کد خبر: 971223
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
در مجمع عمومی فدراسیون هاکی مطرح شد
مجمع عمومی سالیانه فدراسیون هاکی درباره عملکرد ۶ ماهه و وضعیت مالی فدراسیون با حضور عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش، بهرام قدیمی رئیس فدراسیون هاکی، سعیدی نماینده کمیته ملی المپیک و روسای هیات استان‌های کشور در سالن همایش‌های فارسی در آکادمی المپیک برگزار شد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین- وحید صابری : بهرام قدیمی رئیس فدراسیون هاکی در این نشست با اشاره به اینکه هاکی باید در استان‌ها اولویت اول هیات‌ها باشد گفت: من به شخصا برنامه‌ای از قبل تعیین شده برای حضور در فدراسیون هاکی نداشتم، اما حالا که در خدمت شما هستم باید همگی با انسجام و هماهنگی لازم در این راه، اولویت کاری خود را در جهت پیشرفت اهداف هاکی قرار دهیم تا انشاله در این راه موفق شویم.
قدیمی: بودجه هاکی جوابگوی هزینه‌ها نیست
رئیس فدراسیون هاکی در ادامه خاطر نشان کرد: مهمترین مشکل ما کمبود بودجه است. مرحوم شفیع رئی سابق فدراسیون، تمام تمرکزش را درفدراسیون روی هاکی سالن قرار داده بود، اما حالا که ما هاکی بانوان و هاکی چمن را را احیا کرده ایم باید بیشتر حمایت شود تا بتوانیم در عرصه‌های بین المللی موفق شویم. ما امسال پس از سال‌ها تیم بانوان را به مسابقات آسیایی اعزام کردیم که نتایج خوبی هم کسب شد. باید برای پیشرفت در سطح بین المللی، بانوان را به تورنمنت‌های خارجی اعزام کنیم تا ضمن کسب تجربه در آینده نزدیک برای کشورمان افتخار آفرین باشند. آنچه مشخص است اینکه در حال حاضر با این بودجه نمی‌توان جوابگوی هزینه‌های هاکی بود و برای همین از مسئولان خواستار تجدید نظر در بودجه تعیین شده را داریم.
قدیمی با اشاره به برنامه نیمسال دوم ۹۷ گفت: درصدد هستیم تا تیم امید را برای مسابقات تدارکاتی عازم پاکستان کنیم. کنفدراسیون آسیا حدود سه هزار توپ و چوب و لباس در اختیار ما می‌گذارد و از این طیق این وسایل را وارد ایران کنیم. ما با توجه به تحریم‌هایی که وجود دارد به راحتی نمی‌توانیم امکانات ورزشی را وارد کنیم برای همین از این طرق وسایل مورد نیاز برای ورزش هاکی دراختیار ملی پوشان قرار خواهد گرفت. امسال اعزام بانوان ما به مسابقات آسیایی اقدام ارزشمندی بود که صورت گرفت و با توجه به اینکه تاکید IOC هم بر حضور بانوان در بخش ورزشی حرفه‌ای است باید در ادامه کار در هاکی سرمایه گذاری خوبی در این بخش داشته باشیم که همانطور که اشاره داشتم این موضوع مستلزم افزایش بودجه در ورزش هاکی است که امیدوارم مسئولان بالاتر نگاه ویژه‌ای داشته باشند.
در پایان مراسم عبدالحمید احمدی هم اظهار داشت: همواره بر این موضوع معتقدم که هیات‌های ورزشی استان‌ها نقش بسزایی در توسعه ورزش دارند. اگر ورزش استانی ما خوب باشد قاعدتا رشته‌های ملی ما تیم قدرتمندی خواهند داشت و بلعکس اگر ورزش در استان‌ها محروم باشند ما در ورزش قهرمانی هم ضعف‌های خواهیم داشت. پس باید نگاه همان نگاه حرفه‌ای باشد و به ورزش استان‌ها توجه ویژه تری داشته باشیم. معتقدم هرچند خوب و بد نتایج تیم‌ها و در کل همه نگاه‌ها با فدراسیون است، اما باید پذیرفت که بار اصلی ورزش بر دوش هیات استان‌ها قرار دارد.
معاون فرهنگی وزارت ورزش در ادامه خاطر نشان کرد: اگر مردان ما درهاکی آسیا قهرمان شدند باید امکاناتی فراهم کنیم تا بانوان هم افتخار آفرین شوند. باید تمام شرایط برای حضور بانوان هاکی در سطوح بین المللی فراهم کنیم. ما جوانان با استعداد خوبی در کشور داریم و بی شک وزارت ورزش هم از هاکی حمایت می‌کند. باید در کنار ورزش حرفه‌ای در بخش فرهنگی هم بهره لازم را برد. در ورزش فقط بخش حرفه‌ای ورزش مهم نیست بلکه بعد فرهنگی هم بسیار تاثیر گذار است که باید آن را مد نظر داشت.
اگر کاری کنیم که ورزش فقط در بحث حرفه‌ای پیگیری نشود و مردم هم در این زمینه مشارکت داشته باشند کار بزرگی انجام داده ایم. به شخصه از تمام فدراسیون‌ها و هیات استان‌ها درخواست دارم به ورزش جامعه نگاه ویژه‌ای داشته باشند. بودجه‌ای که الان در ورزش ما وجود دارد محدود است و باید کاری کنیم تا اسپانسر‌ها هم در این راه ما را کمک کنند.
قدیمی: بودجه هاکی جوابگوی هزینه‌ها نیست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار