کد خبر: 968183
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
غلامحسین بهبودی
سرويس ايثار و مقاومت جوان آنلاين: در جریان حمله منافقان به کشورمان، ۲۳ کانتینر از تجهیزات گران‌قیمت پدافند هوایی نظیر قطعات سامانه موشکی هاگ در اسلام‌آباد استقرار داشتند که با هوشیاری شهید ستاری بسیاری از این کانتینر‌ها قبل از اشغال اسلام‌آباد توسط نفاق، از منطقه خارج شدند. این خاطره جالب را از زبان سرهنگ رشید قشقایی از افسران پدافند هوایی پیش رو دارید.

قبل از آنکه منافقان به کشورمان حمله کنند، گزارش‌هایی از تخلیه پادگان اشرف توسط آن‌ها مخابره شده بود. شهید ستاری با دوراندیشی که داشت، احساس کرده بود که خطری در راه است و به همین منظور تصمیم گرفت سایت‌های موشکی موجود در کرمانشاه از جمله کانتینر‌هایی که در اسلام‌آباد بودند را از آنجا تخلیه کند. من آن موقع در پایگاه هوایی دزفول بودم. اوضاع جنوب به‌هم ریخته بود. یک روز نامه‌ای آمد که از من خواسته شده بود سریع خودم را به پایگاه همدان برسانم. شبانه رفتم و ساعت حدود ۲ صبح به همدان رسیدم. دیدم شخص امیر ستاری در پایگاه است. ایشان نامه‌ای به من داد. خسته بودم و خواستم کمی استراحت کنم که گفت هر کاری داری برو بیرون از پایگاه. اولین کارت هم خواندن این نامه باشد. این‌طور به من فهماند که موضوع خیلی مهم است.

نامه را خواندم. از من خواسته شده بود سریع افسران مسئول منطقه را پیدا کنم و سایت‌های موشکی محمد (ص) یک و دو را از کرمانشاه جمع کنیم. بدون اینکه تعلل کنم، دستور ستاری را اجرا کردم. ظرف هشت ساعت دو سایت را جمع کردیم و از کرمانشاه خارج کردیم. کار بعدی ما انتقال کانتینر‌های موجود در اسلام‌آباد بود. ۲۳ کانتینر در پشت پمپ بنزین اسلام‌آباد قرار داشتند که برخی از قطعات آن‌ها هزاران دلار ارزش داشت. اگر این کانتینر‌ها به دست‌شان می‌افتاد، خسارت زیادی به پدافند هوایی و در نهایت کل کشور وارد می‌شد. اگر منافقین متوجه کانتینر‌ها هم نمی‌شدند، در درگیری‌هایی که رخ داد، حتماًَ همه این قطعات گران‌قیمت از بین می‌رفت.

خلاصه دستور شهید ستاری را ابلاغ کردیم و با تلاش رزمنده‌های حاضر در منطقه و خصوصاً تعدادی از سرباز‌هایی که به گمانم اغلب‌شان از بچه‌های شهر ری بودند، ۲۲ کانتینر از منطقه خارج شدند. تقریباً روز دوم مرداد بود که این اتفاق افتاد. یک کانتینر هم از لوازمی مثل آچار و وسایل تعمیرات و لوازم نه‌چندان حساس در منطقه مانده بود. چون کار بچه‌ها خیلی طول کشیده و همگی خسته بودند، قرار شده بود این کانتینر آخری را روز بعد جابه‌جا کنند که متأسفانه با حمله منافقین روبه‌رو شد. زمانی که ستون نفاق به اسلام‌آباد رسیدند، تعدادی از سرباز‌ها به عنوان نگهبان در منطقه حضور داشتند. نفاق آن‌ها را گرفته و همگی را به شهادت رسانده بود. این بچه‌ها تمام تلاش خودشان را کرده بودند تا مبادا سیستم‌های گران‌قیمت هاگ به دست دشمن بیفتد. موفق هم شده بودند که متأسفانه خودشان به خاطر آخرین کانتینر در منطقه ماندند که همگی به شهادت رسیدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار