کد خبر: 971601
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
ضمن استقبال از سیگنال‌های مذاکراتی ریاض
انصارالله از سیگنال‌های جدید عربستان برای مذاکره درباره پایان جنگ استقبال کرده، ولی به سوری‌ها هشدار داده است که در صورت ادامه جنگ، اقداماتی از نیرو‌های مسلح یمن خواهد دید که حتی تصور آن را هم نمی‌کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن به همراه هیئتی صبح دیروز وارد صنعا، پایتخت یمن شد. قرار است گریفیث با مقامات انصارالله درباره پیشنهاد سازمان ملل برای اجرای مرحله اول توافق استقرار دوباره نیرو‌ها در شهر و بنادر حدیده گفتگو کند. همزمان، بعد از عملیات اخیر یمنی‌ها با نام «نصر من‌الله» که به اسارت دست‌کم ۲ هزار نظامی سعودی و نابودی سه تیپ سعودی منجر شد، چشم‌انداز‌ها درباره احتمال قبول آتش‌بس از طرف سعودی‌ها در حال تقویت شدن است. بن سلمان، ولیعهد عربستان در گفت‌وگوبا «برنامه ۶۰ دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس درباره مذاکره برای پایان جنگ یمن گفته که ما هر روز این کار را انجام می‌دهیم، اما تلاش می‌کنیم این بحث و مناقشه در میدان اجرا شود. به گفته بن‌سلمان، حوثی‌ها اخیراً طرح صلحی را مطرح کرده‌اند که گامی مثبت در مسیر مذاکرات سیاسی جدی‌تر است. این اظهارات بن‌سلمان با استقبال محمد الحوثی رهبر انصارالله روبه‌رو شد و او دیروز ابراز خرسندی فرزند سلمان از طرح آتش‌بس انصارالله در یمن را مثبت ارزیابی کرد و گفت که نظر ولیعهد سعودی نسبت به طرح توقف جنگ مثبت است، اما می‌بایست قبل از شروع جنگ به این مسئله می‌رسید. او گفته که تبدیل مناقشه به مذاکره نیاز به جدیت آن‌ها و تعامل و رویکردشان با واقعیت به دور از هرگونه دیکته کردن دارد، زیرا دیکته کردن فایده‌ای نخواهد داشت بلکه موانعی را در مسیر توقف جنگ و دستیابی به صلح دائمی ایجاد می‌کند. به رغم استقبال انصارالله از موضع سعودی‌ها، وزیر دفاع یمن که دیروز به بازدید از خطوط مقدم جبهه نجران رفته بود خطاب به ائتلاف متجاوز سعودی هشدار داد اقداماتی از نیرو‌های مسلح یمن خواهید دید که حتی تصور آن را هم نمی‌کنید. به گزارش المسیره، محمد ناصر العاطفی گفت: ما از موضع قدرت سخن می‌گوییم و آنچه در توان‌مان بوده آماده کرده‌ایم. شما پول دارید و ما مردان [جنگی]داریم، از گردان‌های مرگ و ارتش و کمیته‌های مردمی و آزادگان و شرافتمندان چیز‌هایی خواهید دید که تصورش را هم نمی‌کنید. وی افزود: نبرد‌های سختی که نیرو‌های مسلح یمن در جبهه‌های مختلف وارد آن شده، تاریخ نمونه دیگری برای آن سراغ ندارد. رزمنده یمنی با سلاح شخصی خود به مقابله با جدید‌ترین تجهیزات و سلاح‌های جنگی دشمن رفته و قدرتمند‌ترین سلاح این رزمنده همان اعتماد و تکیه به خدا و عادلانه بودن مسئله‌ای است که برای آن می‌جنگند یعنی جنگ در راه دفاع از سرزمین یمن.

حمله هوایی ائتلاف سعودی به صعده در ۳۴ نوبت
جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی روز دو شنبه بیش از ۳۴ بار به استان صعده واقع در شمال یمن حمله کردند. به گزارش فارس، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن دو شنبه شب اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی در مجموع بیش از ۳۹ بار به مناطق مختلف یمن حمله کردند. سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت که از این میان ائتلاف سعودی تنها ۳۴ بار به استان صعده که در شمال یمن قرار دارد، حمله هوایی کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار