کد خبر: 955383
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
حاشیه‌نگاری «جوان» از حضور گزینه نهایی سرمربیگری تیم ملی فوتبال در تهران
امروز و فردا کردن‌هـــای فدراســـیون فوتبال سرانجام به خط پایان رسید، آن‌هم در دقیقه ۹۰ تا سرمربی جدید تیم ملی فوتبال همانطور که مهدی تاج وعده داد، حداقل هفته آخر لیگ را ببیند و حرف رئیس فدراسیون زمین نماند! مارک ویلموتس دیروز به ایران آمد تا پس از مذاکرات نهایی و امضای قرارداد، بعد از دو سال خانه‌نشینی چالش جدیدش را در ایران آغاز کند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پرواز بامداد سه‌شنبه بروکسل – تهران یک مهمان ویژه برای فوتبال ما داشت. مارک ویلموتس، نامی که بعد از این بیشتر از هر زمان دیگری به گوش هواداران فوتبال ایران خواهد خورد و قرار است به عنوان جانشین کارلوس کی‌روش روی نیمکت ایران بنشیند، آن‌هم پس از اینکه لیستی بلندبالا از مربیان مشهوری از زیدان و مورینیو گرفته تا علی دایی از زمستان گذشته تا امروز برای هدایت تیم ملی فوتبال گوش به گوش چرخید. قرعه، اما در پایان به نام ویلموتس بلژیکی خورد، سرمربی سابق تیم ملی بلژیک و ساحل‌عاج، مربی جوانی که دیگر از امروز برای ایرانی‌ها چهره ناشناخته‌ای نیست و می‌تواند امیدوار باشد فالورهایش در شبکه‌های اجتماعی در روز‌های آینده یک رشد خیره‌کننده داشته باشد.

استقبال بی‌حاشیه نمی‌شود
ویلموتس بلژیکی در حالی بامداد دوشنبه مهر ورود به ایران روی پاسپورتش خورد که حضورش چندان هم بی‌حاشیه نبود. اگر زمستان ۸۹ برای استقبال از خاویر کلمنته معروف پله‌برقی فرودگاه امام با توجه به حضور پرشور مسئولان نزدیک بود سقوط کند و آبروریزی به بار آورد، این‌بار هم استقبال از سرمربی جدید تیم ملی فوتبال حاشیه‌های منحصربه‌فرد خودش را داشت تا نشان دهد استقبال‌هایمان اگر حاشیه نداشته باشد، انگار چیزی کم دارد.
یک روز مانند ۹ سال پیش لشکرکشی فدراسیونی‌ها برای عکس گرفتن با سرمربی معروف اسپانیایی می‌رفت که کلمنته زیردست و پا له شود، یک‌بار هم مانند بامداد دیروز که همراهان ویلموتس جایی برای نشستن در تنها ماشین در نظر گرفته شده، نداشتند و بیرون هاج و واج نظاره‌گر مسئولان فدراسیون بودند که برای نشستن کنار دست ویلموتس در ماشین تشریفات خودشان را به ندیدن زده بودند، انگار‌نه‌انگار که مهمان‌هایشان در فرودگاه لنگ در هوا مانده‌اند!
البته این تنها حاشیه حضور ویلموتس در ایران نبود. حضور پررنگ مشاور پرکار رئیس فدراسیون فوتبال هم از دیگر مسائلی است که باید به آن عادت کرد، آن‌هم حضور مشاوری که گویا در سیستم مهدی تاج بیشتر از یک مدیر مسئولیت دارد. محمدرضا ساکت هرچند سال گذشته با توجه به بازنشسته بودن پس از کشمکش‌های فراوان از دبیرکلی فدراسیون فوتبال کنار گذاشته شد، اما با حکم مهدی تاج به عنوان مشاور در فدراسیون ماندنی شد. مشاوری که اتفاقات چند ماه گذشته نشان می‌دهد یک دبیرکل سایه برای فدراسیون است، از حضور مداوم با تیم ملی در اردوی قطر و جام ملت‌ها در امارات گرفته تا همراهی تاج در مجلس. بامداد سه‌شنبه هم ساکت یکی از استقبال‌کنندگان ویلموتس بود و حضور پررنگ مشاور تاج در کنار سرمربی تیم ملی فوتبال گویای این است که دور زدن قانون بازنشسته‌ها را باید بقیه دستگاه‌های اجرایی کشور هم از فدراسیون فوتبال یاد بگیرند!

داروندار فوتبال ایران را دید
با تمام این حاشیه‌ها، اما ویلموتس دیروز برنامه کاری فشرده‌ای داشت. او پس از چند ساعت استراحت در هتل با همان تیپ همیشگی‌اش که پیراهن سفید از آن جدا شدنی نیست به غرب تهران و مجموعه ورزشی آزادی رفت تا امکاناتی را که مهدی تاج در مذاکره با این مربی وعده داده بود از نزدیک ببیند. از زمین پک گرفته که میراث کی‌روش است تا زمین شماره ۲ کمپ مجموعه آزادی، تاج دست ویلموتس را گرفت و نقطه‌به‌نقطه مجموعه آزادی را نشان سرمربی بلژیکی داد تا این مربی دستش بیاید که قرار است با چه امکاناتی کارش را آغاز کند و البته فدراسیون گربه را دم حجله کشت تا ویلموتس مانند کی‌روش در آینده از کمبود امکانات گلایه نکند و نق نزند.
او در این بازدید که با توجه به پنهان‌کاری فدراسیون فوتبال بدون حضور خبرنگاران و عکاسان صورت گرفت، در یک رسم نانوشته با برنامه‌ریزی مسئولان فدراسیون در برنامه درختکاری هم شرکت کرد و یک نهال کاشت. نهالی نمادین، اما همه در انتظار کاشت نهال او در تیم ملی فوتبال ایران هستند. نهالی که هواداران فوتبال امیدوارند خیلی زود به بار بنشیند و فوتبال ملی در روز‌های پس از کی روش روز‌های بهتری را تجربه کند.

کمربندهایش را محکم بست
ویلموتس بعد از مشاهده هست و نیست امکانات فوتبال و کاشت نهال، به دفتر تاج در آکادمی ملی فوتبال رفت تا سنگ‌های آخرش را با رئیس فدراسیون وا بکند و پس از مذاکره نهایی حضورش در تیم ملی فوتبال رسمی شود. ویلموتس بلژیکی امروز هم بازی‌های هفته پایانی لیگ را رصد خواهد کرد تا برنامه‌هایش را برای برپایی اولین اردوی تیم ملی نهایی کند، به‌خصوص که تیم ملی در خردادماه دو بازی تدارکاتی خواهد داشت. ۱۶ خرداد با سوریه در ورزشگاه آزادی و ۲۱ خرداد هم با کره‌جنوبی در ورزشگاه جام جهانی سئول، دو محک جدی برای مرد بلژیکی نیمکت ایران است که از یک شروع سخت برای او در کشورمان حکایت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار