کد خبر: 971435
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
یک نظرسنجی جدید نشان داد بالای ۵۰ درصد از امریکایی‌ها با اقدام دموکرات‌های مجلس نمایندگان این کشور در راه انداختن تحقیقات رسمی برای استیضاح دونالد ترامپ موافق هستند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین:  دونالد ترامپ در مقابل، توپخانه لفاظی‌هایش را شدت بخشیده است و دوباره تهدید به جنگ داخلی در صورت موفقیت دموکرات‌ها در استیضاحش کرده است. وی ضمن متهم کردن افشاگر مکالماتش با رئیس‌جمهور اوکراین به خیانت، خواستار دیدار چهره به چهره با وی شده است که همین باعث شده است وکیل این افشاگر ناشناس از احتمال به خطر افتادن امنیت موکلش خبر دهد.

به گزارش ایسنا، یک نظرسنجی جدید که از سوی مؤسسه «یوگاو» و برای رسانه «سی‌بی‌اس نیوز» انجام شده نشان داد، ۵۵ درصد امریکایی‌ها از مسئله تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا حمایت می‌کنند. ۳۵ درصد از آن‌ها گفتند که شدیداً با این تحقیقات برای استیضاح موافقند و ۲۰ درصد گفتند که تا حدی با چنین اقدامی موافقند. در این میان، ۴۵ درصد از پاسخگویان گفتند با تصمیم دموکرات‌های کنگره برای آغاز تحقیقات برای استیضاح ترامپ مخالفند.

به گزارش پایگاه هیل، این نظرسنجی در حالی به چنین نتایجی دست پیدا کرده که دونالد ترامپ با فشار‌های فزاینده علیه خود در پی افشای تلاش‌های او برای اعمال فشار بر رئیس‌جمهور اوکراین در یک گفت‌وگوی تلفنی در ماه ژوئیه به منظور واداشتن وی به تحقیقات علیه جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات و پسرش هانتر بایدن در خاک این کشور مواجه است. تحولات مربوط به این مناقشه از جمله موضوع شکایت یک عضو افشاگر جامعه اطلاعاتی امریکا از ترامپ به اتهام «سوءاستفاده از اختیارات ریاست جمهوری برای جلب مداخله یک دولت خارجی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا» سبب شد که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا سرانجام مخالفت سفت‌وسخت خود را با استیضاح ترامپ کنار بگذارد و روز سه شنبه گذشته رسماً آغاز تحقیقات برای استیضاح ترامپ را اعلام کند. نظرسنجی مذکور دریافته که ۸۷ درصد پاسخگویان دموکرات از تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند در حالی که ۷۷ درصد پاسخگویان جمهوریخواه با چنین تحقیقاتی مخالفت کرده‌اند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که ۲۳ درصد پاسخگویان جمهوریخواه از تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند. علاوه بر آن ۴۹ درصد پاسخگویان مستقل نیز گفتند که از تحقیقات برای استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند، اما ۵۱ درصد از این پاسخگویان با آن مخالفت کرده‌اند. همچنین ۴۱ درصد از پاسخگویان گفتند که از نظر آن‌ها اقدامات ترامپ در خصوص اوکراین غیرقانونی است. ۲۸ درصد پاسخگویان از جمله اکثریت جمهوریخواهان هم گفته‌اند که از نظر آن‌ها این اقدامات ترامپ درست بوده است. ۴۲ درصد پاسخگویان گفته‌اند که از نظر آن‌ها ترامپ شایسته استیضاح شدن به خاطر اقداماتش در ارتباط با اوکراین است، اما ۳۶ گفتند که ترامپ مستحق استیضاح شدن به خاطر این اقدامات نیست و اینکه ۲۲ درصد هم گفتند، «هنوز برای گفتن خیلی زود است.» یک نظرسنجی جدید دیگر که از سوی «NPR-PBS NewsHour-Marist» صورت گرفت نیز نشان داد ۴۹ درصد امریکایی‌ها با استیضاح ترامپ موافقند. میزان حمایت از استیضاح ترامپ در یک نظرسنجی اخیر دیگر انجام شده از سوی «Hill-HarrisX» هم ۴۷ درصد بوده است.

واکنش تند ترامپ
ترامپ در توئیتی نوشته است: «اگر دموکرات‌ها در برکناری رئیس‌جمهور موفق شوند (که هیچ وقت اتفاق نخواهد افتاد) این باعث جنگ داخلی خواهد شد؛ جنگی که به مثابه یک شکستگی در استخوان ملت خواهد بود و هیچ وقت بهبود نخواهد یافت.» این اوج تهدید‌های ترامپ است.

ترامپ در ادامه رشته توئیت‌های خود بدون هیچ ابایی از حمایت مسیحیان رادیکال و به رخ کشیدن خشم آن‌ها در برابر دموکرات‌ها نوشت: نانسی پلوسی و دموکرات‌ها نمی‌توانند بازی استیضاح را ببرند. آن‌ها می‌دانستند که نمی‌توانند در ۲۰۱۶ برنده باشند و حالا هم می‌دانند که در ۲۰۲۰ پیروز نخواهند بود و استیضاح تنها ابزاری است که در اختیار دارند، دموکرات‌ها از اینکه کشور را نابود کنند ابایی ندارند. مسیحیان انجیلی هرگز در مورد هیچ مسئله‌ای به اندازه برکناری غیرقانونی رئیس‌جمهور از قدرت خشمگین نبوده‌اند. رئیس‌جمهور امریکا طبق روش معمولش که از تکنیک شخصی‌سازی همه مسائل برای ترساندن مخالفانش استفاده می‌کند، نوشت: همانند هر امریکایی، این حق من است که با متهم کننده‌ام دیدار کنم، به ویژه در زمانی که این متهم‌کننده یا به اصطلاح افشاگر یک مکالمه دقیق و کامل را با یک رهبر خارجی به روشی کاملاً «نامناسب و جعلی» افشا کرده است. آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان امریکا گفته که من به کنگره دروغ گفته‌ام. همین درخواست باعث شد که اندرو باکای، وکیل ارشد مقام اطلاعاتی که محتوای سخنان ترامپ با همتای اوکراینی‌اش را افشا کرده است، در نامه‌ای به جوزف مک گوایر، مدیر کنونی سازمان اطلاعات ملی امریکا ضمن اشاره به اظهارات تهاجمی ترامپ علیه افشاگر گفته است واکنش رئیس‌جمهور امریکا، نگرانی‌هایی برای امنیت موکل ما ایجاد کرده است. ترامپ همچنین در توئیت دیگری نوشت: چپ‌های رادیکال، دموکرات‌های بیکاره بزرگ‌ترین ضربه را به کشور ما وارد می‌کنند، آن‌ها دروغ می‌گویند و تقلب می‌کنند به گونه‌ای که هرگز در تاریخ کشور دیده نشده است، هدف آن‌ها بی‌ثبات‌سازی امریکا و انتخابات ۲۰۲۰ است. آن‌ها و رسانه‌های جعلی خطرناک و بد هستند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کرامت سلیمی
|
France
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
0
0
خروج از برجام ایران فقط یک معنا دارد:
چیزی به نام سلاح اتمی مطلقا" وجود خارجی ندارد.


2 سال پیش ترامپ اعلام کرد پذیرش برجام منجر به سقوط اقتصاد امریکا می گردد چرا؟

چون امریکا برای پنهان ماندن یک موضوع دارد به کشورهایی باج می دهد.

حرف اقای اردوغان در سازمان ملل که " سلاح اتمی یا برای همه یا برای هیچکس " یک معنا بیشتر ندارد و ان هم اینکه تمام کشورها باید در یک سطح قدرت وارد مذاکرات مختلف شوند و نباید با عنوان یک ابر قدرت ( که واقعی نیست )فرصت سوء استفاده به ان کشور را داد.

چرا هیچکدام از ابرقدرتها و همچنین کشورهای اروپایی اعتراضی به اقای اردوغان نکردند و ایشان را متهم به توسعه سلاحهای کشتار جمعی نکردند.

ذکر این نکته نیز لازم است که اقای اردوغان حدود 3 هفته پیش نیز گفتند که ترکیه به دنبال سلاح اتمیست.

چرا در مورد ترکیه که صراحتا" این درخواست را مطرح نمود داستانی مشابه برجام پیاده نمی شود و تحریمش نمی کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار