کد خبر: 969246
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
تقریباً همه فیلمسازانی که می‌خواهند در جشنواره فجر حضور داشته باشند، این روز‌ها یا پشت دوربین رفته‌اند یا آخرین مراحل پیش‌تولید را برای آغاز فیلمبرداری پشت سر می‌گذارند.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  فصل ساختن فیلم‌های جدید سینمای ایران فرا رسیده و احتمال اینکه حدود ۲۲ فیلم از این آثار در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شود وجود دارد، به همین بهانه «جوان» مروری بر فعالیت‌های این روز‌های برخی از کارگردانان سینما دارد.

ابراهیم حاتمی‌کیا
حاتمی‌کیا این روز‌ها در حال فیلمبرداری اثر جدیدش به نام «خروج» است. خروج، بیستمین تجربه حاتمی‌کیا در فیلمسازی و سومین همکاری وی با سازمان اوج است. داستان این فیلم مربوط به اعتراض کشاورزان به مسئله آب و سفر آن‌ها به تهران برای پیگیری خواسته‌هایشان است. تا به حال هفت بازیگر از جمله فرامرز قریبیان، جهانبخش سلطانی، پانته‌آ پناهی‌ها، مهدی فقیه، آتش تقی‌پور و محمد فیلی به این پروژه سینمایی پیوسته‌اند. یکی از سختی‌های انتخاب بازیگر برای این فیلم شرط توانایی بازیگران برای فعالیت‌های بدنی و سوار شدن و راندن تراکتور بوده است.

مجید مجیدی
مجیدی پس از تجربه ساخت فیلم «پشت ابرها» در هندوستان که در اکران عمومی با استقبال خوبی مواجه نشد، قصد دارد فیلمی به نام «خورشید» را جلوی دوربین ببرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده درباره این فیلم گویا باز هم قرار است مجیدی به سینمای مورد علاقه‌اش که در آن قهرمانان فیلم را نوجوانان تشکیل می‌دهند، بازگردد، به همین منظور چندی پیش بود که فراخوانی برای انتخاب بازیگر نوجوان منتشر شد. متقاضیان حضور در این نقش باید از میان متولدین ۱۳۸۴ الی ۱۳۸۶ باشند، اندامی لاغر و ورزیده، قد ۱۵۰ الی ۱۶۵ سانتیمتر، رنگ پوست آفتاب سوخته داشته و ترجیحاً دارای موی مجعد و بلند باشند. از میان بازیگران حرفه‌ای سینما جواد عزتی اولین همکاری سینمایی خود با مجیدی را رقم خواهد زد.

داریوش مهرجویی
داریوش مهرجویی از جمله معدود کارگردانان نسل اول سینما که هنوز هم فعالیت سینمایی‌اش را ادامه می‌دهد، امسال قرار است فیلم «لامینور» را بسازد. استفاده از واژه موسیقایی «لامینور» باعث شده که بسیاری از رسانه‌های سینمایی این فیلم را در راستای ساخت «سنتوری» بدانند. تنها خبر مهم درباره ساخت «لامینور» پیوستن استاد علی نصیریان به این فیلم است. نصیریان آخرین بار ۴۰ سال پیش در فیلمی به کارگردانی مهرجویی حضور داشته است.

سعید ملکان
سعید ملکان که پس از سال‌ها طراحی چهره در سینما، در کسوت تهیه‌کننده شروع به معرفی استعداد‌های جدید به سینما کرده بود، این بار تصمیم گرفته تا استعداد خودش را در ساخت فیلم هم محک بزند. ملکان در اولین تجربه کارگردانی خود قرار است فیلمی به نام «روز صفر» را جلوی دوربین ببرد. نکته مهم درباره این فیلم داستان آن است. روز صفر قرار است ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی را به تصویر بکشد؛ موضوعی که پس از ساخت فیلم «شبی که ماه کامل شد» بار‌ها مطرح شده بود. ملکان در مقام تهیه‌کننده نیز به احتمال زیاد فیلم «تومان» را در جشنواره سی‌وهشتم فجر خواهد داشت.

مسعود کیمیایی
مسعود کیمیایی می‌خواهد فیلمی در حال و هوای «قیصر» بسازد. این شایعه نخستین خبر درباره ساخت فیلم جدید مسعود کیمیایی است که تا به حال ۳۱ فیلم ساخته و با فیلم «خون شد» تجربه جدیدی در سینما رقم خواهد زد. فیلم قبلی وی با نام «قاتل اهلی» که در ژانر سیاسی و اکشن ساخته شده بود، انتقاد‌های زیادی را در پی داشت. گفته شده مسعود کیمیایی برای پیدا کردن تهیه‌کننده برای فیلم «خون شد» با مشکلاتی روبه‌رو شده است.

حمید نعمت‌الله
حمید نعمت‌الله با سینمای خاص خودش که آخرین بار با «شعله‌ور» در جشنواره فجر دیده شد، این روز‌ها در حال فیلمبرداری «قاتل وحشی» است. این فیلم گویا در ژانر ترسناک در حال ساخت است و نعمت‌الله برای بازیگر نقش اول زن، سراغ لیلا حاتمی رفته است که پیش از این در فیلم‌های «بی‌پولی» و «رگ خواب» با او همکاری داشته است. سرمایه‌گذار فیلم «قاتل وحشی»، محمدصادق رنجکشان، سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده نوظهور سینماست که ورود‌ش به سینما حرف و حدیث‌های زیادی را در پی داشته است.

محمدحسین لطیفی
محمدحسین لطیفی که جمعه شب‌ها اجرای برنامه «هفت» را برعهده دارد، در کنار کار اجرای تلویزیونی، در حال آماده شدن برای ساخت فیلم «سبز و سفید و قرمز» است. این فیلم همان طور که از نامش برمی‌آید، درباره وطن‌دوستی است و یک ماجرای خانوادگی را دنبال می‌کند. فیلمنامه «سبز و سفید و قرمز» را پیمان عباسی نوشته که پیش از این در فیلم «توفیق اجباری» با لطیفی همکاری داشته است. شایعاتی درباره اینکه لطیفی بدون مجوز شروع به ساخت فیلم کرده است وجود دارد. ایرج نوذری، مهدی سلطانی، بهاره کیان‌افشار و بهنوش بختیاری از جمله بازیگران این فیلم هستند.

بهروز شعیبی
بهروز شعیبی فیلمبرداری اثر جدیدش را با نام «روز بلوا» آغاز کرده است. روز بلوا چهارمین فیلم سینمایی شعیبی به شمار می‌آید. فیلم قبلی وی «دارکوب» نام داشت که فیلمی اجتماعی بود. روز بلوا، محصول سازمان اوج است. در خلاصه داستان منتشر شده از آن آمده است: «عماد استاد دانشگاهی خوشنام و یک چهره تلویزیونی مورد توجه است، او ناگهان توسط پلیس با اتهام‌هایی جدی مواجه می‌شود که خود و خانواده‌اش را در موقعیت پیچیده‌ای قرار می‌دهد.»

محمدحسین مهدویان
محمدحسین مهدویان بعد از ساخت فیلم «رد خون» قرار است فیلم جدیدی به نام «داستان درخت گردو» را کارگردانی کند. تهیه‌کننده این فیلم مصطفی احمدی است که تهیه‌کنندگی برنامه دورهمی را برعهده داشته است و عجیب نیست که مهران مدیری مجری «دورهمی» به عنوان بازیگر به «داستان درخت گردو» بپیوندد. مهدویان این روز‌ها در انتظار اکران «رد خون» است. وی تا به حال چهار فیلم سینمایی ساخته که سه اثر آن مربوط به وقایع جنگ و دفاع مقدس است و یک اثر انتقادی به نام «لاتاری» که در آن به ماجرای فحشا و قاچاق دختران ایرانی به شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج فارس می‌پردازد.

جای خالی کارگردانان
برخی از چهره‌هایی که در سال‌های گذشته فجر عنوان‌دار بودند، هنوز برای ساخت فیلم جدید و حضور مجدد در جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی نکرده‌اند، چهره‌هایی مانند کیانوش عیاری، فریدون جیرانی، اصغر فرهادی، نرگس آبیار، سعید روستایی، رخشان بنی‌اعتماد، کیومرث پوراحمد و محمدعلی باشه‌آهنگر از جمله همین فیلمسازان هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار