کد خبر: 971196
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
سردار سلامي از پايانه مرزي مهران بازديد کرد
همه چيز براي آغاز بزرگترين راهپيمايي قرن آماده شده و حالا سازمان ها و نهادهاي مختلف نيز امکانات و نيروهايشان را براي خدمت رساني به زائران اربعين بسيج و در حالت آماده باش درآورده اند. شايد مهمترين اتفاق اخير...
حوريه ملکي

 

حوريه ملکي

  

همه چيز براي آغاز بزرگترين راهپيمايي قرن آماده شده و حالا سازمان ها و نهادهاي مختلف نيز امکانات و نيروهايشان را براي خدمت رساني به زائران اربعين بسيج و در حالت آماده باش درآورده اند. شايد مهمترين اتفاق اخير، حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در استان ايلام و بازديد از مناطق و پايانه هاي مرزي باشد. جايي که سردار سرلشگر سلامي با افتتاح مجتمع خوابگاهی اردوگاه اربعین سپاه امیرالمؤمنین(ع) و مطلوب توصیف کردن وضعیت پايانه مهران اعلام کرد: "تمامی ظرفیت های سپاه در اختیار موضوع اربعین قرار می گیرد."

 

***

 

روز پنجشنبه گذشته بود که با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران، مجتمع خوابگاهی اردوگاه اربعین سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام افتتاح شد. این پروژه که در یک بازه زمانی پنج‌ماهه ساخته شده است در حالي به بهره برداري رسيد که در کنار آن چندين چشمه‌ حمام و سرویس بهداشتی هم احداث و مقدمات لازم برای ایجاد شبکه کامل برق و آسفالت اردوگاه نیز انجام گرفته است. به گفته مسئولان استان، با افتتاح این مجتمع، پروژه خدمات به زائران اربعین تسهیل و تسریع می یابد.

اما فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، خدمات اين نهاد را به چند مجتمع و موکب ختم نکرد و با بيان اينکه سپاه در همه حال کنار مردم است، گفت: " تمامی ظرفیت های سپاه در اختیار موضوع اربعین قرار می گیرد."

سردار سرلشکر حسین سلامی با اشاره به اينکه مردم استان ایلام مرزنشینان وفادار و خادمان زائران حرم حسینی هستند، مردمانی که ثبات قدم و وفاداریشان در طول هشت سال دفاع مقدس به اثبات رسیده و نگذاشتند یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمن بیفتد، ادامه داد: "

وي با تاکيد بر اينکه استان ایلام به خصوص مردم شهر مهران این افتخار را پیدا کرده اند که بتوانند خادم زوار اباعبدالله الحسین (ع) باشند و این یک توفیق آسمانی است که نصیب مردمان این خطه شده است، از راهپیمایی اربعین به عنوان اقدامی بی نظیر درجهان نام برد و تصریح کرد: "راهپیمایی اربعین حسینی نقطه همدلی مسلمانان ومحبان امام حسین (ع) است که نمونه آن دیدار جمعی از موکب داران عراقی با رهبر معظم انقلاب بود که مبین همدلی و قدرت مسلمانان است."

اين مسئول افزود: "عاشورا به یک منبع قدرت وهویت بخش برای ما تبدیل شده است، امروز ما موظف هستیم که تمام ظرفیت و توان خود را به کارگیریم که این حرکت و جریان به زیباترین شکل مدیریت شود. مردمی که در این راهپیمایی حضور دارند دعوت شده های امام حسین (ع) هستند و باید مراقبت کنیم تا به بهترین نحو ممکن پذیرای زوار باشیم؛ مردم استان ایلام به خصوص شهر مهران همیشه با آغوش گرم پذیرای زوار هستند."

سرلشکر سلامی تصریح کرد: "تمامی ظرفیت های سپاه در راستای برگزاری هر چه باشکوه تر راهپیمایی اربعین قرار می گیرد و سپاه از هیچ تلاش و کوششی در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی دریغ نخواهد کرد."

لازم به ذکر است بهسازی و آسفالت یادمان شهدای قلاویزان شهرستان مهران نيز با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران به بهره برداری رسید. این پروژه به طول ۳.۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال آماده و مورد بهره برداري قرار گرفت.

 

*تعطيلي پروژه ها از 10 مهر

 

چند روز قبل هم که استاندار ايلام به سراغ پیمانکاران پروژه های اربعین رفته بود، با عنوان کردن اين مطلب که باید برای تردد بیش از ۴ میلیون زائر از استان برنامه‌ریزی کنیم، خواستار تعطيلي پروژه‌های راه‌سازی مهران از 10 مهر به بعد شد.

قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به اينکه امسال در پیک تردد در مسیر رفت باید برای ۲۵۰ هزار و در مسیر برگشت برای بیش از ۳۵۰ هزار زائر در یک روز آمادگی لازم را داشته باشيم، در خصوص پروژه‌های مهران و مرز هم گفت: "بایذ پروژه‌های تعهد شده برای اربعین امسال از جمله کنارگذر غربی، زیرگذر جاده پایانه مرزی و مسیرهای دسترسی به پایانه برکت و ... تا دهم مهر ماه تکمیل شوند."

اين مسئول تمام آغاز و اتمام ها را به 10 مهر ختم کرد و تاکيد کرد از اين تاريخ به لحاظ تراکم جمعیت و تردد زوار از مرز مهران تمام فعالیت‌های عمرانی در مهران پایان می یابد و کارگاه ها تعطیل می‌شوند.

وي با تاکيد بر اينکه امسال ظرفیت پارکینگ ها را بالای ۱۷۰ هزار خودرو قرار داده ایم، گفت: "پیش بینی کرده ایم که در مسیرهای منتهی به استان ایلام در استان های مجاور تا پایانه مرزی مهران موکب بزنند. به همين خاطر به شهرداری های مسیر اربعین ۱۳۷ میلیارد و ۲۸۱ میلیون تومان از محل های مختلف کمک کرده ایم."

سلیمانی دشتکی با بيان اينکه برای جابجایی زوار ۷ هزار وسیله نقلیه در آماده باش هستند، ادامه داد: "امسال با توجه به حذف ویزا بحث تراکم جمعیت را خواهيم داشت که برای آن تمهیدات لازم درنظر گرفته شده است."

 

*امنيت حرف اول مرزها

 

حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هم اعلام کرده با برپایی ۱۰۰ موکب در مرزهای ايران و داخل کشور عراق و اماکن متبرکه، خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی تسهیل می شود.

آنچه مهم است، وجود امنيت در تمام مرزهاي کشور است که فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نيز به اين امر تاکيد کرده و گفته: "امنیت کامل در مرزهای غربی کشور همچون سایر مناطق برقرار است."

البته زمانيکه فرمانده کل سپاه به ايلام رفته و از پایانه مرزی مهران بازديد مي کرد نيز با مطلوب توصیف کردن وضعیت این پایانه، گفته بود: "خدمت رسانی به زائران اربعین افزایش یابد."

سرلشکر سلامی که براي بررسی وضعیت زیرساخت‌های اربعین و بازدید از روند پیشرفت پروژه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به اين منطقه رفته بود، عنوان کرد: "تلاش بسیار فشرده و قوی از سوی دستگاههای مختلف در استان ایلام که مسئولیت خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی را بر عهده دارد، در حال انجام است. چشم اندازی که ما از وضعیت پایانه مرزی و مسیر ایلام به مهران مشاهده کردیم، به نسبت سال گذشته امید بخش بوده  و تلاشهای بسیار ارزشمند و خوبی صورت گرفته است."

وي افزود: "در زمینه گسترش راهها و سهولت تردد و حرکت زائرین، ایجاد پارکینگ های متنوع، مجتمع های اسکان و اقامت و به منظور سهولت حرکت زائرین به سمت کربلای معلی تلاشهای بسیار خوبی انجام شده که قابل تحسین است."

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه پیش بینی می شود  امسال تعداد زائرین اربعین بیشتر باشد، تصریح کرد: "مسئولین مختلف استان هم در زمینه تامین امنیت و هم در زمینه خدمات رسانی در تلاش هستند که ظرفیت پایانه ها متناسب با گسترش ظرفیت جمعیت باشد و ارائه خدمات برای انتقال زائرین به سمت عراق و بازگشت آنان از زیارت به نحو مناسبی صورت پذیرد."

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار