کد خبر: 970854
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
مربی تیم ملی والیبال پیش از اعزام ملی پوشان به مسابقات جام جهانی گفت: مجبور هستیم با سه سرعتی زن به رقابت‌ها اعزام شویم و این یکی از دغدغه‌های تیم ملی است.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پیمان اکبری صبح امروز پیش از اعزام تیم ملی به رقابت‌های جام جهانی والیبال در برنامه ورزش و مردم حاضر شد درباره استفاده از ترکیب ثابت در تمام مسابقات گفت: واقعیت این است که از روز نخست حضور در تورنمنت‌ها در تقویم سالیانه برنامه ریزی می‌شود که تیم ملی با چه ترکیبی و با کدام تیم به مسابقات اعزام شود. شاید یکی از مسابقاتی که در برنامه ما نبود حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا بود. سطح توقع مردم نسبت به والیبال بالا رفته و همه انتظار پیروزی از تیم ملی والیبال دارند.

مربی تیم ملی والیبال افزود: در لیگ ملت‌ها عملکرد خوبی داشتیم و در نهایت مقام پنجم را کسب کردیم. لیگ ملت‌ها مسابقات پرفشاری است که چندین هفته تیم‌ها را درگیر می‌کند و فشار مضاعفی به آن‌ها وارد می‌شود. پس از آن در مرحله نخست مسابقات انتخابی المپیک به میزبانی روسیه اعزام شدیم که آنجا مقابل روسیه موفق نبودیم و نتوانستیم سهمیه را به دست آوریم. سپس در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردیم.

وی تاکید کرد: فدراسیون و مسئولان به دنبال قهرمانی آسیا نبودند، اما موضوع مهم در این رقابت‌ها راهیابی به جمع هشت تیم برتر بود تا بتوانیم جواز حضور در مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک را به دست آوریم. تیم «ب» ایران در دوره گذشته موفق نشده بود به جمع چهار تیم برتر راه یابد و به همین دلیل امسال در قرعه سختی حضور داشتیم و با دو تیم قطر و استرالیا هم گروه شدیم؛ بنابراین مسئولان این ریسک را نپذیرفتند چرا که در صورت شکست به جمع هشت تیم نمی‌رسیدیم. شاید اگر تیم «ب» یا تیم جوانان در این مسابقات شرکت می‌کردند شکست تیم قطر ۵۰-۵۰ بود.

پیمان اکبری در پاسخ به این سوال که آیا تیم جوانان نمی‌تواند در مسابقات موفق باشد و بضاعت تیم ایران ترکیب اصلی است، گفت: در یک جا‌هایی دست کادر فنی بسته است، هر مربی که حضور داشته باشد همه از او نتیجه می‌خواهند تیم نوجوانان امسال موفق نشد عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد و مربی این تیم را بیچاره کردند در حالی که ما از تیم نوجوانان قهرمانی نمی‌خواهیم اگر می‌خواهیم آینده والیبال را تضمین کنیم باید یکسری از تورنمنت را فدا کنیم و از آن‌ها نتیجه نخواهیم همانطور که تیم‌هایی مانند لهستان و روسیه انجام می‌دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: بازیکنانی مانند معروف، موسوی، عبادی پور و ... را در مواقع حساس استفاده کنیم. هدف از قبل باید مشخص باشد و به همه اعلام کنیم در چه تورنمنت‌هایی نتیجه برای ما مهم است و در تورنمنت‌های غیرضروری تیم جوانان را برای بازی و تجربه اعزام کنیم تا آن‌ها در تورنمنت‌های حساسی مانند المپیک عصای تیم ملی شوند.

او درباره غیبت محمد موسوی در مسابقات جام جهانی گفت: موسوی یک از مهره‌های اصلی تیم ملی است. با توجه به مشکلات شخصی که برای او پیش آمده با سرمربی تیم ملی صحبت و تقاضای مرخصی کرد. او از ۱۹ فروردین ماه در اختیار تیم ملی بوده و یکسری مشکلات داشته است.

اکبری درباره اعزام به مسابقات جام جهانی با سه سرعتی‌زن گفت: ۶ بازیکن در پست سرعتی زن داریم. موسوی، شفیعی، غلامی، مجرد، فیض امام دوست و توخته این شش بازیکن را تشکیل می‌دهند. امیرحسین توخته در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان دچار آسیب دیدگی شد، فیض امام دوست نیز امسال در دو رده جوانان و نوجوانان مسابقات جهانی حضور داشت و طبق قانون FIVB یک بازیکن در یک سال نمی‌تواند در هر سه رده سنی حضور داشته باشد. ۱۱ بازی سنگین در جام جهانی در پیش داریم که با توجه به مشکلاتی که گفتم با سه سرعتی زن مجبور به هستیم شرکت کنیم و نتوانستیم یک بازیکن را به تیم اضافه کنیم و حضور با سه سرعتی زن در این رقابت‌ها از دغدغه‌های تیم ملی است.

وی درباره حضور تیم ملی با ۱۳ نفر نیز گفت: دوست داشتیم با ۱۴ بازیکن به مسابقات اعزام شویم متاسفانه این اتفاقات رخ داد، موسوی کمی دیر تصمیم خود را به تیم اعلام کرد. خوش خبر تمام تلاش خود را کرد و با فدراسیون جهانی رایزنی‌هایی را به عمل آورد تا بازیکن دیگری را بتوانیم جایگزین کنیم، اما نشد. از طرف سفارت ژاپن همکاری با صورت نگرفت؛ بنابراین مجبوریم با ۱۳ بازیکن به مسابقات اعزام شویم.

او درباره ترکیب تیم‌های دیگر نیز گفت: دوتیم ایتالیا و آرژانتین با تیم دوم خود حاضر خواهند شد، برزیل نیز پشت خط زن خود را به همراه ندارد. سایر تیم‌ها با قدرت حاضر خواهند شد. شنیده ایم تیم لهستان با ۲۴ بازیکن در مسابقات شرکت خواهد کرد. نمی‌دانم قانونی است یا خیر در لیگ ملت‌ها این شرایط وجود دارد، اما هر هفته لیست ۱۴ بازیکن اعلام می‌شود. ۱۱ بازی را باید پشت سر بگذاریم و برای تیم‌ها شرایط سخت است.

اکبری ادامه داد: از نظر رنکینگ این مسابقات مهم است. در حال حاضر در جایگاه هشتم جهان قرار داریم، باید از قبل برای کولاکوویچ برنامه ریزی می‌شد که چه مسابقاتی برای ما مهم است و بنابر آن برنامه ریزی‌ها صورت می‌گرفت. پس از المپیک رقابت‌های جام جهانی، مهمترین مسابقات والیبال است. اینکه تیمی مانند ایتالیا با تیم دوم خود در مسابقات شرکت می‌کند شاید از روی شکم سیری است و یا اینکه می‌خواهند نفرات جدیدی را معرفی کنند تا از آن‌ها در المپیک استفاده کنند.

اکبری درباره وضعیت فدراسیون نیز گفت: پس از رفتن داورزنی از فدراسیون شرایط تغییر کرد. فدراسیونی که سال‌ها با برنامه و هدف خاص در مسابقات شرکت می‌کرد. پس از رفتن داورزنی دیگر چنین اتفاقی برای او رخ نداد. امیدوارم هر چه سریع‌تر تکلیف فدراسیون مشخص شود.

او درباره وضعیتش در تیم‌های باشگاهی گفت: پیشنهادات داخلی و خارجی داشتم. پیشنهاد داخلی را به دلیل مشکلاتی که پارسال برایم وجود داشت و فشار زیادی را متحمل شدم رد کردم. پیشنهادات خارجی را نیز نپذیرفتم چرا که اگر می‌خواستم در بخش باشگاهی انتخاب کنم باید تیم ملی را کنار می‌گذاشتم. برای رسیدن به المپیک دوست نداشتم در این زمان از تیم ملی جدا شوم.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار