کد خبر: 960635
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
گزارش «جوان آنلاین» از اتفاق خوبی که شبیه افسانه است
این گزارش واقعی است، نه خیال و توهم نویسنده و نه حتی یک افسانه! در حالی که اجاره‌بها به طرز وحشتناکی افزایش یافته است، اما هستند صاحبخانه‌های خوبی که هوای مستأجران‌شان را دارند و مراعات حال آن‌ها را می‌کنند. این صاحبخانه‌ها بدون توجه به اینکه اجاره‌بها در منطقه چقدر افزایش یافته، به جیب مستأجرشان نگاه می‌کنند و از آن‌ها در همان سطح توان‌شان اجاره می‌خواهند.
مهسا گربندی
سرویس جامعه جوان آنلاین: با افزایش سرسام‌آور اجاره‌بهای مسکن در شهر‌ها و به‌خصوص کلانشهرها، اکثر مستأجران که توان تمدید قرارداد خانه را ندارند، به ناچار به خانه‌ای در منطقه‌ای پایین‌تر یا حتی حاشیه شهر آن‌هم با متراژ کوچک‌تری نقل مکان می‌کنند. به همین منظور پویشی به نام صاحبخانه خوب به راه افتاده است و صاحبخانه‌ها را تشویق به عدم افزایش اجاره‌بها یا افزایش حداقلی آن می‌کند. حالا این پویش با استقبال کاربران فضای مجازی روبه‌رو شده و کاربران با داغ کردن هشتگ صاحبخانه خوب تجربیات خودشان را به اشتراک گذاشته‌اند.
به تازگی «جوان آنلاین» نیز فراخوانی برای معرفی صاحبخانه‌های خوب منتشر کرده است که در آن مخاطبان زیادی از صاحبخانه‌های خوب‌شان نوشته‌اند. خبرنگار «جوان‌آنلاین» با سه نفر از این صاحبخانه‌های خوب گفتگو کرده است که در ادامه می‌خوانید.

همه چیز در پول خلاصه نمی‌شود
علیرضا طبایی یکی از همین صاحبخانه‌های خوب است که خانه‌اش در نارمک را اجاره داده است. این صاحبخانه، افزایش نرخ اجاره‌بها را به عهده مستأجرش گذاشته و از او خواسته به هر میزان که رضایت دارد اجاره بیشتری پرداخت کند. طبایی در این باره به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «در این شرایط که دولت کاری برای مستأجران نمی‌کند و آن‌ها را به حال خودشان ر‌ها کرده است، ما باید مراعات آن‌ها را کنیم.»
این صاحبخانه خوب می‌گوید: «به عقیده من همه چیز در پول و مادیات خلاصه نمی‌شود. انسان باید به قلبش رجوع کند و هوای اطرافیانش را داشته باشد».
او ادامه می‌دهد: «من دو فرزند مجرد و دانشجو در خانه دارم و گرانی‌های اخیر برای ما نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است، اما هر کسی پیش خدای خودش باید منصف باشد و من معتقدم که اگر خوبی کنیم، قطعاً خوبی می‌بینیم».

مستأجرم وقتی برود که صاحب خانه شده باشد
حسین قلیزاده، یکی دیگر از این صاحبخانه‌های خوب است که خانه‌ای در شهریار دارد و آن را به قیمت نصف ارزشش اجاره داده است. او که خود در یکی از املاک‌های شهریار کار می‌کند به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «خود من یک روز مستأجر بودم و با سختی‌های آن آشنا هستم. حالا که خدا به من کمک کرده و صاحب خانه‌ای شده‌ام، این وظیفه من است که هوای مستأجرم را داشته باشم».
او در پاسخ به این سؤال که تا به حال به این موضوع فکر کرده است که مستأجر دیگری بیاورد که توان پرداخت اجاره بیشتر داشته باشد یا نه، اظهار می‌دارد: «هیچ‌وقت اینطور فکر نکرده‌ام، من حتی دوست ندارم پول اجاره از مستأجرم بگیرم تا او مجبور شود از هزینه‌های زندگی‌اش به‌خاطر پرداخت اجاره بزند. من نمی‌خواهم با تحمیل پول بیشتر، آن‌ها را تحت فشار قرار دهم». این صاحبخانه درباره آرزوی خوبش برای مستأجرش می‌گوید: «دلم می‌خواهد روزی مستأجرم از خانه من برود که خودش صاحبخانه شده باشد».

پدری پیش فرزندانش سرافکنده نشود
حسین الوانی هم در خیابان مشیریه تهران خانه‌ای دارد که آن را اجاره داده است. او که به عنوان یک صاحبخانه خوب معرفی شده در این باره به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «من ۱۰ سال است که اجاره‌بها را به خود مستأجر سپرده‌ام. در صورتی که هر سال املاکی‌ها به من گوشزد می‌کنند که خانه را مُفت به مستأجرم اجاره داده‌ام، اما این حرف‌ها برایم هیچ اهمیتی ندارد».
الوانی ادامه می‌دهد: «در این مدت هیچ مستأجری را به‌خاطر موضوعات مالی از خانه بیرون نکرده‌ام و اگر شخصی قصد تمدید قرارداد نداشت، یا از این منطقه رفت یا صاحبخانه شده بود». او با اشاره به اینکه خانه‌اش را با ۵ میلیون رهن و ۵۰۰ هزار تومان اجاره به یک خانواده چهار نفره داده است، اظهار می‌دارد: «خودم دو دختر دارم که کلاس دوم و دهم هستند. قبل از اینکه بچه‌دار شوم طعم مستأجری را چشیده‌ام. برای همین نمی‌خواهم یک پدر پیش بچه‌هایش سرافکنده شود، زیرا که می‌دانم با شرایط اقتصادی فعلی با حقوق کارمندی و کارگری نمی‌توان اجاره‌های سنگین پرداخت کرد».
این صاحبخانه خوب در پایان می‌گوید: «هر چقدر با مردم مهربان‌تر باشیم و با آن‌ها راه بیاییم قطعا خدا به ما بیشتر پول و برکت می‌دهد. من این موضوع را در زندگی تجربه کرده‌ام و می‌دانم که بعد از این هم اتفاقات خوبی برایم خواهد افتاد».

صاحبخانه‌هایی که خودشان مشکلات مالی دارند
صاحبخانه‌های خوب در حالی هوای مستأجرشان را دارند که خودشان نیز با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و الزاماً این صاحبخانه‌ها از قشر مرفه جامعه نیستند که نیازی به پول نداشته باشند. اما آن‌ها با وجود مشکلات اقتصادی، حواس‌شان به مستأجرشان است و در این گرانی‌ها مرهمی بر زخم دل آن‌ها شده‌اند.
متأسفانه، اما در همین شرایط هستند صاحبخانه‌هایی که بی‌رحمانه از مستأجرشان اجاره‌بهای سنگینی طلب می‌کنند، طوری که قصد از پای درآوردن او را کرده‌اند!
امید است که این دسته از صاحبخانه‌ها با الگو گرفتن از صاحبخانه‌های خوب کمی به خودشان بیایند و ارقام مناسب‌تری را برای تمدید قرارداد مستأجران‌شان در نظر بگیرند تا آن‌ها قدرت پرداخت ارقام تعیین شده را داشته باشند و ناچار به اسباب‌کشی در خانه‌ای کوچک‌تر و در محله‌ای ضعیف‌تر نشوند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
0
1
اجاره خونه را بيشتر نگيره پول سيب زميني را چكار كنيم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
0
0
با این خبرها بار بار نخواهد شد یعنی جناب روحانی دست به دامان صاحبخانه ها شده تا شاید صاحبخانه ای دلش برای مستاجری بسوزد هرجند بیشتر اقازاده ها مستاجر خوشنشین هستند و هر مدت به راحتی جا عوض میکنند.
بیایید از التماس و گداگری دوری کنیم این مشکل را دولت روحانی و مجلسلاریجانی بوجود اورده اند و باید و باید ان را حل کنند وگرنه بیخود این حضرات با وزیرانشان و نمایندگانشان اینقدر حقوق و مزایا میگیرند
فاطمه طاهریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
1
1
کاش جای ماهم ازاین صاحبخانه هاباشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
0
0
یکسال است حسرت آبگوشت را رو دل طبقه متوسط وفقیر گذاشتی متوسط ها هم فقیر شدند.لااقل سیب زمینی وتخم مرغ و رب گوجه و.... را ازسفره مردم نگیر
ت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
0
0
ما باید ۳۰تیر خانه را خالی کنیم واز پیش کرایه ۵۰۰تومن مانده.و ما باید در کوچه زندگی کنیم.حداقل برای ما دعا کنید ممنونم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
0
0
صاحب خانه ما هم تو شهر ری به اسم مصطفی خلیلی یه خونه کهنه ساخت که آب و گازش هم مشترکه و پارکینگ و آسانسور هم نداره پارسال ۸۵ تومن پیش با ۴۰۰ اجاره داده بعد حالا میگه ۱۰۰ پیش و ۱،۲۰۰ اجاره واقعا خدارو خوش میاد مثلا مداح هم هست تازه
منم با حقوق ۳،۵۰۰ واقعا از کجا بیارم پارسالم برا پول پیش طلا فروختم از گرمی ۲۰۰ گذاشتم رو پول پیش بقیشم وام برداشتم الان ماهی ۲ تومن قسط میدم
تورو خدا اگه توشهر ری صاحب خونه خوبی میشناسید معرفی کنید 09300428230
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار