کد خبر: 971116
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
همایش تجلیل از ۷۰۰ رزمنده و ایثارگر ۸ سال دفاع مقدس عجب‌شیر به مناسب هفته دفاع مقدس در سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.

فرمانده سابق هوافضای سپاه آذربایجان شرقی در این همایش گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنمی برای بازخوانی ارزش‌های انقلاب، ایثارگری و جانفشانی های رزمندگان سلحشوری است که با خلق حماسه هایی ماندگار، اقتدار و امنیت را برای کشور به ارمغان آوردند؛ از این رو مهم ترین راه احیای ارزش های والای نظام و انقلاب، حرکت در مسیر شهدا و زنده نگه داشتن روحیه ایثار و شهادت است.

سردار علی محمودی افزود: روحیه ایثار، از خودگذشتگی و مقاومت مردم ایران در طول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، درسی شد برای کشورهای دیگر که اثرات آن را هم اکنون در منطقه مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی در برابر تمام دشمنان نظام که مرکب از ۴۰ کشور بودند، در شرایطی رخ داد که رزمندگان ایران اسلامی هیچ گونه تجهیزات نمی توانستند تهیه کنند و حتی  سیم خاردار هم نداشتند، اما آنان با سلاح ایمان به خدا و اعتقادات در برابر استکبار جهانی پیروز شدند.

وی گفت: رزمندگان در زمان دفاع مقدس با حفظ ارتباط و توسل با خدا و اهل بیت(ع)توانستند از میهن دفاع کنند و لذا ما نیز باید در توان خود از زحمات و مجاهدت های آنان تجلیل نمائیم.

فرمانده سابق هوافضای سپاه استان آذربایجان شرقی گفت: رزمندگان سلحشور ایران در هشت سال دفاع مقدس با وجود برخی نارسایی های تسلیحاتی و اطلاعاتی در مقایسه با دشمن، با ایمان و اراده راسخ به مصاف دشمن رفتند و حماسه هایی جاودان آفریدند.

وی گفت: در تاریخ ایران بجز ۸سال دفاع مقدس جنگی وجود ندارد که خاکی از ایران جدا نشده باشد.

وی با بیان اینکه در جنگ نمی توانستیم به تجهیزات مدرن دست پیدا کنیم افزود: اگر وابسته به دشمن باشیم دشمن در سخترین شرایط ما را همراهی نخواهند کردو این آسایش و آرامش که در کشورمان وجود دارد در سایه مستقل بودن و وابسته نبودن به دشمنان نظام است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس گواه ایستادگی مردم مسلمان ایران در برابر هرگونه تعدی و تجاوز دشمنان اسلام و انقلاب به میهن اسلامی است که در آن غیورمردان و شیرزنان جان خویش را با شور عاشورایی در راه اعتلای جمهوری اسلامی اهدا کردند و سرافرازی را برای ایران به ارمغان آوردند.

شهرستان عجب شیر با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر