کد خبر: 961718
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
سرويس ايران جوان آنلاين: پرونده‌های قضایی برای استحصال‌های بدون مجوز تشکیل شده و در ماه‌های اخیر هیچ‌گونه استحصالی انجام نگرفته و مجوزی صادر نشده است.
فرهاد قلی‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: استحصال اراضی از دریا یکی از اقدامات مخربی است که موجب خسارت فراوان به اکوسیستم‌های دریایی به ویژه زیستگاه مرجانی می‌شود و متأسفانه در برخی از سواحل در جهت احداث و استقرار صنایع استحصال زمین از دریا انجام می‌شود که در استان بوشهر نیز از سال‌های پیش بخشی از سواحل به ویژه در عسلویه و کنگان استحصال شده است.
وی افزود: هرگونه استحصال دریا و آسیب به اکوسیستم سواحل غیر قانونی و استحصال‌های ضروری نیازمند اخذ مجوز و مطالعات زیست‌محیطی دارد و در ماه‌های اخیر چند فقره استحصال بدون مجوز در حال انجام در سواحل استان متوقف و پرونده‌های قضایی برای آن‌ها تشکیل شده است و در ماه‌های اخیر هیچ‌گونه استحصالی انجام نگرفته و مجوزی صادر نشده است.

این مسئول تصریح کرد: استحصال زمین از دریا علاوه بر الزام به دریافت مجوز از سازمان محیط‌زیست، نیازمند صدور مجوز از سایر ارگان‌های متولی و مسول نظیر وزارت نیرو و سازمان بنادر و دریانوردی است.
لازم به ذکر است برخی از سواحل استان بوشهر زیستگاه آبسنگ‌های مرجانی و انواع گونه‌های جانوری دیگر بوده و از نظر زیستی ارزشمند است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار