کد خبر: 968779
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که بازرسان ما در ایران هستند و فعالیت‌های مربوط به بخش توسعه و تحقیقات سانتریفیوژ‌ها را به ما گزارش خواهند داد.
سرویس بین المل جوان آنلاین: آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به تغییرات موجود پیرامون فعالیت‌های سانتریفیوژی ایران اعلام کرد، «ما از اخبار رسانه‌ها در ارتباط با توسعه و تحقیقات سانتریفیوژ‌های ایران آگاه هستیم. بازرسان آژانس در ایران در محل هستند و هرگونه فعالیت‌های مربوط به آن را به مقر این سازمان در وین گزارش خواهند کرد.»

حسن روحانی رئیس جمهور ایران پنج شنبه شب شروع گام سوم کاهش تعهدات برجامی را ساعاتی پس از اعمال تحریم‌های تازه آمریکا علیه چند فرد و نهاد ایران اعلام کرد و گفت این اقدامات از روز جمعه آغاز میشود.

بهروز کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز شنبه ۱۶ شهریور ماه جزییات گام سوم کاهش تعهدات برجامی را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه تهران فعلا قصدی برای اعمال محدودیت در نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ذیل برجام ندارد، از آغاز گازدهی به سانتریفیوژ پیشرفته آی‌آر ۶ در یک زنجیره ۲۰ تایی خبر داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گازدهی به IR۶ به معنای عملیاتی شدن آن است؟ گفت: الان زنجیره ۲۰ تایی را شروع و ۳۰ تایی را به زودی خواهیم داشت که اگر استفاده کنیم میزان «کرش» آن کمتر از ماشین‌های قبلی است، ولی چون دانش آن دارد مستندسازی می‌شود اگر نیاز باشد و بگویند ذخایر را بالا ببریم ممکن است این ماشین را مستقر کنیم.
گفتنی است که سرپرست موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در حال حاضر برای رایزنی با مقامات ایرانی در تهران به سر می‌برد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار