کد خبر: 969840
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
2806 عملیات قلبی اورژانس در آذربایجان‌شرقی
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز میزان عملیات‌ فوریت‌های پزشکی استان برای بیماران قلبی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۵ هزار و ۸۱۶ مورد عملیات قلبی در سال ۹۷ و دو هزار و ۸۰۶ مورد در سال‌جاری انجام شده است.

فرزاد رحمانی در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد سال ۹۷ و ۹۸ فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی اشاره و اظهار کرد: تعداد کل ماموریت‌ها اعم از تصادفی و غیرتصادفی تبریز در سال گذشته را ۶۸ هزار و ۱۳۳ مورد و در شهرستان ۳۴ هزار و ۲۶۲ مورد بود که این رقم در سال‌جاری به ترتیب ۳۷ هزار و ۱۹۵ مورد در تبریز و ۵۶ هزار و ۷۲ مورد در کل استان است. 

وی با بیان اینکه تعداد کل ماموریت‌‌های غیرتصادفی در سال گذشته ۵۸ هزار و ۱۷۳ مورد در تبریز بود که  این رقم در کل استان ۸۱ هزار و ۵۹۵ عملیات بود، گفت: طبق آمار سال‌جاری ۳۱ هزار و ۹۳۷ مورد در تبریز و ۴۴ هزار و ۸۸۷ هزار در کل استان ماموریت غیرتصادفی است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: تعداد کل ماموریت‌های تصادفی ۹ هزار و ۹۶۰ مورد در تبریز  است که در سراسر استان ۲۰ هزار و ۸۰۰ مورد برای سال ۹۷ گزارش شده است که این میزان در سال‌جاری به ترتیب ۵ هزار و ۵۵۸ مورد در تبریز و ۱۱ هزار و ۷۱۵ مورد در استان است. 

وی، تعداد انتقال به بیمارستان غیرتصادفی در سال گذشته را ۲۳ هزار و ۶۱۱ مورد در تبریز و تعداد ۴۰ هزار و ۳۷۱ عملیات انتقال به بیمارستان غیرتصادفی در استان اعلام کرد و یادآور شد: سال‌جاری این میزان در تبریز ۱۲ هزار و ۹۶۴ مورد و در استان ۲۲ هزار و ۱۷۹ مورد گزارش شده است.

رحمانی، تعداد انتقال به بیمارستان در اثر تصادف در تبریز را ۸ هزار و ۸۷ مورد و در سراسر استان ۲۰ هزار و ۳۶۴ مورد برای سال گذشته برشمرد و گفت: طول سال‌جاری ۴ هزار و ۶۸۲ مورد در تبریز و ۱۱ هزار و ۶۳۵ مورد در سراسر استان گزارش شده است. 

وی، تعداد در محل برای موارد غیرتصادفی در سال گذشته برای کل استان را ۲۴ هزار و ۸۶۳ مورد اعلام کرد و ادامه داد: این رقم در سال‌جاری۱۴ هزار و ۱۲۲ مورد است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز ابراز کرد: تعداد درمان در محل تصادف در سال گذشته در حدود یک‌هزار و ۹۳۶ مورد و در سال‌جاری یک‌هزار و ۳۲۲ مورد می‌باشد. 

وی تصریح کرد: تعداد فوتی غیر تصادفی در سال ۹۷ در حدود دو هزار و ۸۰۲ مورد است که این میزان در سال جاری یک هزار و ۴۶۹ مورد است. 

رحمانی در ادامه به تعداد فوتیان در اثر تصادفات در سال گذشته که ۲۹۱ مورد است، اشاره و اضافه کرد: این میزان در 6 ماهه سال‌جاری ۱۶۰ مورد است. 

وی میزان عملیات‌های فوریت‌های پزشکی استان برای بیماران قلبی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۵ هزار و ۸۱۶ مورد عملیات قلبی در سال ۹۷ و دو هزار و ۸۰۶ مورد در سال‌جاری انجام شده است. 

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تشریح آمار سال ۹۷ خاطرنشان کرد: میزان عملیات برای بیماران تنفسی در کل استان ۳ هزار و ۳۴ مورد، مسمومیت غیر از CO دو هزار و ۶۶۳ مورد، دو هزار و ۳۳۷ مورد سقوط، ۳۹۰ مورد سوختگی، ۸۷۴ مورد سکته مغزی، ۷۷۶ مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن و تعداد فوتی از آن را ۱۱ مورد اعلام کرد.  

وی در ادامه به آمار 6 ماهه سال ۹۸ نیز اشاره کرد و گفت: تعداد عملیات برای بیماران تنفسی یک‌هزار و ۴۶۴ مورد، یک هزار و ۶۴۵ مورد مسمومیت غیر از CO، یک‌هزار و ۴۹۰ مورد سقوط، ۲۳۸ مورد سوختگی، ۴۵۹ مورد سکته مغزی، ۲۱۰ مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن و فوتی ناشی از آن ۱۱ مورد می‌باشد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها