کد خبر: 962586
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در جریان تفحص اخیر در ارتفاعات یک‌هزار و ۱۵۰ متری بازی‌دراز، پیکر مطهر امیرسرلشکر «شهید حسین ادیبان» از فرماندهان گمنام و غیور ارتش کشف و شناسایی شد.
سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در جریان تفحص اخیر در ارتفاعات یک‌هزار و ۱۵۰ متری بازی‌دراز، پیکر مطهر امیرسرلشکر «شهید حسین ادیبان» از فرماندهان گمنام و غیور ارتش کشف و شناسایی شد.

شهید حسین ادیبان ۲۰ مردادماه ۱۳۳۰ در کرمانشاه به دنیا آمد. وی پس از گذراندن دوران تحصیل و اخذ دیپلم عازم خدمت سربازی شد و بعد از ۶ ماه به دانشکده افسری که قبلا امتحان داده بود، رفت و طی سه سال دانشکده را به پایان رساند.

در دوران انقلاب حضور فعالانه‌ای در تظاهرات و مراسم انقلابی داشت، عکس و اعلامیه‌های امام (ره) را بین مردم و دانش‌آموزان پخش می‌کرد؛ با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه شد، از همان ابتدای جنگ و مسئله کردستان، کل زندگی خود را وقف جنگ و جبهه کرد.

وی با درجه سرهنگ دومی در لشکر ۸۱ زرهی ارتش و در تیپ دوم، فرماندهی گردان ۱۶۶ را به عهده داشت، وی مدت ۱۲ ماه در جبهه‌ها حضور داشت.

شهید بزرگوار پس از ۱۲ ماه در جبهه در زمان حمله دمکرات‌ها به پادگان پاوه همراه با پاسداران و شهید چمران در دفع ضد انقلاب نقش مهمی داشتند.

سرانجام در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۰ در منطقه سرپل‌ذهاب و در محل «بازی دراز» بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید و مفقود‌الجسد شد.

خبر شهادتش را حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی در مجلس اعلام کرد و مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران شهادت ادیبان را تبریک گفتند.

بنا به اطلاعیه‌ای جامعه مدرسین قم، با توطئه بنی‌صدر به خاطر اینکه شهید ادیبان یک نیروی حزب‌اللهی بود پشت نیرو‌های بعث، شهید را در ارتفاعات بازی‌دراز پیاده کردند و نیرو‌های کمکی برای وی نفرستادند تا در آنجا به اسارت یا شهادت برسند. وی چنان رعب و وحشت در دل منافقان انداخته بود که پس از شهادتش گروهک‌های ضدانقلابی در ناحیه‌های مختلف به خصوص سقز جشن گرفته بودند.

حال فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح از شناسایی پیکر مطهر امیر سرلشکر شهید حسین ادیبان پس از ۳۸ سال خبر می‌دهد.

به گفته سردار سیدمحمد باقرزاده، در جریان تفحص اخیر در ارتفاعات یک‌هزار و ۱۵۰ بازی‌دراز، پیکر مطهر امیرسرلشکر شهید حسین ادیبان از فرماندهان گمنام و غیور ارتش قهرمان، کشف و شناسایی شد.

وی افزود: به منظور تکریم مقام این شهید والامقام، مراسم وداع با این شهید عزیز با حضور فرماندهان، همرزمان و مردم عزیز تهران روز شنبه مورخ ۲۹ تیرماه از ساعت ۱۶ در معراج شهدای تهران برگزار می‌شود.

باقرزاده تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده مراسم استقبال از سرلشگر شهید حسین ادیبان روز یکشنبه توسط ارتش جمهوری اسلامی در محل پادگان لشکرک برگزار خواهد شد، پیکر مطهر شهید روز دوشنبه به استان کرمانشاه اعزام خواهد شد تا چشم انتظاری ۳۸ ساله خانواده شهید پایان یابد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: برابر هماهنگی‌های به‌عمل آمده، به حول و قوه الهی پیکر مطهر شهید حسین ادیبان همزمان با ایام سالگرد عملیات پیروزمندانه مرصاد، روز پنج شنبه مورخ سه مردادماه در استان کرمانشاه تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
گمنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
3
روحت شاد سالار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
4
خدارحمتش کن افتخار میکنم که در گردان همچین مردی خدمت کردم افتخار کرد کرمانشاهی سردار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
0
4
دلاور ارتشی درود به شرفت ؛ روحت شاد
جلال کمری جمعی لشکر حضرت نبی اکرم(ص)سپاه کرمانشاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
0
3
روحش شاد ویادش گرامی باد. واقعا برازنده درجه افتخار شهادت است .مظلوم به دیار حق پیوسته .با مولایم حضرت علی(ع) محشور باشد. نثارروحش شاخه گل. الفاتحه بر جمال محمد صلوات.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
0
1
روحش شاد
رزمنده دفاع مقدس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
0
2
هربارکه پیکر مطهراین شهیدان چه گمنام وچه اونایی که شناسایی میشوند کشف واعلان می شود احساس شرم می کنم که ما چه کرده ایم و واقعا خجالت می کشم امیدواریم ماراببخشند وشفاعت کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
0
2
نامرد های بزدل چرا عکس این جاوید نام را فتوشاپ کردید.سرباز ایلام نبود .سرباز ایران بود.
مدیر پایگاه ???????
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
یکی مرد جنگی به از صد هزار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار