کد خبر: 961511
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱
طبق گزارشی جدید هفته آینده مدیران ارشد اجرایی گوگل، فیس بوک، آمازون و اپل در جلسه کمیته آنتی تراست کنگره آمریکا حاضر می‌شوند تا به سوالاتی پاسخ دهند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: کنگره آمریکا مشغول تحقیقاتی درباره قانون آنتی تراست (ضد انحصار) در صنعت فناوری است و قصد دارد شرکت‌های بزرگ را برای شهادت فرابخواند.

دستیاران «دیوید سیسیلین»، رئیس کمیته آنتی تراست کنگره آمریکا تایید کرده اند هفته آینده در ۱۶ جولای یک جلسه استماع برگزار می‌شود و از مدیران ارشد اجرایی شرکت‌های آمازون، اپل، گوگل و فیس بوک سوالاتی پرسیده می‌شود.

محور دقیق این سوالات مشخص نیست، اما احتمالاً به نگرانی‌های رقابتی مربوط باشد. نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه مجلس آمریکا نگران هستند که تعداد اندکی از شرکت‌ها اینترنت را کنترل می‌کنند و از قدرت خود برای از میدان به در کردن رقبا سواستفاده می‌کنند.

البته این تحقیق لزوماً به انجام اقداماتی منجر نمی‌شود، اما سیاستمداران با استفاده آن تعیین می‌کنند حل مشکلات با قوانین فعلی امکانپذیر است یا باید قانون جدیدی در این باره وضع شود.

کارشناسان معتقدند این شرکت‌ها با اتهام انحصار رقابت مقابله می‌کنند. اپل انحصار قدرت در اپ استور را رد کرد است. از سوی دیگر نیز گوگل با جریمه‌های نقض قانون آنتی تراست در اروپا دست و پنجه نرم می‌کند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار