کد خبر: 970613
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
رئیس شورای شهر سنندج:
رئیس شورای شهر سنندج گفت: نباید حقی از موقوفه‌ای ضایع شود زیرا موقوفات امانات شرعی هستند که طی سالیان در این شهر وجود داشته و در خدمت مردم بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، جلال شریعتی صبح امروز در نشست تخصصی وقف که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و شهردار سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امید است با روی کار آمدن مدیرکل جدید این فضا به سمت تعامل و همکاری کشیده شود.

وی با اشاره به تاریخ وقف در استان کردستان گفت: موقوفات شاخصی در شهر سنندج و استان کردستان وجود دارد و جایگاه قانونی، شرعی و تاریخی اوقاف، مساجد و امامزادگان باید برای همه جای احترام باشد.

رئیس شورای شهر سنندج خاطرنشان کرد: ما هیچ انتظاری از اوقاف نداریم مگر تعامل و مدارا ضمن این مطلب که ما متعهد به این مطلب هستیم که اوقاف و موقوفات باید به حق و حقوق خودشان برسند.

وی تصریح کرد:‌ نباید حقی از موقوفه‌ای ضایع شود زیرا موقوفات امانات شرعی هستند که طی سالیان در این شهر وجود داشته و در خدمت مردم بوده‌اند.

وی با اشاره به عام‌المنفعه بودن خدمات اوقاف و شهرداری گفت: اگر اوقاف  و شهرداری قوی در سطح استان داشته باشیم این دو نهاد می‌توانند در همه نهادهای دیگر را نیز حمایت کنند و با خدمت‌رسانی به مردم شرایط را برای رفع کمبودها و مشکلات جامعه فراهم آورند.

گفتنی است؛ در حال حاضر در مجموع 2 هزار و 226 وقف در استان کردستان وجود دارد که یک‌هزار و 498 موقوفه استان معادل 95 درصد از کل موقوفات مربوط به مسجد و 616 موقوفه شامل خانه، مغازه، زمین و غیره است.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر