کد خبر: 969205
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
نماینده مردم تبریز:
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: زمانی که در سینمای ایران به سبک زندگی ایرانی اسلامی، جوانمردی‌ها، ارزش‌های والای انسانی، ایثار، از خودگذشتگی و مقاومت پرداخته شود، تاثیر بسیاری در ایجاد روح حماسی در کشور دارد.

محمداسماعیل سعیدی به مناسبت روز سینما اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که سینمای ایران از آن رنج می‌برد این است که داستان‌های تاریخی، رمان‌های بسیار قوی و ادبیات داستانی بسیار غنی داریم اما متاسفانه بسیار کم به این موضوعات پرداخته می‌شود.
 

در فیلم‌های سینمایی جای داستان‌های شاهنامه خالی است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: در فیلم‌های سینمایی جای داستان‌های شاهنامه خالی است. کره‌ای‌ها داستان جومونگ می‌سازند در حالی‌ که از تخیلات است یعنی اکثر فیلم‌های کره‌ای که در صدا و سیما پخش می‌شود و تبدیل به فرهنگ در جامعه ایرانی می‌شود، داستان‌هایی است که اکثرا خودشان ساخته و پرداخته‌اند اما در تاریخ و ادبیات ما داستانی و فولکلورهای ایرانی آثار فاخری وجود دارد که متاسفانه به آن پرداخته نمی‌شود.

وی ادامه داد: شخصیت‌های داستانی ایرانی هم از نظر جوانمردی نمونه هستند و چنانچه بتوانند با روش و منشی که داشتند، تبلیغ شوند به عنوان یک الگو در جامعه تبدیل می‌شوند. داستان "سمک عیار" نیز به فراموشی سپرده شده است.
 

راه مقابله با تهاجم فرهنگی رفتن به سمت آثار سینمایی فاخر است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه صدا و سیما، سینما و تولیدکنندگان فیلم‌های سینمایی باید به سمت داستان‌های تاریخی و رمان‌های ایرانی بروند، تصریح کرد: چنانچه به سراغ این آثار نروند، اجحافی به فرهنگ، ادبیات، تاریخ، گذشتگان و هویت ایرانی می‌شود. از طرف دیگر زمانی که بحث درباره تهاجم فرهنگی می‌شود، باید گفت که کار مقابله با تهاجم فرهنگی همان مقابله فرهنگی است به همین دلیل یکی از روش‌های مقابله با تهاجم فرهنگی همین است.

وی یادآور شد: برای اصلاح جامعه باید سبک زندگی اسلامی ایرانی را ترویج کرد و الگوهای شخصیتی به جامعه ارائه شوند تا بتوانند در آینده برای جوانان و نوجوانان به عنوان یک الگوی واقعی باشند؛ چرا باید بر روی دفتر و کتاب‌های جوانان، عکس‌های غیر فرهنگ ایرانی باشد؟ الگوسازی از دیگران و از فیلم‌های خارجی شده است و شخصیت انسان با این موضوعات شکل می‌گیرد.
 

پرداختن به سبک زندگی اسلامی در سینما، تاثیر بسیاری در روح حماسی دارد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، افزود: زمانی که در سینمای ایران به سبک زندگی ایرانی اسلامی، جوانمردی‌ها، غیرت، مردانگی، ارزش‌های والای انسانی، ایثار، از خودگذشتگی و مقاومت پرداخته شود، تاثیر بسیاری در ایجاد روح حماسی در کشور دارد. بانوی سردار که از صدا و سیما پخش می‌شود تاثیر بسیاری در روح حماسی دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: این الگوهاست که جوانان را می‌سازد، از این رو مقام معظم رهبری اشاره کردند که از ارزش‌ها نباید دور شد اما متاسفانه این واقعیتی است که از آن غفلت شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر