کد خبر: 967269
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶
منابع امنیتی رژیم صهیونیستی تهدید نصرالله را جدی گرفتند
یک روز بعد از تهدید دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره پاسخ به تجاوز روز یک شنبه رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل به حال آماده‌باش درآمده و منابع اسرائیلی از نزدیک بودن انتقام خبر می‌دهند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی یک شنبه عصر خود در سالگرد آزادسازی «جرود عرسال» به صراحت گفت که رژیم صهیونیستی پاسخ این اقدام خود را خواهد دید. هنوز مشخص نیست که پاسخ حزب‌الله چه مختصاتی خواهد داشت، ولی تمام شواهد و قرائن نشان می‌دهند که نهاد‌های امنیتی اسرائیل این تهدید را جدی گرفته‌اند. در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم صبح دیروز جلسه فوری کابینه امنیتی را برگزار کرد و وزیر اسرائیلی هم لبنان را به بازگرداندن به عصر حجر تهدید کرد، تلویزیون الحدث گزارش کرده که جنگنده‌های ارتش اسرائیل در ارتفاع پایین بر فراز منطقه مرجعیون در جنوب لبنان پرواز کرده‌اند. شبکه صهیونیستی «کان» گزارش کرد که اسرائیل از بیم پاسخ‌های تلافی‌جویانه به حالت آماده‌باش درآمده است. یک منبع امنیتی به شبکه صهیونیستی «کان» گفته که تل‌آویو بیم آن دارد که حوادث امنیتی اخیر در شمال (مرز با لبنان) و جنوب (مرز با غزه) منجر به درگیری فراگیر شود. این شبکه صهیونیستی در ادامه گزارش داد: ایران و متحدان آن در منطقه در پاسخ به حملات اخیر در لبنان و سوریه دنبال یافتن شیوه‌های جدید برای ضربه به اسرائیل خواهند بود. همچنین گزارش شده که به منظور آمادگی برای مقابله با حملات ایران، سازمان امنیتی اسرائیل در حالت آماده‌باش به سر می‌برد. منشه امیر، کارشناس امور خاورمیانه در مصاحبه رادیویی با رادیو اسرائیل هرچند گفته که فکر نمی‌کند سیدحسن نصرالله خیال آغاز جنگ با اسرائیل را داشته باشد، ولی گفته که حوادث روز یک شنبه را عامل شدت‌گیری بحران جنگی می‌داند. یوآف لیمور، کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی نیز در مقاله خود در روزنامه «اسرائیل الیوم» گفت که این تهدید‌ها را «این بار باید جدی گرفت.» او افزود: مرز‌های شمالی (فلسطین اشغالی با لبنان) روز گذشته وارد تنش شدیدی شد. به اعتقاد لیمور، ایران این بار کوتاه نخواهد آمد و خواهان پاسخ خواهد شد و طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را - از هدف قرار دادن منافع اسرائیل در جهان گرفته تا جست‌وجو برای یافتن اهداف نظامی در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی –در اختیار دارد. احتمال اول (هدف قرار دادن منافع رژیم اسرائیل در جهان) ضعیف است، اما احتمال دوم (یافتن اهداف نظامی در مرز‌های شمالی) زیاد است.

نگرانی غیرعلنی واشنگتن
هاآرتص در مطلبی با اشاره به اتفاقات اخیر و درگیری‌های نظامی اسرائیل در عراق، سوریه و لبنان به انتقاد از سیاست تهاجمی تل‌آویو علیه ایران پرداخته که به نوشته این روزنامه، نتانیاهو برای دور جدید نخست‌وزیری خود به آن چنگ می‌زند و بیان کرده که این امر می‌تواند منجر به گرفتاری اسرائیل شود. آموس هارل، نویسنده این گزارش نوشته که عملیات هفته قبل اسرائیل در عراق که اسرائیلی‌ها آن را به عهده نگرفتند، حتی انتقاد غیرمعمول امریکایی‌ها را هم به دنبال داشته است. همزمان به نظر می‌رسد جهان عرب که اغلب با تل‌آویو محافظه‌کارانه برخورد می‌کند، رویکرد منفی به ماجراجویی اخیر تل‌آویو دارد. «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب روز یک شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «سعد حریری» نخست‌وزیر لبنان تجاوز دو پهپاد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان را محکوم و همچنین تجاوزات مکرر این رژیم به حریم لبنان را رد کرد. در لبنان هم دفتر «سعد حریری» نخست‌وزیر این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه امریکا طی تماس تلفنی بر خودداری از هرگونه تنش و همکاری با همه طرف‌ها به منظور جلوگیری از وخامت اوضاع تأکید کرده است. واشنگتن در حالی چنین موضع‌گیری داشت که بنابر اعلام «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، پمپئو یک شنبه با نتانیاهو هم درباره حملات هوایی اخیر به مواضعی در سوریه گفتگو کرده است و با دفاع از حملات مکرر این رژیم صهیونیستی در خاک کشور‌های مختلف منطقه، از این حملات حمایت کرده است.

عطوان: نتانیاهو پنهان شود
«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه «رأی‌الیوم» در تحلیلی درباره اظهارات یک‌شنبه شب دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد که ما وارد مرحله جدیدی شده‌ایم و نتانیاهو باید به دنبال جایی برای پنهان شدن باشد. عطوان تصریح کرد: حرف سیدحسن نصرالله یک کلمه است و می‌گوید سناریوی اسرائیلی‌ها در سوریه، هرگز در لبنان تکرار نخواهد شد و همه چیز واضح است. حزب‌الله در زمان و مکان مناسب واکنش قاطعی نشان خواهد داد. من معتقدم نصرالله شخصیت عجیبی دارد و حرفش حرف این چند روز است که شاید بامداد یکی از این روز‌ها که از خواب بلند می‌شویم، اخبار خاصی را از منطقه بشنویم. سید مقاومت واضح و شفاف از یک گزینه نظامی سخن می‌گوید که به اسرائیل و امریکا واکنش نشان می‌دهد. وی افزود: سیدحسن نصرالله شجاعانه مقابل صهیونیست‌ها ایستاده و از واکنش قاطع و مقابله با توطئه‌های‌شان سخن می‌گوید و خواهان گرفتن انتقام است. این تجاوز علیه ملت ماست که خواهان استقلال و عزت هستند. به خدا قسم که سیدحسن نصرالله واکنش قاطع نشان می‌دهد و به خدا قسم که صهیونیست‌ها در چند روز آینده خواب خوش نخواهند داشت. عطوان می‌نویسد: سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان همچون صاعقه بود؛ سخنرانی تاریخی و به معنای واقعی کلمه، مهم که در آن گفت: اسرائیلی‌ها دیگر نمی‌توانند به حملات خود علیه لبنان ادامه دهند و اگر این حملات ادامه یابد، حزب‌الله پهپادهای‌شان را هدف قرار می‌دهد و اگر دشمن صهیونیستی بخواهد به تجاوزگری خود ادامه دهد، موشک‌های حزب‌الله همچون صاعقه بر سر آن‌ها فرود خواهد آمد.

وی افزود: سیدحسن نصرالله به اسرائیلی‌ها هشدار داد که حزب‌الله دیگر این تجاوزگری‌ها را نمی‌پذیرد و اجازه نمی‌دهد تعرض اسرائیل نه‌تن‌ها علیه لبنان که در عراق علیه حشدالشعبی ادامه یابد و هواپیما‌های بدون سرنشین‌شان بی‌ضابطه، حریم هوایی لبنان و عراق را نقض کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار