کد خبر: 967844
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۲
قدر نقدترین دارایی‌مان را بدانیم
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: زمان نقدترین دارایی هر انسان و منصفانه‌ترین حقی است که میان همه یکسان تقسیم شده است. همه طلای ۲۴ عیار زمان یعنی ۲۴ ساعت یک روز برای یک نفر است و هر کس هر کار دلش خواست با آن می‌کند. اصلاً همه خیر و شر‌ها از سر همین دارایی است. یکی دلش می‌خواهد تمام وقتش را در رختخواب باشد. خواب برایش لذتبخش‌ترین کار دنیاست. یکی عاشق ورزش کردن است و شب و روز هم که در باشگاه‌های ورزشی و زمین بازی باشد برایش کافی نیست. تخلیه انرژی با ورزش حالش را جا می‌آورد. یکی اهل مطالعه است. وقتی غرق کتاب خواندن می‌شود انگار روی ابر‌ها سیر می‌کند و کتاب پشت کتاب است که به قفسه کتابخانه‌اش افزوده می‌شود. جالب‌تر از همه آدم‌هایی هستند که خوردن بخش مهمی از زندگی‌شان به شمار می‌آید و مدام در رستوران و کافی‌شاپ و حتی قهوه‌خانه وقت می‌گذرانند. استفاده از زمان بهترین راه شناخت شخصیت آدم‌هاست. شما چطور از زمان استفاده می‌کنید؟ برنامه‌ای برای مدیریتش دارید؟ در دنیای شلوغ امروز که وقت پرت یا هدررفته انسان‌ها به دلیل رفت و آمد طولانی و قرار داشتن در مکان‌های عمومی زیاد است، شما چه برنامه‌ای برای این مدت از زندگی دارید؟
شما که نمی‌خواهید به بهانه بودن در مترو یا مطب پزشک و ماشین از تلاش برای آرزوهایتان دست بکشید؟! کافی است اراده کنید و با یک برنامه‌ریزی درست به هدف‌هایتان برسید. یکی از این راهکار‌های مؤثر، عادت مطالعه است، درسی یا غیردرسی فرق نمی‌کند. می‌شود در مترو به جای سر و کله زدن با آدم‌ها موقع سوار شدن یا چانه‌زنی با دستفروش‌های مترو، کتاب خواند. می‌توان با هدفون‌هایی که در اماکن عمومی همه یکی از آن را در گوش‌شان دارند به جای آهنگ‌های رنگارنگ، کتاب صوتی درسی یا غیردرسی گوش کرد. در مطب و بانک و... به جای انتظار کشیدن کتاب خواند و زمان را به بهترین شکل سپری کرد. شاید یک عادت شخصی باشد، اما نتیجه‌اش یک فرهنگ‌سازی اجتماعی است. وقتی جماعتی کتابخوان و اهل فرهنگ در یک مکان عمومی کنار هم قرار بگیرند دیگر کسی با کسی دعوا نمی‌کند. وقتی همه سرشان در کتاب باشد توهین و فحاشی و تمسخر نمی‌کنند. تازه بازار شایعه‌پراکنی هم کساد می‌شود و همین یک مورد خیلی از درد‌های ما را کم می‌کند. خیلی از بلا‌هایی که سرمان می‌آید به دلیل حضور بیش از حد فضای مجازی در زندگی‌مان است. کپی‌پیست‌های اشتباه ما را به دردسر می‌اندازد و دانایی کاذب ایجاد می‌کند. همگان، همه چیز می‌دانند، اما اگر بگویی یک بیت شعر بخوان نمی‌تواند یا نمی‌داند مال کدام شاعر است. اگر می‌خواهید حسرت روز‌های رفته را نخورید، گوشی خودتان را مدیریت کنید. میزان حضورتان در فضای مجازی را کنترل کنید و برایش برنامه مشخص بگذارید. باور کنید اطلاعات و مطالب جذاب صفحات اجتماعی تمام‌نشدنی است و اگر خیلی خودتان را درگیرش کنید این شما هستید که زندگی خلاقانه خود را به فضای مجازی باخته‌اید. خطر حضور بیش از حد کودکان در فضای مجازی را جدی بگیرید. حالا وقت شکل گرفتن فرهنگ مدیریت است. وقت آن است که تصمیم بگیرید برای آرزوهایتان تلاش کنند یا سرتان را با توهمات اینترنت گرم کنید.
زمان را مدیریت کنید. وقت برای رسیدن به آرزوهایتان محدود است. از آن برای کشف لذت‌های بی‌شمار زندگی بهره‌مند شوید، قدر سرمایه جوانی را بدانید و گام‌های بزرگ بردارید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار