کد خبر: 971240
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
گفت وگوی " جوان آنلاین" با کارشناس فوتبال
فردا استقلال در حالی در جام حذفی میهمان تیم گل پریمان البرز است که این روز‌ها بدلیل ناکامی در لیگ برتر حال و روز خوشی ندارد. کمتر هواداری انتظار داشت که این تیم پرطفدار پایتخت در لیگ برتر از ۵ بازی خود فقط ۳ امتیاز بگیرد و در رده ۱۴ جدول قرار بگیرد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال در گفتگو با " جوان آنلاین" درباره علل ناکامی استقلال گفت: در فوتبال حرفه‌ای تغییر و تحولاتی که در تیم‌ها بوجود می‌آید بر اساس یک معیار و برنامه ریزی خاصی صورت می‌گیرد درست بر خلاف ورزش ایران. متاسفانه در ایران مثل کشور‌های عربی، تغییر و تحولات به طور سلیقه‌ای و رابطه ای انجام می‌گیرد و مربیان و کادر فنی و حتی مدیران باشگاه انتخاب می‌شوند. موضوعی که نهایتا باعث می‌شود تا تیم زمان زیادی صرف کنند تا جایگاه سابق خود را باز یابند.
 
ذوالفقارنسب: استقلال نیاز به مدیریت توانمند ورزشی دارد
وی افزود: برای تیم استقلال و پرسپولیس هم این موضوع صدق می‌کند. مربیان اروپایی بدون هیچ آگاهی و اطلاعی با واسطه و دلال بازی به لیگ‌های آْسیایی می‌آیند و بدون اینکه شناختی از بازیکنان و تیم‌ها داشته باشند هدایت تیم را می‌پذیرند و قاعاتا در برهه زمانی ابتدایی ناموفق خواهند بود البته لزوما همه مربیان خارجی ناموفق نمی‌شوند و امکان دارد با یک فاصله زمانی بیشتر بازدهی خوبی از خود نشان دهند، اما دو تیم مثل استقلال و پرسیولیس که هواداران آن‌ها از ابتدا خواهان برد تیم شان هستند این موضوع کار را کمی سخت می‌کنند.
کارشناس فوتبال در ادامه اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر مسائل اقتصادی تیم‌ها اجازه تصمیمات عجولانه را به مدیران باشگاه نمی‌دهد و گرنه تا الان استراماچونی از استقلال باید کنار گذاشته می‌شد. امروزه کشور‌های اروپایی صاحب عنوان با یک مدیریت قوی و بررسی همه جانبه تیم را دستخوش تغییرات می‌کنند برای همین کمتر با مشکلات این چنینی مواجه می‌شوند. باید پذیرفت برانکو درپرسپولیس در چند سال اخیر بواسطه اینکه کمترین تغییرات را در تیمش داشت توانست برای سه سال عنوان قهرمانی را کسب کند وگرنه اگر در سه سال، سه مربی هدایت این تیم را بر عهده داشتند قطعا این قهرمانی‌ها بدست نمی‌آمد. پس هر تغییری در هر مقطعی تبعات منفی دارد که باید با آن کنار آمد. در حال حاضر استقلال و پرسپولیس دو مربی تازه وارد را در راس تیم خود قرار داده اند و باید به آن‌ها فرصت کافی داد البته به شرط اینکه در راس مدیریت باشگاه یک فرد ورزشی با توانمندی مدیریت کارامد وجود داشته باشد.
ذوالفقارنسب با اشاره به اینکه سرخابی‌ها در بحران سخت ورزشی قرار گرفته اند خاطر نشان کرد: تغییر وتحولات فنی، مشکلات مالی و نتایج ضعیف و فشار هوادار باعث شده تا تیم‌ها نتوانند آزادی عمل قبل را داشته باشند و به نظر می‌رسد فقط یک مدیریت توانمند ورزشی می‌تواند راه گشای این موضوع باشد. معتقدم این امر در تیم پرسپولیس با توجه به نوع مدیریت و فرد ورزشی که راس امور قرار گرفته به مراتب کمتر از استقلال باشد وگرنه چرا باید بعد از ۵ بازی استقلال بدون برد و با سه تساوی و دو باخت در رده چهاردهم قرار بگیرد. تاکید می‌کنم شاید دو تیم پرطرفدار پایخت بواسطه اینکه مربیان شان تازه وارد هستند و مشاوره‌های غلط می‌گیرند و در مهره چینی‌ها گا‌ها اشتباه می‌کنند، اما عامل اصلی فقط نوع مدیریت ورزشی است که باید اطلاح شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار