کد خبر: 971320
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
رئیس پلیس فتای استا ن اصفهان:
رئيس پليس فتا استان از دستگيري فردي که اقدام به انتشار تصاوير خصوصي یک دختر جوان و درج مطالب غيرواقعي عليه وی در شبکه اجتماعي اينستاگرام کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي در گفت و گو باپايگاه خبري پليس گفت : در پي شكايت یک دختر جوان، مبني بر انتشار تصاوير خصوصي و مطالب کذب عليه وي در شبکه اجتماعي اينستاگرام، رسيدگي به پرونده در دستور کار کارشناسان پليس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وي افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط این خانم با اقدامات تخصصي صورت گرفته مشخص شد متهم که از بستگان وی است با ايجاد صفحه شخصي جعلي در اینستاگرام  اقدام به انتشار تصاوير خصوصي وي در این شبکه کرده است.

سرهنگ مرتضوي عنوان داشت:کارشناسان با در دست داشتن مدارك متقن و انجام تحقيقات تخصصي خود سرانجام توانستند متهم را شناسايي و در يك عمليات پليسي دستگير کنند.

رئیس پلیس فتای استا ن اصفهان گفت:  اخلال‌گران امنيت سايبري، افرادي هستند که به صورت مخفيانه، از اطلاعات شخصي ديگران از قبيل فيلم و عکس سو استفاده مي‌کنند و با ابزارهاي مختلف مانند شبکه‌هاي اجتماعي موجب از بين رفتن حقوق شهروندي، هتک حيثيت و به خطر افتادن امنيت شهروندان مي‌شوند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: يکي از معضلات کنوني جامعه ما حفظ حريم خصوصي افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجويان و کلاهبرداران ناديده گرفته شده و با سوء استفاده از مصاديق مختلف نقض اين موضوع، از قربانيان اخاذي و هتک حيثيت مي‌شود، بنابراين هموطنان مي‌توانند آخرين و به روزترين آموزش‌هاي لازم درخصوص استفاده صحيح از ظرفيت‌هاي فضاي مجازي را از طريق سايت پليس فتا به نشاني اينترنتي www.cyberpolice.ir دريافت کنند .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر