کد خبر: 971423
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه فقط رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ در منطقه است، گفت که حملات به پایگاه‌های حشدالشعبی کار صهیونیست‌ها بوده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش «جوان»، پس از تکمیل تحقیقات عراقی‌ها درباره منشأ حملات اخیر به پایگاه‌های نظامی حشدالشعبی، دیروز نخست‌وزیر عراق به طور رسمی، عامل این حملات را معرفی کرد.

عادل عبدالمهدی روز دو شنبه در مصاحبه با شبکه الجزیره، تصریح کرد که همه از پذیرش مذاکرات برای حل بحران سخن می‌گویند و نشانه‌های بسیاری نشان می‌دهد که هیچ‌کس به جز رژیم صهیونیستی خواستار جنگ در منطقه نیست. عبدالمهدی درباره حملات پهپادی اخیر به مواضع سازمان حشدالشعبی عراق، اعلام کرد که «تحقیقات درباره حمله به برخی مواضع حشد‌الشعبی بیانگر این است که اسرائیل این کار را انجام داده است». در دو ماه گذشته پنج حمله به پایگاه‌های بسیج مردمی عراق صورت گرفته است که مقامات عراقی اعلام کرده‌اند که این حملات از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده است. دیروز اخباری منتشر شد که سفیر امریکا در عراق تلاش می‌کند مانع انتشار اطلاعاتی درباره حملات به حشدالشعبی از سوی نخست‌وزیر عراق شود. باتوجه به اینکه حشدالشعبی بخشی از ساختار نیرو‌های مسلح عراق به شمار می‌رود و با اعلام موضع رسمی دولت عراق مبنی بر حملات رژیم صهیونیستی به گروه‌های بسیج مردمی، بغداد موظف است که به این حملات پاسخ بدهد. پیش‌تر هم نمایندگان پارلمان عراق از بغداد خواسته بودند همچون حزب‌الله لبنان، پاسخ کوبنده‌ای به حملات پهپادی اسرائیلی‌ها بدهد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش‌تر در سخنانی تلویحاً گفته بود که اسرائیل به پایگاه‌های ایران در هر جا که باشد از جمله عراق حمله خواهد کرد. فرماندهان حشدالشعبی هم اعلام کرده‌اند که پاسخ حملات اسرائیل را از خاک سوریه خواهند داد و به گفته این منابع نظامی، تمهیدات لازم برای اجرای این عملیات با دولت سوریه اندیشیده شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار