کد خبر: 971470
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
قرارداد ساخت ۵۰ پمپ مورد نیاز طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره - جاسک با ارزش تقریبی ۴۸ میلیون یورو، امروز با حضور وزیر نفت بین شرکت مهندسی و توسعه نفت و سه شرکت‌ پمپ‌های صنعتی ایران، پمپیران و پتکو تبریز امضا شد.

بر اساس این قرارداد ۲۰ دستگاه از این الکتروپمپ های بزرگ به ارزش تقریبی ۱۹ میلیون یورو در شرکت پمپیران تبریز و ۱۰ دستگاه به ارزش ۱۰ میلیون یورو در شرکت پتکو تبریز و ۲۰ دستگاه باقی مانده در شرکت پمپهای صنعتی ایران در البرز ساخته می شود.
مدت اجرای این طرح ۱۸ ماه است و طی این قرار داد تمامی پمپ‌های مورد نیاز طرح راهبردی خط انتقال گوره به جاسک با اتکا به توان داخلی تولید خواهدشد.

وزیر نفت در مراسم امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت‌گوره - جاسک با اشاره به حمایت این وزارتخانه از ساخت تجهیزات صنعت نفت در داخل گفت: امروز به عبارتی روز آذربایجان و به‌طور ویژه روز تبریز است، چرا که شرکت پمپ‌سازی که امروز با آنها قرارداد امضا می‌شود در تبریز است و من خوشحال می‌شوم که تبریزی‌ها بیشتر در صنعت نفت کار کنند، زیرا همت بلندی دارند، بسیار سختکوش‌ هستند و در رسیدن به اهداف شان بسیار سرسخت هستند که این برای ما لازم است تا از این استعداد برای توسعه صنعت نفت استفاده کنیم.

زنگنه افزود: شاید بین تبریز و نفت خیلی ارتباطی نباشد، اما باید صنعتگر و سرمایه‌دار تبریزی را به صنعت نفت آورد.

وی با اشاره به سفر کوتاه اخیر خود به تبریز و بازدید از کارخانه‌های پمپ‌سازی این شهر خاطرنشان کرد: در همان بازدید علاقه‌مندی و اهتمام به کار در میان سازندگان بسیار بالا و ستودنی بود، آنجا هم به من گفتند که قادر به ساخت پمپ‌های درون‌چاهی هستند و من نیز این موضوع به همکارانم منتقل کردم که هر دو طرف باید این موضوع را دنبال کنند .

احداث خط لوله گوره- جاسک و پایانه صادراتی نفت خام در بندر جاسک، از طرح‌های اولویت‌دار شرکت ملی نفت ایران است که با استفاده حداکثری از توان پیمانکاران و سازندگان داخلی در دست اجراست.
این طرح مشتمل بر بخش‌های ساخت حدود هزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ، پنج ایستگاه پمپاژ، تجهیزات اندازه‌گیری و پایش، احداث مخازن ذخیره‌سازی و ساخت اسکله صادراتی است.
با اجرای این طرح، امکان انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی گوره در استان بوشهر به منطقه جاسک در ساحل دریای عمان فراهم می‌شود و بدین ترتیب جاسک دومین پایانه صادراتی نفت خام کشور، خواهد شد.
پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان سال ۱۳۹۹ آماده بهره‌برداری شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر