کد خبر: 970513
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از ابلاغ دستورالعمل بهداشتی پایگاه تغذیه سالم در مدارس در سال تحصیلی 98-99 به واحدهای اداری و آموزشی استان خبر داد.

رشید قربانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار کرد:  دستورالعمل بهداشتی پایگاه تغذیه سالم در مدارس با همکاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران تهیه و به مدارس ابلاغ شده است.

وی افزود: به منظور ارتقای سلامت تغذیه‌ای و ترویج فرهنگ تغذیه سالم در دانش‌آموزان، این دستورالعمل باید در کلیه مدارس دولتی و غیردولتی اعم از ابتدایی، متوسطه اول و دوم اجرا شود.

وی با بیان اینکه پایگاه تغذیه سالم به مکانی اطلاق می‌شود که تهیه و یا عرضه مواد خوردنی و آشامیدنی آماده مصرف به صورت سرد و گرم در آن انجام می‌گیرد؛ گفت: تغذیه سالم تغذیه‌ای است که تمام نیازهای تغذیه‌ای بدن را تامین می‌کند و سالم، کافی، متنوع و متعادل است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: در اجرای این دستورالعمل فهرست مواد غذایی قابل عرضه در پایگاه های تغذیه سالم و مواد غذایی غیر مجاز تعیین و کلیه مدارس ملزم به رعایت آن هستند.

قربانی از ابلاغ دستورالعمل نظارت بر امور اجرایی و مدیریت پایگاه‌های تغذیه سالم (بوفه) در مدارس در سال‌تحصیلی 98-99 به واحدهای اداری و آموزشی خبر داد و بر اجرایی شدن مفاد این دستورالعمل تاکید کرد.

وی در پایان اضافه کرد: این مهم بر عهده سازمان دانش‌آموزی نهاده شده و در استان نیز مدیریت دانش‌آموزی متولی امر خواهد بود.

انتهای پیام/2330/72

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مردانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
با سلام متاسفانه بوفه مدارس در اختیار مدیران مدرسه می باشد با هدف منفعت و درآمد زایی مدیران تبدیل شده است و نیروهای خدماتی آموزش و پرورش با کمترین حقوق و بدون هیچ مزایای دولتی مشغول بکار هستند که رتبه بندی و افزایش حقوق این عزیزان را در بر نمی گیرد از مسئولین وزارت خانه انتظار می رود بخشنامه ای ترتیب دهند که کل اختیار بوفه مدارس در اختیار همکاران خدماتی قرار گیرد و مدیر مدرسه به وظیفه ذاتی خود عمل نماید با تشکر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر