کد خبر: 970680
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
هنوزهم دکتر دادکان محور دوستان و بزرگمردانی است که هر کدام بخشی از تاریخ بزرگ فوتبال و ورزش کشورند.
سیدرضا فیض آبادی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: بهانه این عکس البته دورهمی و حضور سه رییس فدراسیون فوتبال زیر یک سقف به تنهایی نیست.

آغاز سال تحصیلی جدید بهانه خوبی است تا به همه معلم‌های خوب کشورمان عرض ادب و ارادت کنیم چه اینکه همه ما به نوعی مدیون زحمات و تلاش‌های معلم‌های خوبمان هستیم.

دکتر دادکان هنوز هم خودش را یک معلم می‌داند و در دانشگاه شهید بهشتی تدریس دارد.

حاج محمدرضا تهرانی دبیر بازنشسته آموزش و پرورش است و محمد رضا پهلوان هم معلم و مدیرکل سابق ورزش در وزارت آموزش و پرورش بوده است.

اما تیمسار نوآموز بواقع یکی از خوشنام‌ترین و خوش اخلاق‌ترین مدیران فوتبالی ماست که بازیکن پاس و تیم ملی فوتبال بوده و در دو مقطع رییس فدراسیون فوتبال بوده است. تیم ملی فوتبال قهرمانی در پکن ۹۰ و اولین قهرمانی پس از انقلاب را با تیمسار خوش اخلاق تجربه کرد.

یادی هم کنیم از کاپیتان با اخلاق فوتبال و بزرگمرد با مرام انزلی سیروس قایقران که با گل بیاد ماندنی خود به کره جنوبی در دقیقه ۱۱۷ موجبات قهرمانی ایران در آسیایی ۹۰ پکن را باعث شد.

دکتر سید ضیا الدین شجاعی برهان نامش با کمک به فوتبال عجین است و به رغم اینکه پستی در ورزش و فوتبال نداشته، اما هر وزارتخانه و نهادی که بوده از راه‌های قانونی موجود و با استفاده از بند و تبصره‌های قانونمند کمک‌های زیادی به فوتبال ملی کرده است.

در دوره ۵ ساله حضور دکتر دادکان در فدراسیون فوتبال شجاعی برهان عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال بود و در راه جام جهانی ۲۰۰۶ و جام ملت‌ها همواره یار فوتبال بوده نه مثل خیلی‌ها بار!

حسین محمدی در دهه ۶۰ یک پای بازوی همیشه همراه پرسپولیس و تیم ملی بود.

او زمانی در کنار پرسپولیس بود که تیم‌های بزرگ ما برای رفتن به شهرستان‌ها و مساتبقات جام آزادگان با لیگ قدس مشکل داشتند و با کمک‌های افرادی مثل حسین محمدی پرسپولس آن دوران طلایی‌ترین دورانش را با نام پرسپولیسه زلزله سپری کرد.

و، اما حاج آقای صابریون هم یکی دیگر از خوشنامان در عرصه ورزش است و دکتر دادکان با وجود این نیرو‌های توانمند و عاشق توانست فوتبال ایران را به رده ۱۳ فیفا برساند و در بعد اقتصادی چنان بنیانی ریخت که فوتبال در آمدزا شد و هیچگاه محتاج وزارت ورزش یا سازمان تربیت بدنی نبود بلکه دو ساختمان برای استقلال و پرسپولیس و یکی هم برای فدراسیون فوتبال خریداری کرد و کمپ تیم‌های ملی را راه اندازی نمود و در هر سفر تیم ملی تعدادی خبرنگار را با عزت و احترام اعزام می‌کرد که اوج آن در جام ملت‌های ۲۰۰۵ چین و جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود. یک ریال از جیب دولت هم هزینه نمیشد و هرچه بود با کمک اسپانسر‌ها صورت می‌گرفت.

اما مهمترین چیزی که در همین عکس هم نمایان است اینکه محمدرضا پهلوان و تیمسار نوآموز که پیش از دکتر دادکان رییس فدراسیون بوده اند در دوره ریاست دادکان پذیرفتند که به عنوان دبیر و نایب رییس کار کنند و این مهم کمتر اتفاق می‌افتد مگر اینکه خیلی اعتماد وجود داشته باشد.

اگر محمد علی آبادی رییس وقت ورزش لجبازی و خامی نمی‌کرد و تحت تاثیر افراد سوجو و منفعت طلبی که با حضور دادکان منافع نامشروعی که داشتند قطع شده بود، قرار نمی‌گرفت اولا فوتبال ما ضربات سنگین ناشی از تعلیق را نمی‌خورد و ثانیا فوتبال همچنان عنانش دست افراد فوتبالی و کاردان بود.

از این جمع در حال حاضر آقایان شجاعی برهان و دادکان مشاوران محمد شریعتمداری در وزارات تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند و جالب است که اینجا هم برای اعتلای ورزش کارگران هردو مدیر خوب و توانمند کشورمان قدم‌های مثبت و بزرگی بر می‌دارند.

خدا قوت به مردان کاردیده و دلسوز فوتبال و آغاز سال تحصیلی را هم به معلمان خوب و با صفای کشورمان تبریک می‌گوییم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار