزاری مناقصه در طرح‌های مختلف عمرانی، پیمانکاران رغبتی به اجرای این طرح‌ها نشان نمی‌دهند که لازم است در پرداخت هزینه ها به پیمانکاران مشوق های مالی در نظر گرفته شود.

وی به روند طولانی احداث جاده میاندوآب به چاراویماق و سرچم اشاره کرد و افزود: این جاده با گذشت ۲۶ سال از آغاز ساخت آن هنوزبه بهره برداری نرسیده و این در حالی است که می تواند یکی از عوامل مهم برای توسعه و پیشرفت شهرستان باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین در سفر به شهرستان چاراویماق، در روستای پیرسقا حضور یافت و از پل در حال احداث و کمپ گردشگری این روستا بازدید کرد.
شهرستان چاراویماق دارای ۲ بخش به نام‌های مرکزی شامل دهستان‌های چاراویماق مرکزی،  چاراویماق جنوب غربی، ورقه و قوری چای شرقی و شادیان شامل دهستان‌های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب شرقی، یک نقطه شهری به نام قره‌آغاج و ۲۴۸ آبادی است.
۵۲ روستا در بخش مرکزی و ۳۶ روستا در بخش شادیان این شهرستان فاقد دهیاری هستند.
این شهرستان با حدود ۳۱ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر