کد خبر: 968137
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
میزان شرکت‌ تعاونی‌های غیرفعال در آذربایجان شرقی
معاون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: در مجموع طی سال گذشته، ۴۲ واحد از حالت فعالی به حالت غیرفعال تبدیل شده است.

منصور نیکخو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعاونی مسکن جماران یکی از شرکت‌های تعاونی مشکل‌دار است منشا این اختلافات به پیش از ۱۵ سال پیش برمی‌گردد که در خارج از محدوده و بدون سند زمین گرفتند.

وی افزود: در طول چند سال چهار بار شرکت تعاونی جماران در کمیته مطرح شده است زیرا  برای 3 هزار و ۷۰۰ نفر پذیرش بدون جانمایی کرده‌اند.

معاون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: مدام در حال حسابرسی رسمی شرکت هستیم و حتی هیات مدیره عزل شده است و فردا انتخابات هیات مدیره جدید آن است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته تعاون از شنبه شروع شده است، گفت: غبارروبی، سخنرانی پیش از خطبه، دیدار با خانواده شهدای تعاون، ارائه گزارش عملکرد در صدا و سیما و برگزاری دوره تجلیل از تعاونی‌ها از جمله این برنامه‌هاست.

نیکخو ادامه داد: سه شهر در کل کشور به عنوان پایلوت تعاون انتخاب شده است که شهرستان شبستر نیز جزو این شهرهای پایلوت کشوری است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه توزیع کالاهای اساسی دغدغه مردم است، از این‌رو جهت توزیع عادلانه و بدون واسطه در دور دست‌‌ترین نقطه کشور تعاونی داریم.

معاون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تبریز قطب شرکت‌های دانش‌بنیان است، توضیح داد: سامانه‌ای طراحی شده است که اسامی نخبگان و محصولات آنها در آن سامانه بارگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر اینکه آمار به‌روز شود اقدام به تشکیل یک کمیته‌ای کردیم تا این تعاونی‌ها به آن کمیته مراجعه کنند و اسامی هر تعاونی که در سامانه وجود دارد، واقعی و فعال است به طوریکه گاها برخی از شرکت‌ها به اهداف خود نرسیده و یا گاها رسیده‌اند و برای اینکه بعدها مالیات و بیمه و غیره نباشد از این‌رو باید این شرکت‌ها منحل می‌شد و در مجموع در سال گذشته، ۴۲ واحد از حالت فعالی به حالت غیرفعال تبدیل شده است.

در ادامه رضایی، رئیس بانک توسعه و تعاون به لزوم ایجاد بانکداری اسلامی تاکید کرد و گفت: در زمان جنگ اقتصادی خاکریز اول بانک‌ها هستند که باید در کنار بنگاه‌های اقتصادی کمک حال کشور شوند.

وی با بیان اینکه هشت برابر منابع و سپرده مردمی در عرض سال ۹۳ افزایش یافته است، تصریح کرد: میزان سهم پولی از 0.5درصد به ۱.۳ منابع پول استان رسیده است همچنین ارائه تسهیلات ۳.۵ برابر شده است.

معاون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ۱۱۰ درصد اعتبارات برای اشتغال روستایی تخصیص یافته است.

در ادامه این نشست، رئیس اتاق تعاون استان اظهار کرد: در کنار اداره کل کار و رفاه اجتماعی اتاق تعاون با ۱۱ اتحادیه فعال و دو اتاق تعاونی در شهرستانها مشغول به فعالیت است.

وی با بیان اینکه اولین هدف درد تشکیل تعاون گردهمایی عده‌ای برای حل یک مشکل است، گفت: از زمانهای دور تعاون وجود داشت و هر جا مشکل باشد تعاون دیده می‌شود ولی وقتی رفاه نسبی ایجاد شود تعاون فراموش می شود.

رئیس اتاق تعاون استان بیان کرد: در این مقطع حساس کشور نیاز به تعاون بسیار زیاد دیده می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها