کد خبر: 969041
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد، به ملکه الیزابت دوم در مورد تعلیق پارلمان این کشور «دروغ» نگفته است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: مخالفان نخست وزیر بریتانیا او را متهم می‌کنند که با «دروغ گویی» موفق شده است موافقت ملکه را نسبت به تعلیق پارلمان این کشور جلب کند.

یک دادگاه عالی تجدیدنظر اسکاتلند توصیه نخست وزیر به ملکه الیزابت دوم برای تعلیق پارلمان را «غیرقانونی» دانست.

بوریس جانسون در پاسخ به این پرسش که آیا به ملکه دروغ گفته است یا خیر گفت: «خیر اصلا، دادگاه عالی در انگلستان کاملا با ما هم نظر است، اما تصمیم نهایی با دیوان عالی است.»

به گزارش یورو نیوز، مخالفان دولت بریتانیا بر این باور هستند که تعلیق پارلمان این کشور با هدف جلوگیری از بحث در پارلمان در آستانه موعد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گرفته شده است. این در حالی است که بوریس جانسون اصرار دارد که که هدف دولت آغاز دوره نشست پارلمان با برنامه ریزی جدید بوده است.

قضات دادگاه عالی تجدیدنظر اسکاتلند این استدلال دولت بریتانیا را رد کرده و هدف از تعلیق پارلمان را جلوگیری از فعالیت مجلس عوام دانسته‌اند.

با وجود حکم روز چهارشنبه دادگاه عالی اسکاتلند نمایندگان مجلس عوام تا روز ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) به صحن این مجلس باز نخواهند گشت. این در حالی است که دولت بریتانیا ضمن ابراز «ناخرسندی» از تصمیم دادگاه عالی تجدیدنظر اسکاتلند اعلام کرده که درخواست تجدیدنظر در این حکم را به دیوان عالی بریتانیا ارائه کرده است.

جلسه بررسی درخواست تجدیدنظر دولت بریتانیا در تصمیم دادگاه عالی تجدیدنظر اسکاتلند روز سه شنبه آینده برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار