کد خبر: 970832
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه برای کسب مدال المپیک به هیچکس قول نداده است، به بحث معطلی تیم ملی در راه بازگشت در ایران و همچنین پس گرفتن کرسی جهانی پرداخت.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: علیرضا دبیر درباره اینکه گفته بود بدهی‌های فدراسیون کشتی ۵۲ میلیارد تومان بوده است، گفت: این بدهی تازه مربوط به آن روزی بود که آنرا اعلام کردم. الان مشخص نیست چقدر شده باشد. گفتن مبلغ بدهی‌ها شاید به مذاق بعضی‌ها خوش نیاید، ولی این حرف حسابرس است.

وی با اشاره به عملکرد کشتی گیران ایران در مسابقات جهانی قزاقستان تصریح کرد: ما از این مسابقات برآورد یک سهمیه المپیک در کشتی فرنگی و یک سهمیه در کشتی آزاد را داشتیم. در کشتی آزاد حسن یزدانی مدال طلا گرفت. یزدانی در دنیا فقط یک حریف دارد و این دو کشتی گیر با ۱۰ امتیاز از دیگر حریفانشان جلو هستند.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: یزدانی دو بار به این حریفش باخته است و دوست داریم او به المپیک نیاید. شخصا فکر نمی‌کردم در کشتی آزاد به جز یزدانی سهمیه دیگری بگیریم.

دبیر تصریح کرد: پیش از شروع مسابقات حسین خانی، رضا یزدانی و پرویز هادی را به خاطر مصدومیت از دست دادیم. به یزدانی امیدوار بودیم که حداقل یک مدال برنز بگیرد. پرویز هادی هم مدال آور سال گذشته بود و نمی‌شد به خاطر المپیک روی او ریسک کنیم.

وی گفت: اولین سهمیه فرنگی را هم رضا اطری گرفت. او بیشتر از خودش کشتی گرفت و اگر حواسش را جمع می‌کرد حداقل به مدال نقره می‌رسید.

علیرضا دبیر درباره درخشش نجاتی گفت: نجاتی ستاره بی، چون و چرای مسابقات بود. به تمام معنا کشتی را آموخته و نقصی در کشتی گرفتن ندارد. از کشتی‌های او لذت بردم و موفق شد سهمیه را به دست آورد.

او در ادامه افزود: کارمان برای کسب سهمیه سخت است. عیار هر کس در المپیک مشخص می‌شود، شاید در حال حاضر رشته‌های تیمی موفق به کسب سهمیه شده باشند، اما باید در المپیک چه کسانی مدال کسب کنند آیا همان رشته‌های تکواندو، کشتی و وزنه برداری خواهند بود؟ امیدوارم همه در المپیک موفق باشند.



رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد: کشتی عقب است. ما نباید خود را با روسیه مقایسه کنیم، روسیه چند مدال طلا به دست آورد و با ما قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: درست است که کشتی در چند سال اخیر نتایج خوبی نگرفته، اما باید به دور از استرس و با کار منطقی پیش برویم تمام تلاش خود را برای المپیک خواهیم کرد، به هیچ کس قولی نداده ام. نتایج کشتی برای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش مهم است، ولی من نه کتبی و نه شفاهی قولی برای کسب مدال نداده ام پیش بینی نمی‌توانیم انجام دهیم، ولی به تیم بسیار امیدواریم. حسن یزدانی نیز برای المپیک توجیه است و می‌داند باید بسیار کار کند.

دبیر که در برنامه «رکورد» حاضر شده بود، درباره حامی مالی فدراسیون نیز گفت: قرارداد با حامی مالی یک قرارداد دو طرفه است از طرف فدراسیون چیزی نقض نشده است، از زمان رفتن خادم این قرارداد تمدید نشد. می‌دانم حامیان مالی زحمات زیادی کشیده اند و باید از مدیران آن‌ها تشکر کرد. نمی‌خواهم مبلغ قرارداد را باز کنم، ولی با این مبلغ نمی‌توان کاری کرد. از ۶ سال گذشته هیچ افزایشی نداشته و با قیمت دلار قابل مقایسه نیست، اما ما همچنان به تعهدات خود عمل کرده ایم چه ادامه بدهیم و چه ادامه ندهیم قطعا نمی‌توان کمک‌های این حامی را نادیده گرفت. به عنوان علیرضا دبیر نه رئیس فدراسیون از آن‌ها تشکر می‌کنم چه باشیم چه نباشیم.

رئیس فدراسیون کشتی درباره بحث همکاری با غلامرضا محمدی و محمد بنا گفت: با هیچ کس تعارف ندارم، اگر قرار نبود با این دو همکاری نکنیم فرد جدید را معرفی می‌کردم. به آن‌ها اعتقاد و اعتماد دارم و در حال حاضر کارشان را ادامه می‌دهند. قرار است غلامرضا محمدی برنامه هایش تا المپیک را ادامه دهد، منتظر هستیم در بخش فرنگی این اتفاق رخ دهد، ۱۰ ماه تا المپیک زمان داریم نه من می‌توانم برای بالادستی‌های خود ناز کنم و نه کسی دیگر. وزیر اعتماد کرده و کار را به ما سپرده است. برای مربیان تیم ملی آرزوی موفقیت دارم.

دبیر در پاسخ به این سوال که آیا شما مانند رسول خادم تمایل دارید در مسائل فنی نیز دخالت داشته باشید، گفت: چند بحث را باید مطرح کنم. نخست اینکه برای به دست آوردن کرسی در اتحادیه جهانی نظر ما روی حمید سوریان است، من به عنوان رئیس فدراسیون زمان کافی ندارم که بخواهم در چند زمینه فعالیت داشته باشم. ما به راحتی کرسی را از دست داده ایم، تیم سوم ما را در جهان چهارم کردند. تیم فرنگی می‌توانست نتیجه بهتری کسب کند، اما سر کشتی گیران ما را بریدند اگر در اتحادیه عضو داشته باشیم این اتفاقات رخ نمی‌دهد. کاش به سادگی این کرسی را از دست نمی‌دادیم.

او درباره مسائل فنی نیز گفت: قطعا مسئولیت تیم با سرمربی تیم ملی است، اما اگر در بخش فرنگی سرمربی کمک از سوریان داشته باشد با میل خود سوریان می‌توانیم کار را انجام بدهیم یا همچنین در بخش آزاد تا جایی که به ذهنم برسد به محمدی کمک می‌کنیم، ولی دخالت به هیچ عنوان. یک چیز را باید در جامعه کشتی قبول کنیم، فکر نکنیم هر کسی مدال جهانی دارد می‌تواند سرمربی تیم ملی شود همانطور که در فوتبال شاهد هستید یک سرمربی بزرگ لزوما فوتبالیست خوبی نبوده، یک رئیس فدراسیون نیز باید یک مدیر خوب باشد.

او در ادامه اشاره کرد: روح الله میکاییلی متولد سال ۶۰ یکی از مربیان زحمتکش کشور است که در سه رده سنی شاگردانش به مدال جهانی رسیدند. او حالا کجاست، آیا این عدالت است؟ در حال حاضر به سرمربی تیم امید سپرده ایم که مربی‌ها را خودش انتخاب کند.

دبیر در پاسخ به این سوال که چه کسی مقصر از دست رفتن کرسی بود، گفت: دنبال مقصر نگردید. کار برای انجام دادن بسیار است، ولی‌ای کاش اگر قرار نبود خودمان در فدراسیون باشیم این کرسی را به راحتی از دست نمی‌دادیم. سوریان یکی از قهرمانان بزرگ است و این شانس را دارد که در اتحادیه نفوذ کند. سوریان شاه مهره بازی است. از سوریان خواهش کرده ایم تا این کار را انجام دهد، باید با چند رئیس فدراسیون جلساتی برگزار کنیم و چند سفر را پشت سر بگذاریم.

دبیر درباره معطلی کشتی گیران در بازگشت از مسابقات جهانی در فرودگاه گفت: پیش از اعزام به رقابت‌ها از سرمربیان تیم‌ها تاریخ‌ها را گرفتیم، دو راه پرواز وجود داشت که یا از استانبول یا از مسکو باید می‌رفتیم. پرواز رفت برای ما اهمیت بیشتری داشت و با توجه به این موضوع پرواز را انتخاب کردیم که زمان برگشت این پرواز با ۱۲ ساعت معطلی در فرودگاه همراه می‌شد.

او در ادامه درباره سوریان نیز گفت: در چند سال گذشته به دلیل مشکلات مالی به ملی پوشان پول تو جیبی داده نمی‌شد، ولی در این دوره علاوه بر پول توجیبی، پای سکو به مدال آوران دلار پرداخت کردیم. حمید سوریان همیشه حتی در دوران مسابقات خود عادت دارد که چند ساعتی بخوابد در راه برگشت از مسابقات او با هزینه شخصی برای چند ساعت روی یکی از صندلی‌های ماساژ فرودگاه خوابیده است و اینکه گفته می‌شود او در هتل اقامت داشته در حالی که کشتی گیران در فرودگاه معطل بودند صحت ندارد.

او در ادامه درباره بحث سرپرست نیز گفت: یکی از ایرادات بزرگ بحث سرپرست است، ما به سرپرست قوی که دارای روابط عمومی و اخلاق خوب است نیاز داریم که به زبان نیز مسلط باشد، حمید سوریان چند گزینه را پیشنهاد داده و روی آن کار خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون کشتی درباره مشکلات اقتصادی فدراسیون نیز گفت: از دوستانی که قبل از من در فدراسیون حضور داشتند تشکر می‌کنم، خادم، بنی تمیم و نعمتی قطعا زحمت کشیدند، نمی‌توانیم بگوییم آن‌ها هیچ تلاشی نکردند. در ابتدا تصورم بر این بود حدود ۸-۱۲ میلیارد بدهی وجود دارد که بعد متوجه شدیم این رقم بیشتر است و چیزی حدود ۲۷ میلیارد تومان است. به دنبال حل این مشکل هستیم، بودجه فدراسیون کشتی مانند یک فیف است، ورودی کم و خروجی زیاد است. جلساتی با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برگزار کرده ایم البته به شرایط کشور آگاه هستیم و همه سوار یک کشتی بوده و باید درک کنیم. وقتی می‌گویم نباید کسی ناز کند منظور خودم نیز هستم. نمی‌توانیم مدام به وزیر فشار بیاوریم. ما نیز باید درآمدزایی داشته باشیم، یک مشکل در بحث اسپانسر وجود دارد که اگر بتوانیم با آن‌ها ادامه دهیم باعث افتخار است و اگر نه به دنبال گزینه‌های دیگر هستیم، با این اعداد و ارقام نمی‌توان کشتی را چرخاند.

دبیر تاکید کرد: تمام مسابقات در رده‌های سنی مهم است، اما اولویت ما ابتدا تیم بزرگسالان و امید می‌باشد از بعد از انقلاب سه طلا در بخش فرنگی و سه طلا در بخش آزاد در المپیک کسب کرده ایم در حالی که روس‌ها تنها در یک دوره به چنین مدالی رسیده اند؛ بنابراین نمی‌توانیم بگوییم مانند روس‌ها هستیم باید تلاش کنیم.

وی درباره سیستم انتخابی در تیم‌های آزاد و فرنگی نیز گفت: سعی من بر این بوده تا در مسابقات انتخابی ورودی نداشته باشم، باورم این است که مسابقات انتخابی تیم ملی باید برگزار شود اینکه کشتی گیری مانند یزدانی بخواهد با کل ایران مسابقه دهد عدالت نیست، همینطور که بدون مسابقه انتخابی نیز وارد تیم ملی شود عدالت نیست. باید سیستمی وجود داشته باشد که هر سال به آن ماده و تبصره اضافه نکنیم.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار