کد خبر: 959248
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
رئیس بنیاد مسکن گفت: برای تأمین اعتبارات بازسازی مناطق سیل‌زده پشت در بسته بانک‌ها مانده‌ایم.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش «تسنیم»، علیرضا تابش در گفت‌وگوی ویژه خبری افزود: همه کار‌ها برای بازسازی مناطق سیل‌زده از جمله پرداخت‌های بلاعوض و در صحنه‌بودن بنیاد مسکن، سپاه پاسداران، گروه‌های جهادی و خیرین به جز بانک‌ها روند خوبی دارد.
وی گفت: از بانک‌ها می‌خواهیم جدیت داشته باشند و کار جهادی کنند، زیرا اگر بخواهیم در زمان تعیین شده بازسازی مناطق سیل زده انجام شود نیازمند عقد قرارداد فوری بانک‌ها با افراد سیل‌زده هستیم. تابش گفت: دولت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی ۴ درصد را نیز برای بخش کشاورزی مصوب کرده‌است. رئیس بنیاد مسکن افزود: پس از وقوع سیل ارزیابی‌ها نشان داد ۱۵۶ هزار واحد نیازمند تعمیر یا احداث هستند که از این تعداد حدود ۷۵ هزار واحد شهری و روستایی احداثی و ۸۰ هزار واحد تعمیری و دو تا سه هزار واحد مغازه و محل کسب مردم بود.
تابش گفت: تاکنون ۷۰ هزار پرونده به مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به ۴۰ هزار واحد احداثی و ۳۰ هزار واحد تعمیری تشکیل و ۶۰ هزار پرونده به بانک‌ها معرفی شده‌است، اما بانک‌ها با آن‌ها قرارداد منعقد نکرده‌اند. وی افزود: با توجه به اینکه ما همه مصوبات از جمله مصوبات هیئت دولت و بانک مرکزی را گرفته‌ایم، اما بانک‌ها با سیل زدگان قرارداد نمی‌بستند که در نشست‌هایی که با آن‌ها داشتیم از هفته گذشته کمی کار تسهیل شده‌است و بانک‌ها با ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر واحد قرارداد بسته‌اند. رئیس بنیاد مسکن گفت: اکنون کسی به دلیل نبود اسکان موقت در چادر نیست و کمک بلاعوض ۶ میلیون تومانی در روستا‌ها و ۱۲ میلیون تومانی در شهر‌ها را برای اسکان موقت پرداخت کرده‌ایم.
تابش افزود: امکان اسکان موقت در خانه‌ها برای همه سیل‌زدگان فراهم است، اما تعداد کمی به دلایلی همچنان در چادر‌ها مانده‌اند. سیدمحمد موسوی مدیر کل دفتر بحران وزارت جهاد و کشاورزی نیز گفت: حدود ۳۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سیل زیر آب رفت که از این مقدار ۲۱۳ هزار هکتار مربوط به استان خوزستان بود. وی افزود: اکنون در کل کشور کمتر از ۲۰ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی زیر آب و ۹۵ درصد این اراضی از زیر آب خارج شده‌است. موسوی گفت: در خوزستان حدود ۲۵ درصد تخلیه آب از اراضی کشاورزی به صورت ثقلی بود و بقیه با کمک پمپ تخلیه شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار