کد خبر: 970449
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
رییس اتاق بازرگانی اصفهان:
یکی از برنامه های دشمن برای تضعیف اقتصاد ایران حذف شرکت های ایرانی از بازارهای جهانی بویژه کشورهای همسایه است، بنابر این در چنین شرایطی باید فعالیت های خود را در بازارهای منطقه افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان رییس اتاق بازرگانی اصفهان در نشست مشترک با رییس سازمان توسعه تجارت ایران و فعالان اقتصادی گفت : مقوله تجارت و صادرات بدون حضور شرکت های مدیریت صادرات به جایی نمی رسد و این موضوع از موضوعات کلیدی امروز ماست چرا که در مقابل 10000 واحد صنعتی و تولیدی تعداد شرکت های مدیریت صادرات بسیار اندک هستند و ما در اصفهان از 4 سال پیش برای توسعه این گونه شرکت ها اقدام کرده ایم.

مسعود گلشیرازی افزود:شرکت های صادرات استان اصفهان با مشکلاتی مواجه هستند و از سازمان توسعه تجارت ایران انتظار حمایت و حل مشکلات خود را دارند.

 وی صنعت نساجی را قدیمی ترین صنعت این خطه بیان کرد و اظهارداشت: این صنایع افزون بر تولید،  در زمینه صادرات با مشکلاتی مواجه هستند که حل مشکلات آنها نباید فراموش شود.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان لازمه توسعه استان را توسعه صاردات از طریق بهره مندی از نیروهای متخصص و خدوم دانست و با اشاره به اهمیت برندسازی در صادرات افزود بحمدا... موضوع برند به عنوان یکی از مهمترین فعالیت های دولت در دستور کار قرار گرفته است و دستورات خوبی هم صادرشده است .

وی توجه ویژه به بحث برند را در کنار موضوعات صادرکنندگان برای توسعه صادرات بسیار حائز اهمیت برشمرد.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران در جمع فعالان اقتصادی اصفهان در اتاق بازرگانی گفت: صادرات به کشورهای همسایه اولویت نخست این سازمان است و به همین منظور امسال بیشتر مشوق های صادراتی در نظر گرفته شده به شرکت های صادر کننده به کشورهای همسایه اختصاص می یابد.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های دشمن برای تضعیف اقتصاد ایران حذف شرکت های ایرانی از  بازارهای جهانی بویژه کشورهای همسایه است بنابر این در چنین شرایطی باید فعالیت های خود را در بازارهای منطقه افزایش دهیم.

 حمید زادبوم تصریح کرد: از ورود به سایر بازارها نیز غافل نیستیم و برای ورود به این بازارها برنامه داریم اما این برنامه ها در اولویت بعدی این سازمان است.

 وی با اشاره به اینکه صادرات کالاهای بی کیفیت تاثیر نامطلوبی بر صادرات و درآمدهای کشور در بخش صادرات دارد بیان کرد: یکی از راههایی که می تواند از صادرات این کالاها جلوگیری کند برند سازی است و شرکت های صادراتی کشور باید در این خصوص برنامه ریزی کنند. 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر