کد خبر: 970773
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
نخست‌وزیر انگلیس مصمم است این کشور را در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با و یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس چهارشنبه ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) در مصاحبه با شبکه آی تی وی گفت: اتحادیه اروپا در مسئله دشوار مربوط به مرزبندی ایرلند با اتحادیه اروپا بعد از خروج انگلیس از این اتحادیه، که برای جلوگیری از بازگشت مرز‌های سخت در ایرلند پس از برکسیت در نظر گرفته شده است، دست به کار خواهد شد.

جانسون تلاش می‌کند برای جلب نظر قانونگذاران انگلیسی برای حمایت از توافق نامه جدید درباره برکسیت، این بند را از توافقنامه برکسیت با اتحادیه اروپا خارج کند. (این بند در توافق بین ترزا می، نخست‌وزیر پیشین انگلیس و بروکسل برای اجرای برکسیت درج شده بود و نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که جزو خاک انگلیس است و جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپاست جلوگیری می‌کند؛ اما این مسئله مانع اصلی در جلب حمایت پارلمان انگلیس از توافق می‌با اتحادیه اروپا بود.)

جانسون در گفتگو با شبکه آی تی وی گفت: ما تصمیم داریم درباره توافق با اتحادیه اروپا مذاکره کنیم و اگر نتوانیم به این توافق برسیم ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم.

جانسون در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است اتحادیه اروپا درباره این موضوع (بند مربوط به مرزبندی ایرلند) دست به کار می‌شود یا نه؟ گفت: بله. آن‌ها تقریبا در این خصوص دست به کار شده اند و قصد دارند دیگر شیوه‌ها را بررسی کنند که به ما امکان می‌دهد با دوستان ایرلندی‌مان برای حل مسائل مختلف همکاری کنیم. اما ما باید خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا را تضمین کنیم.

«امبر راد» یکی از اعضای سابق کابینه انگلیس نیز در این مصاحبه حاضر شد و گفت لحن جانسون در توضیح روند برکسیت «غیرصادقانه و خطرناک» بود. راد در سپتامبر از دولت و حزب محافظه کار انگلیس استعفا کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار