کد خبر: 960886
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است بسیاری از بازارهای صادراتی ایران به دلیل بی توجهی به صنعت بسته‌بندی از دست رفته است.

 رضا علیزاده درباره وضعیت صنعت بسته‌بندی ایران، گفت: با وجود اینکه صنعت بسته‌بندی یکی از مهم‌ترین پارامترها در جذب مشتری و بازار محسوب می‌شود اما بسیاری از بازارهای صادراتی ایران به دلیل بسته‌بندی نامناسب از دست رفته است.

نماینده مردم وزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کالاهای ایرانی از کیفیت بالایی برخوردارند اما به دلیل بی‌توجهی به نوع بسته‌بندی، فروش آنها در بازارهای جهانی کاهش پیدا کرده، افزود: شرکت‌های بزرگ به خوبی از نقش بسته‌بندی در میزان فروش آگاه هستند اما واحدهای کوچک و متوسط به دلیل توان مالی پایین نمی‌توانند از بسته بندی به روز و استاندارد استفاده کنند؛ بنگاه‌های اقتصادی کوچک علیرغم تولید محصول باکیفیت به دلیل هزینه‌بردار بودن بسته بندی استاندارد نمی‌توانند از این امتیاز بهره ببرند.

تشکیل هولدینگ‌های صادراتی مغفول مانده است

وی با بیان اینکه تشکیل هولدینگ‌های صادراتی مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید اقدامات لازم برای ایجاد این هولدینگ‌ها را انجام دهد چراکه با تشکیل هولینگ‌های صادراتی واحدهای کوچک می‌توانند بسته بندی، برندسازی و جذب بازارهای صادراتی را دنبال کنند.

موانع پیش‌روی واحدهای تولیدی کوچک برای صادرات؛ از ایجاد دفاتر در خارج از کشور تا بسته‌بندی

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: واحدهای تولیدی کوچک با مشکلات بسیاری برای صادرات از جمله ایجاد دفاتر در خارج از کشور، بسته‌بندی، بازگشت ارز حاصل از صادرات و.. دست و پنجه نرم می‌کنند و وزارت صمت باید تشکیل هولدینگ صادراتی برای کمک به این بنگاه‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ماشین‌آلات مورد استفاده در صنعت بسته‌بندی از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: در حال حاضر مردم علاوه بر کیفیت کالا به زیبایی و نوع بسته‌بندی کالا نیز توجه می‌کنند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: درحال حاضر ایران بسیاری از بازارهای صادراتی را به دلیل بی‌توجهی به نوع بسته بندی از دست داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر